Tiivi Püvi: Ettevõtted koguvad usinasti andmeid, kuid ei oska neid tihti kasutada

Tiivi Püvi
Tiivi Püvi

“Segmenteerimine muutub oluliseks siis, kui mängu tulevad väärtushinnangud ja vajadused. Demograafiliste näitajate järgi on prints Charles ja Ozzy Osbourne täpselt ühesugused inimesed. Aga kas neile saab sama toodet sarnaste argumentidega müüa? Pigem mitte,” nendib Idea Groupi turundusstrateeg Tiivi Püvi, kui teemaks on andmetele tuginev turundus.

Intervjuu 14. juunil toimuva seminari Turundus ja numbrid. Kuidas andmete abil oma äri kasvatada? esineja Tiivi Püviga.

Mis tasemel on andmetele tuginev turundus Eestis?

Kindlasti on see alles arenev valdkond. Paljud ettevõtted küll juba koguvad usinasti kõikvõimalikke andmeid, aga puuduvad oskused või vahendid nende andmete tõlgendamiseks ja kasutamiseks. Näiteks olen olnud aastaid regulaarne Selveri klient, kes kasutab alati ka Partnerkaarti. Kas olen saanud Selverilt kunagi mõnda pakkumist lähtuvalt minu ostueelistustest? Vastus on ei. Nüüd, kus ma olen hakanud kasutama pigem e-Selveri teenust ning kaupa koju tellima, on Selveril olemas lisaks minu ostukäitumisele ka kõik minu aktiivselt kasutusel olevad kontaktandmed ja minu kodune aadress. Lisaks keskkond (e-pood), kus oleks äärmiselt mugav mind kõnetada. Ainus kommunikatsioon, mis aga Selverilt olen saanud, on A4-formaadis reklaamleht, mida saavad ka kõik ülejäänud Tallinna elanikud.

Miks üldse peaks turunduse andmepõhiseks muutma? Kas need kulud õigustavad end?

Arvan, et kindlasti võib olla valdkondi ja ettevõtteid, kus see ei pruugi end ära tasuda. Samas teeninduses ja teenusemüügis, kus uue kliendi hankimine on kallis, on väga oluline hoida olemasolevat kliendibaasi õnnelikuna. Turunduse automatiseerimine on ainus viis oma elu lihtsamaks teha ja minna tarbijaskonnale korda.

Võtame näitena Netflixi, millel on tuhandetes ja tuhandetes sisu. Keegi ei suudaks käsitsi ja ükshaaval välja valida, millisele kliendile, millist filmi soovitada. Ja ka kliendil endal oleks suhteliselt väsitav kogu valikust end läbi töötada. Sellepärast on nende süsteem juba selliselt üles ehitatud, et kohe alguses küsitakse sinu eelistusi. Seejärel on oluline, et iga kasutaja vaatamised oleks eraldi konto alt ning siis juba tema reaalne käitumine ja vaatamised, mis saavad aluseks edaspidisteks soovitusteks.

Kas segmenteerimine nii väiksel turul on üldse mõttekas?

Kui me räägime meediakanalite valiku seisukohast, siis kindlasti on tänu Eesti väiksusele võimalik sihtgruppi suhteliselt okeilt tabada nn “kuulipilduja meetodil”. Kasutades oma sõnumite edastamiseks näiteks Delfit ja Postimeest, ei pea üldiselt oma kanalivalikus pettuma. Ehk kanal võib viia küll kliendini, aga kas su sõnumi edastusviis potentsiaalsele kliendile korda läheb, on juba teine küsimus. Seega inimeste väärtushinnangud ja vajadused muudavad segmenteerimise oluliseks. Illustreerimaks seda, toon siinkohal ühe lihtsa näite: demograafiliste näitajate järgi on prints Charles ja Ozzy Osbourne  täpselt ühesugused inimesed. Aga kas neile saab ühte toodet samade argumentidega müüa... – pigem vist mitte.

Kas klient tegelikult tahab saada vaid talle suunatud pakkumisi? Võib-olla piiratakse valik niimoodi ära, aga klient sooviks hea meelega ka pakkumisi, mille peale ise ei tulekski. Mida sellest arvad?

Hea küsimus! Kuidas tabada ära, millal kliendil mõni uus vajadus võiks tekkida? Kõike pole võimalik kliendikäitumise ajalugu analüüsides välja lugeda. Näiteks kui ma olen romantikafilmide fänn, siis Netflixi kõik soovitused on sama suunitlusega, kuna nende jaoks olen ma romantik. Aga see ei tähenda, et ma ei võiks tahta aeg-ajalt ka actionit vaadata. Seega jah, Netflix ei soovita mulle action-filme, küll aga on loonud piisavalt mugava viisi, kuidas ma saan neid filme ise leida.

Tiivi Püvi on töötanud turunduse valdkonnas viimased 18 aastat. Täna töötab turundusstrateegina Big Idea Grupis. Varasemalt on töötanud telekommunikatsioonisektoris ning juhtinud Elioni, EMT ja Telia brände. Tiivi on läbi viinud mitmeid edukaid rebrändinguid ning turundustegevusi, sealhulgas EMT ja Elioni ühine rebränding ja koondumine Telia nime alla 2016. aastal.

Tiivi räägib automatiseeritud turundusest 14. juunil toimuval seminaril "Turundus ja numbrid. Kuidas andmete abil oma äri kasvatada?". Tule kuulama!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

Bonava otsib KOMMUNIKATSIOONI- JA TURUNDUSSPETSIALISTI

Bonava Eesti OÜ

27. november 2017

Advokaadibüroo KPMG Law otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

KPMG Baltics OÜ

03. detsember 2017