Statoili jaamadel nüüd Circle K kuued seljas

Circle K lansseerimispidu
Circle K lansseerimispidu

Statoili fännid on kindlasti juba märganud, et järgemööda on tanklatele tekkinud uus nimi ja välimus. Circle K alustas täie hooga kaubamärgi vahetust ja sügiseks saavad kõik jaamad uue rüü. Circle K turundusjuht Diana Veigel räägib uuest kaubamärgist, selle nimehääldusest ja oma turunduseesmärkidest.

Räägi palun uuest kaubamärgist lähemalt.

Kõik sai alguse poolteist aastat tagasi, kui kontsern otsustas globaalselt kasutusele võtta ühe märgi ning valis selleks oma portfelli kõige tuntuma, Circle K. Olgu siin võrdlusena toodud, et kui Starbucksil on üle maailma 24 000 müügikohta ja Walmartil 11 500, siis Circle K-l on 12 500. Sisuliselt võime öelda, et Eesti turul on esindatud tõeliselt suur rahvusvaheline tegija.

Circle K kaubamärk on meie omanikel pikalt kasutusel olnud Ameerikas ja kui su portfellis on enam kui pooled poed juba ühe nimega, siis on see äriliselt mõistlik kõik ülejäänud ärid ühe nime ja sama kaubamärgi alla viia.

Mis on selle väärtused, milline identiteet ja kuidas need erinevad Statoili omadest?

Circle K on Statoiliga võrreldes oma olemuselt kindlasti kordades globaalsem. Turunduse võtmes väljendudes kindlasti ka kergem, kaasaegsem ja nooruslikum. Meis on varasemaga võrreldes kraad enam värvi, hoogu ja mängulisust, lihtsust ja nutikust, natuke rohkem nalja ja lõbusust.

Näiteks kajakaga autopesu reklaam ja kaheraudne on kindlasti mõnus mälestus Statoili ajaloost, mille me uhkusega ka Circle K ajastusse kaasa võtame. Aga täna on meil veelgi enam vabadust toodete ja teenuste osas ning nende turundamisel out of box võtmes. Kogu ettevõttes on käibel väljend ja põhimõte super global and super local, mis tähenda, et me teeme asju nii globaalsel tasandil, kuid samas toimetame täiel rinnal ka kohalikul. Võtame või ÖÖ burgeri või burgeritele öö live Facebookis – me oleme juba alustanud. Või kõikide teenindusjaamade kaubamärgivahetuse pidustused, mis juba on olnud või tulemas, kus jaamad panevad ise kava kokku ja pidutsevad koos klientidega südamest. Seal mängitakse pilli, lauldakse, räpitakse, tantsitakse, tehakse võistlusi ja nalja – see kõik ongi see vabadus teha asju lõbusamalt.

Meie kolm peamist alustala on aga endiselt samad: tooted teel olevale inimesele, kiire ja sõbralik teenindus ja lihtsad külastused, mida väljendab ka uus slogan “Take it easy”.

Uus nimi on meie keeleruumi jaoks esialgu natuke võõras ja eeldab korralikku keelegümnastikat, et sõna õigesti välja hääldada. Miks just selline nimevalik?

Nime lugu ulatub möödunud sajandi keskpaigas Texase osariigis tegevust alustanud söögikohta, mis on arenenud ja kasvanud tänaseks juba enam kui 65 aastat.

Kui ettevõtte eesmärk on saada omas valdkonnas suurimaks tegijaks, siis regioonipõhised erisused ei ole mõeldavad ja nimi peab olema üks igas maailma paigas. Uue nimega harjumine ja hääldamine vajab tõepoolest harjumist, aga nagu näha erinevatest meediakanalitest, siis läheb kaubamärgi vahetus inimestele korda ja meie väline muutus kõnetab paljusid. Ja turundajana on oluline, kui sinust räägitakse ja mida rohkem me ise räägime, seda kiiremini kõik uue nimega harjuvad.

Me ise armastame öelda, et Eesti kontekstis tähendab „K“ meie jaoks kolme väga olulist toodet - kütus, kohv ja kabanoss, mille poolest oleme tuntud ja hinnatud.

Häälduse poolest soovitan aga vaadata meie reklaamklippi, kus meie enda töötajad õpetavad nime õigesti hääldama:



Võib eeldada, et keeruline nimi saab rahva hulgas endale suupärasema vormi. Mis selleks tulla võib – Sirkel Ka, Söörkl Kei, Söök OK vms?

Võin oma kogemusest öelda, et poolteist aastat tagasi tundus see nimi ka meile endale uudne ja võibolla isegi veidi võõras, kuid täna on see saanud juba sama armsaks kui oli Statoil. Suupärasema ja nn rahvapärase nime osas oleme kuulnud erinevaid versioone ja kui inimestelt küsitakse, siis lastakse fantaasial lennata.  Aga seda, mis tegelikult käibele jääb, on täna raske ennustada – mingit sorti mugandatud versioon tuleb kindlasti. Peame vaid ootama.

Räägi uue brändi värvikombinatsioonist.

Uue globaalse Circle K brändi värvid pärinevad meie olemasolevatelt kaubamärkidelt: punane Couche-Tard’ilt ja oranž Statoili brändilt. Punane värv on ennast tõestanud jaekaubanduse sektoris, oranž seevastu on soe ja külalislahke ning toimib tõhusa lisatoonina. Uus värvikombinatsioon - punane, valge ja oranž - on meie valdkonnas värske ja rõõmus kombinatsioon ning ilmselt jääb see ka kliendile hästi silma.

Mis muutub turunduskommunikatsioonis seoses uue brändiga?

Meie positsioon turul on täna tugev ja panustame ka tulevikus peamistesse kategooriatesse, mille poolest oleme tuntud – kütus, toit, autopesu ja kohv. Turunduses ja kommunikatsioonis annab uus bränd meile veelgi vabamad käed. Kui Statoili visuaalne keel ja kommunikatsioonikeel oli natuke konservatiivne, siis Circle K võimaldab  lõbusamaid ja humoorikamaid lahendusi.

Samuti tahame olla veelgi rohkem klientide keskel, see on ka üks põhjus, miks kasutame lansseerimisel kõikides kanalites oma töötajaid. Korraldasime sisemise konkursi teenindusjaama töötajatele ning vabatahtlikke oli rohkem, kui me kasutada saime – meie inimesed tahavad olla “brändisaadikud” ning anda oma nime ja näoga uuele kaubamärgile sisu ja ka klientidele kinnituse, et nimevahetusega ei muutu meie olemus.  

Millised on teie turunduseesmärgid?

Oleme oma pisikese turundustiimiga seadnud endale eesmärgiks, et brändi tuntus võiks olla aasta pärast ca 90% juures ehk kümnest inimesest üheksa teavad Circle K kaubamärki. Täna on Statoili spontaanne tuntus kõige suurem, loodetavasti on seda peatselt ka Circle K. Lisaks tahaksime, et uus bränd saaks kiirelt kõrgeid hinnanguid kasutuseelistuste ja tootevaliku kohta.

Erinevatele inimestele Circle K kaubamärki tutvustades olen kasutanud päris tihti paralleelina abiellumise näidet ehk kui kaks inimest otsustavad abielluda ja võtavad ühise perenime, siis inimestena nad ju ei muutu – Seda “samaks jäämise” põhimõtet rõhutame ka oma reklaamides.

Millist tagasisidet olete klientidelt juba siiani saanud seoses uue nimega?

Eks iga muutus vajab aega ja harjumist. Seda enam, et Statoil on olnud Eestis üks armastatumaid, tuntumaid ja hinnatumaid brände aastaid ning klientide seas eelistatuimaid peatuskohti teel olles. Palju küsitakse, kuidas seda täpselt hääldada ning mida see nimi tähendab ja miks me ometi ei jäta Statoili alles. Siinkohal aitab ainult põhjalik selgitustöö.
Inimesed tunnevad uue brändi vastu huvi, praegu näitavad müügid kasvu ja uutesse värvidesse saanud jaamad on avamispäevadel teinud läbi aegade parimad müügitulemused.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Südameapteek otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Pharma Holding OÜ

28. mai 2017

Artisan Honey otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSJUHTI

Artisan Honey OÜ

31. mai 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Kaja

mai 2017