Reklaami­monitooring: aprill 2017

Toomas Leito
Toomas Leito

Best Marketing avaldab nüüdsest taas meediaanalüütik Toomas Leito ülevaateid Eesti reklaamiturul toimuvast. Seekord on vaatluse all 2017. aasta aprill ja neli esimest kuud, samuti juba maikuu esimene nädal.

Võrreldes 2016. a. aprilliga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 60 külge ehk 5%, moodustades 1181 külge. Käive vähenes 40 tuhat eurot ehk 2%, moodustades 1550 tuhat eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 11%. Veebireklaamifirmade (Delfi, SmartAD, Neti) käive suurenes 1%. Ilma veebireklaamita oleks lehtede reklaamikäivete langus oluliselt suurem.

Neljandat kuud järjest on langus paar protsenti. Telekanalitel oli tõus paar protsenti. Allahindlused jäid enam vähem märtsi tasemel. Vaid Äripäev langetas külje hinda.

Endiselt olid aktiivsed ehitus- ja ravimifirmad. Elavnes autoreklaam.

Turuliider on jätkuvalt Postimees. Suurim tõusja oli Õhtuleht.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Õhtulehes +10% ja Eesti Ekspressis +2%, teistes lehtedes vähenes: Äripäev -5%, Eesti Päevaleht -12% ja Postimees -12%

Käive: Postimees 780 tuhat eurot (mullusega võrreldes +7%), Äripäev 250 (-33%), Õhtuleht 240 (+23%), Eesti Ekspress 150 (-9%), Eesti Päevaleht 130 (0%).

Käive paberkandjal: Postimees 300 tuhat eurot (mullusega võrreldes -16%), Äripäev 180 (-23%), Eesti Ekspress 150 (-9%), Õhtuleht 130 (+13%) ja Eesti Päevaleht 130 (0%).

Võrreldes eelmise aasta nelja kuuga vähenes reklaamimaht 288 külge ehk 7%, moodustades 3824 külge. Käive vähenes 121 tuhat eurot ehk 2 %, moodustades 5,4 miljonit eurot.

Reklaamimaht suurenes Õhtulehes +9% ja Eesti Ekspressis +8%, vähenes Eesti Päevalehes -6%, Äripäevas -12% ja Postimehes -21%.

Käive: Postimees 2,5 milj. eurot (mullusega võrreldes -1%), Äripäev 1 (-19%), Õhtuleht 0,8 (+19%), Eesti Ekspress 0,6 (0%) ja Eesti Päevaleht 0,5 (+1%).

Broneeringute järgi otsustades võib mai tulla kasvukuu.

18. ärinädal (2. - 6. mai 2017)

Võrreldes 2016. aasta 18. ärinädalaga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 68 külge ehk 25%, moodustades 2014 külge. Üks ilmumispäev oli vähem kui mullu, lisaks oli eelmise kuu lõpp tormiline ja toimetustel ei jätkunud ilmselt jaksu sama müügitempoga jätkata. Äripäev jäi turuliidriks.

Nagu ikka tuli ka uusi reklaamikampaaniaid (Estravel, Starman), kuid napilt.

Top 3: Tamrex 6 külge, Estravel 5 ja Kia 5.

Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht kõigis viies lehes: Eesti Ekspress -6%, Eesti Päevaleht -18%, Õhtuleht -20%, Postimees -31% ja Äripäev -38%.

Maalehes oli 32,8 külge reklaami (mullusega võrreldes +12%).

17. ärinädal (24. - 29. aprill 2017)

Võrreldes 2016. a. 17. ärinädalaga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 83 külge ehk 28%, moodustades 377 külge. Selle aasta suurima reklaamimahuga nädal ja viimaste aastate üks suuremaid. Kuu viimane nädal pani toimetusi üliaktiivselt tegutsema, kuigi see ei suutnud kuukäivet päästa – see jäi miinusesse.

Lehtedel oli rohkesti reklaamilisasid ja reklaami tuli palju „kõrvalt“, s.o. firmadelt, mis tavaliselt suurtes mahtudes reklaami  ei tee. Jõuliselt kasutati siseturundust (näiteks Ekspress soovitab või Eesti Päevalehe lisa Naised ja Auto), mida suurtes kogustes kasutades ähmastab ajakirjanduslikku sisu. Lehtede reklaamihinnapoliitika oli väga heitlik.

Uute kampaaniatega tulid vaid TööElu ja T1 Mall. Top 3: Tamrex 9 külge, Kia 8,5, T1 Mall (6).

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht kõigis viies lehes: Äripäev +52%, Eesti Ekspress +35%, Eesti Päevaleht +20%, Postimees +10% ja Õhtuleht +10%. Postimees jõudis sel aastal esimest korda plussi. Turuliider – Äripäev.

Maalehes oli 32,5 külge reklaami (mullusega võrreldes +31%).

Koostas: Toomas Leito

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017