Ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule

Advertising Age avaldas hiljuti huvitava artikli reklaamitööstust tabanud tormidest USAs. Avaldame siinkohal selle artikli lühidalt, lisatud on ka Eesti tegijate kommentaarid. Brände ei looda enam reklaami, vaid kliendikogemuste abil. Andmed pluss loovus = tulevik.

Brian Whipple juhib suuruselt kuuendat turundusagentuuri maailmas. Selle firma nimi ei pruugi reklaamiinimestele üldse tuttavalt kõlada – Accenture International.  Reklaamidest ja reklaamimisest rääkides kõlab ta ükskõikselt. „Brände ei looda enam reklaami, vaid kliendikogemuste abil.  Meie keskendume just sellele,“ väidab konsultatsioonifirma Accenture Interactive tippjuht.

Kuigi reklaamiagentuurid satuvad suurklientide pitchimisel konsultatsioonifirmadega harva kokku, on Accenture Interactive, PwC Digital Services, IBM iX ja Deloitte Digital reklaamifirmade jaoks konkurendid. Need konsultatsioonifirmad saavad jalad aina kindlamalt maha turundusvaldkonnas, võludes turundusjuhte  strateegia- ja andmeanalüüsi lahendustega, milleks traditsioonilised reklaamifirmad võimelised pole.

Leo Burnett North America tegevdirektori Andrew Swinand'i sõnul ei näe nad enda konkurentidena teisi reklaamifirmasid nagu WPP ja Omnicom, vaid just ärikonsultatsiooni firmasid.

KONSULTATSIOONIFIRMAD DIGIVALDKONDA NÕUSTAMA

Uuringufirma Forrester hiljutine uuring näitas, et konsultatsioonifirmade väljavaated on USA reklaamiturul väga head: 73% turundajatest on valmis kasutama konsultatsioonifirmade abi digiturunduses.

Agentuurid vastavad uutele konkurentidele omalt poolt terviklahenduste pakkumisega, täiustades oma strateegilise ärikonsultatsiooni ja andmeintegratsiooni kompetentse. Näiteks Leo Burnett on loonud uue äriettevõtte nimega The Core, mis ühendab endas traditsioonilise loovagentuuri, andmete analüüsi, uuringud ja CRM-i.

Hea uudisena agentuuridele ilmnes samast Forresteri uuringust, et 76% turundajatest näevad sisuturunduse eelarveid kasvamas. Kampaaniate loomine ja sisuturundus jäävad Forresteri andmetel endiselt juhtivate loovagentuuride pärusmaaks.

ANDMED PLUSS LOOVUS VÕRDUB TULEVIK

Coca-Cola Co strateegilise turunduse asepresidendi Ivan Pollard'i arvates alahindavad suured konsultatsioonifirmad loovust ja samas agentuurid ei keskendu  piisavalt ärianalüütikale: „Varem või hiljem avastatakse, et andmed pluss loovus võrdub tulevik.“

BRÄNDI LUUAKSE LÄBI KLIENDIKOGEMUSTE

Konsultatsioonifrmade populaarsuse tõus näitab seda, kui palju on turundus muutumas. Ad-blockerite tuleku, TV-reklaamide edasikerimise võimaluste ja TV reitingute langemise valguses peavad brändid klientideni jõudmiseks uusi lahendusi otsima. Samal ajal on start-up’id nagu Uber ja Airbnb oma brände luues raputanud traditsioonilisi ärimudeleid lihtsate kasutajaliideste, mitte suurte reklaamieelarvetega.

Hr. Whipple Accenture’ ist lisab, et ajalooliselt on brände loodud vahelesegavete sõnumitega läbi reklaamide, mis ütlevad ette mida klient peaks tundma, kuidas suhtuma ja mida arvama mingist teenusest või tootest. Tema sõnul ei ole see ammu enam õige. Accenture’i filosoofia kohaselt luuakse brändi läbi sadade kliendikogemuste: alustades näiteks e-kaubanduse kogemustest kuni selleni, kuidas klienti füüsilistes kauplustes koheldakse.

„Konsultatsioonifirmade kasuks räägib see, et nende partneriteks pole turundusjuhid nagu reklaamiagentuuridel. Neil on otsekanal firma tippjuhini,“ väidab digiturunduse agentuuri 360i tegevjuht Sarah Hofstetter.

Ajalooliselt on konsultatsioonifirmadel maine kui kulude kokkuhoiu alase nõu pakkujatel. Reklaamiagentuurid on aga teada-tuntud rahakulutajad.

REKLAAMIFIRMADE EELISEKS LOOVUS

Digitaalagentuuri Huge tegevjuht Aaron Shapiro arvab, et reklaamifirmade eeliseks jääb loovus. „Konsultatsioonifirmade organisatsioonikultuur ei tõmba ligi parimaid talente disaini, sisuloome või innovaatiliste tehnoloogiate vallas. Eduka turunduse nurgakivi on ka tulevikus loovus,“ lisab ta.

KUIDAS ON LUGU EESTIS?

Deloitte Eesti turundusjuht Mari-Liis Suurpalu: "Tänasel päeval Deloitte Baltikumis veel digivaldkonna nõustamisega ei tegele. Aga kui vaadata meie kontserni arenguid mujal Euroopas, näiteks ka Poolas, siis mitmel pool on Deloitte Digital juba turule toodud.

Mõnel pool on üles ostetud digiagentuure ja brändinguagentuure. Lisades neile kompetentsidele Deloitte‘i äri- ja finantsnõustamise kompetents ongi tulemuseks Deloitte Digital.

Kuigi Eesti Deloitte Digitali avamiseks veel konkreetset plaani pole, on üsna selge, et varem või hiljem tekib Deloitte Digital ka Eestis. Vajadus on selleks olemas,” lisas Suurpalu.

PwC Eesti turundusjuht Ebbe Käo ütles, et PwC Eestis turunduse ja andmeanalüüsi valdkonnas teenuseid ei paku. “Eesti turul on ettevõtete andmemahud suhteliselt väikesed ja seetõttu on olukord artiklis kirjeldatud USA turuga võrreldes päris erinev”.

Creative Unioni juht Madis Laas: “Eestis Creative Union sellist trendi veel ei tunneta, samas on aga artiklis toodud suundumus ülimalt loogiline. Minnes hetkeks juurteni, siis konsultatsiooni-, reklaami-, innovatsiooniettevõtted toimivad kõik samas loovtööstuse valdkonnas, mis tegeleb teadmiste ja informatsiooni loomise ja ekspluateerimisega. Piirid selles valdkonnas hägustuvad, nagu tänapäeval ka igal pool mujal.

Ühinen väga artiklis Hr. Pollardi ütlusega, et "tulevik on data pluss loovus". Nipp on pigem sünteesimisvõimes, et neid kahte nimetatud ressurssi kasutada osata. Neid liita on omaette kunst, mis nõuab loovat strateegilist mõtlemisvõimet. See on defitsiitne kaup.”

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017