Üle poole bännerreklaamidest on nähtamatud

Üksnes Suurbritannia turul kulutavad reklaamijad aastas 880 miljonit eurot bännerreklaamidele, mida keegi ei näe. Eestis puudub reklaamide nähtavuse osas turustandard, kirjutab Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.

Vähem kui pool (47%) Suurbritannia turul näidatavatest bännerreklaamidest jõuab vaatajani – nii selgub reklaamide mõõtmisega tegeleva firma Meetrics hiljutisest uuringust. Saksamaal pole olukord palju parem – seal jõuab vaid 55% bännerreklaamidest vaatajani. Võrreldes eelmise aastaga on olukord halvemaks läinud, bännerreklaamide nähtavus väheneb kõikidel suurtel turgudel.

Digitaalturunduse erialaorganisatsioon IAB on kehtestanud standardi, mida üldse reklaami „vaatamiseks“ lugeda. IAB viewability standardi järgi peab vähemalt 50% bännerreklaamist olema nähtav vähemalt 1 sekundi jooksul, et vaatamine arvesse läheks.

IAB ja PwC poolt läbi viidud uuringu järgi kulutavad reklaamijad üksnes Suurbritannia turul aastas 880 miljonit eurot bännerreklaamidele, mida keegi ei näe.

Meetricsi ärijuhi Anant Joshi sõnul on reklaamide nähtavuse vähenemise peamine põhjus see, et juba üle poole kasutajatest külastab veebi läbi oma mobiilse seadme. Mobiilse seadme ekraan on väike ja reklaame on seal raskem kuvada. Joshi sõnul peaks reklaamitööstus probleemiga viivitamatult tegelema, sest bännerreklaamide efektiivsus halveneb üha.

(allikas: warc.com)

EESTI OLUKORD:

Ekspress Meedia AS juhatuse esimees Tõnu Väät:

Enamus reklaamiservereid viewability’t ei mõõda, mistõttu täpset vastust on raske anda. Küll aga oleme Delfis pisteliselt mõnel kampaanial viewability’t mõõtnud, et omada aimdust oma reklaamipindade kvaliteedist. Tulemused on näidanud, et ülemiste pindade viewabilty on reklaamikoormuse all aastatega pisut kannatada saanud (kuna arvatakse, et bänner töötab vaid lehe üleval, on seal ka rohkem reklaami), samas näiteks eelmise aasta lõpus paranes seoses Delfi uuele layoutile üleminekuga üllatavalt alumiste reklaampindade viewability tuntavalt. Seega oleneb kõik lisaks ka keskkonnast.

Töötame igapäevaselt selle nimel, et oma reklaamipindade kvaliteeti parandada ja tulevikus klientidele ka nähtavate reklaaminäitamiste põhiselt reklaami müüa. Usun, et see mõõde on varsti uus tööriist.

Mis puudutab mobiili, siis ilmselt järgmisel aastal edastab mobiil desktopi ka Eestis. See on tõesti probleem, et mobiililiiklus kasvab, kuid reklaamide märgatavus on mobiilis madalam kui desktopis.  See on väljakutseks igas meediamajas, kuidas mobiilis reklaame ja tarbijaid rohkem köita.

Smart AD juhataja Rando Rannus:

Eestis ei ole turustandardit reklaamide nähtavuse osas, kuna enamikele klientidele läheb korda pigem madal hind (CPM/CPC). Samas on märgata, et osad rahvusvahelised brändid soovivad suuremat kindlust, et nende reklaamid oleks nähtavad ning esitavad päringuid ses osas oma meediaagentuuridele. Sellest hoolimata ei ole hetkel Eesti turul võimalik osta ainult sellist reklaami, mis on garanteeritult nähtav. Samas osad meediakanalid (nt SmartAD) on keskendunud premium pindade pakkumisele, kus reklaamide nähtavus on umbes 100%.

Seega peab reklaamiostja valima, kas osta kõrgema hinnaga premium pindasid, kus nähtavus on tagatud, või siiski keskenduma odavamate pindade ostmisele - teadmises, et mingi osa reklaamidest ei jõuagi kasutajate ekraanidele.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017