Reisikirjad Soomest 10: Kuidas Helsingi raudteejaam maailmakuulsaks tehti

”Kui tekib äge ja teostatav idee, tuleb see kindlasti ära teha,” mõtlesid Soome riigiraudtee kommunikatsiooniinimesed.

Nimelt otsustas Soome riigiraudtee (VR-Group) Kissi kontserdi auks Helsingi ühe tuntumale maamärgile, raudteejaama hoonet ehtivale neljale suurele kivikujule panna pähe Kissi maalingutega maskid.

Kõigepealt kutsuti VR Groupi Facebooki lehel Kissi suurimaid fänne end üles andma. Laekunud soovijate hulgast valiti välja neli, kes maskidele Kissi maalingu peale kandsid. Vaata ka: Haluaisitko maalata kivimiehelle KISS-maskin?

Ja siis läksid maskid ööl vastu 28. aprilli kivimeestele ette. Kohalikud meediakanalid olid elevil. Laiema tähelepanu said kujud siis, kui bändi ametlik Facebooki leht postitas video:

Bändi ninamees Paul Stanley ja bassist Gene Simmons postitasid pilte oma Facebooki lehel ja twitteris. Lisaks muidugi lugematul arvul fännide pildipostitusi ja jagamisi. Vaata näiteks instagramis #kisshelsinki ja #kissworldtour2017.

Men of rock meestest said tõelised rokimehed (tõlkes kivimehed, soome keeles kivimiehet). 1914. aastal valminud kujud said omale maskid veidi enne Vapput ehk Volbriööd. Idee ja ajastus sobis Soomes levinud Vappu tähistamise traditsiooniga hästi, sest Kissi kontsert toimus vaid mõned päevad hiljem, 4. mail.

VR Groupi sõnul otsustasid nad selle idee teostada ühelt poolt sisekommunikatsiooni projektina, sest raudtee 8000 töötaja hulgas on päris suur hulk Kissi fänne. Lisaks oli soov läbi Kissi fännide ja sotsiaalmeedia saada globaalset nähtavust Soomele, Helsingile ja VR Groupile.

Huvitav on selle tembu puhul see, et see on tõesti VR-i enda kampaania, ilma koostööpartneriteta ja Kissi turnee poolse reklaamimõtteta.

Ise mõlgutan siin, et huvitav kas Tallinnas oleks ka sellist kivimeest, keda maailmakuulsaks upitada. Tammsaare kuju või Reaali poiss või Poska? (Kalevipoeg Glehni pargis jääb kesklinnast kaugele). Ikka selleks, et Eestit ja Tallinna laia maailmasse turundada.


Allikad:

Kiss saapui Suomeen – tällaisia kuvia he julkaisivat heti Helsingistä: ”Koolla on väliä!”

Kiss kehuu Helsingin päärautatieaseman Kiss-kivimiehiä: ”Niin mahtavaa”

VR:n sissimarkkinointi leviää maailmalla – legendaarinen rockbändi ilahtui kivimiesten Kiss-maskeista

VR tempaisee – rautatieaseman kivimiehet puetaan Kiss-naamioihin


Reisikirja autor Georgi Viies lahkus eelmisel suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

Advokaadibüroo KPMG Law otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

KPMG Baltics OÜ

03. detsember 2017