Henrik Aavik: Eestis pole tekkinud täpsusturundajate koolkonda

Henrik Aavik
Henrik Aavik

“Põhjus, miks Eestis andmetele tuginevat turundust vähe tehakse, on oskuste puudumine ja andmete vähesus. Kuna siinkandis on odavam turundusega lajatada kõigile ja uskuda, et ka sihtrühm saab pihta, siis ei ole tekkinud täpsusturundajate koolkonda,” ütleb ettevõtte Applaud tegevjuht Henrik Aavik.

Miks andmetele tuginevat turundust Eestis nii vähe tehakse, kas kulukas või oskuste puudumine?

Ma arvan, et põhjuseks on andmete vähesus. Andmetele tuginev turundamine on väga kallis ja omab rahalist mõtet siis, kui andmeid on palju – kulu ühe reklaaminägija kohta muutub siis talutavaks. Algoritmid on samad, sõltumata sellest, kas turundada tuhandele või miljonile inimesele. Mu sõber Indiast ütles kunagi mõtte, et kui soovid turundada nišile, siis tule meile, ükskõik keda sa sihtida soovid, meil need 100 miljonit ikka on.

Kas olete märganud, et kõik nimed, keda andmeturundusvallas teate, ei tegele mitte turundamisega, vaid selle koolitamisega? Ja need, kes turundavad, ei tee seda Eestis.

Teisele kohale paigutaks ma oskuste puudumise – kuna siinkandis on odavam turundusega lajatada kõigile ja uskuda, et ka sihtrühm pihta saab, siis ei ole tekkinud täpsusturundajate koolkonda.

Kuidas andmetele tuginevat turundust teha ja kas turunduse automatiseerimine on turunduse vältimatu suund?

Turundamiseks on palju töövahendeid, tuleb neist valida omale käepärasemad, need ära õppida ja tegema hakata. Ilma käsitööta alguses ei saa, protsessi peab mõistma.

Tulevikus, mis suures osas on juba kohal, on automatiseerimine ainus võimalik tee. Internet ei ole massimeedia, see on otseturundus, kus iga ekraani taga on ainult üks inimene, ja algoritm otsustab seda, mida talle täpselt reklaamida.

Miks üldse peaks turunduse andmepõhiseks muutma? Kas need kulud õigustavad end?

Selleks, et tabada arvuliselt suuri sihtrühmi, on vaja algoritmi, kes juhib. Inimene suudab sihtida ikkagi loetud koguse sõnumeid ja võtta vastu mõned e-mailid. Algoritm suudab suhelda suuremate kogustega ning jätta inimesele vestluse viimase osa ehk tehingu sulgemise.

Automatiseerimine on kallis, aga alustada saab odavalt, automatiseerides vaid mingi lõigu müügilehtrist. Näiteks otsingumootori reklaam, mis ilmneb mingite märksõnade peale ka automatiseeritult. Järgmine samm oleks see, kui veebipood teeb vastavalt laoseisule ise märksõnakampaaniaid. Sealt edasi võiks klikkijatega vestlusesse asuda juba müügirobot jne.

Mõni ettevõte on öelnud, et segmenteerimine nii väiksel turul ei ole mõttekas ja efektiivsem on sihtida laialt. Kuidas seda kommenteerid?

Ilmselt peetakse turu all silmas Tallinnat, mitte Euroopa Liitu. Seda on keeruline kommenteerida, kuna see sõltub otseselt ju reklaami hinnast ja tootest. Kindlasti ei ole täna põhjust reklaamida näiteks Kirde saia keerulise sihtimisega süsteemides, tasub ikka tele-eetris. Samas keerukamaid tooted ja teenuseid peaks turundama automaatikaga, mis valib välja huvitunud leadid, suhtleb nendega ning annab siis müügimehele üle.

Henrik Aavik on mobiiliäppe ja ChatBot’e arendava ettevõtte Applaud juht. Ta on tegelenud turundusega pea 20 aastat, alustades juba 90ndatel internetilahenduste pakkumist klientidele. Henriku peamisteks valdkondadeks on veebiturundus, SEO, sotsiaalsed võrgustikud ning automatiseeritud turunduse lahendused. Ta on teinud KUKU raadios IT-äri saadet Restart ning juhib lisaks tarkvaraettevõttele Applaud ka digiagentuuri Veebipartner.

Henrik esineb 14. juunil toimuval seminaril ""Turundus ja numbrid. Kuidas andmete abil oma äri kasvatada?"", kus räägib vestlusringis teemal “Turundamine ja klienditeenindus suhtlusrobotite (chatbotide) ja tehisintellekti abil”.

Tutvu kavaga ja tule kuulama - soodushinnaga pileti saab osta 16. maini!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017