Sisuturundus üksi pole võlukepp - ära sea talle ebarealistlikke ootusi

Jane Palm
Jane Palm

Kaeme sisuturunduse elu agentuuri mätta otsast. Millised on sisuspetside arvates ettevõtete suurimad murekohad? Kas agentuuridel on salanipid tulemuste mõõtmiseks? Millised sisuturunduse parimad palad neil endil silmad särama löövad? Oma kogemusi jagavad Jane Palm (agentuur Kuu ja Tähed) ja Aigi Lehtla (agentuur Goal).

Jane Palm, sisuturundusagentuuri Kuu ja Tähed juht

Jane esineb 17. mail toimuval seminaril “Professionaalne sisuturundus”, kus ta lahkab Eesti sisuturunduse hetkeseisu.

Millised on teie silmis ettevõtete suurimad murekohad sisuturunduses?
 
Oleme (ka mina) üle saanud formaadifetišist ja niisama “teeme video” momente on vähem. Näen, et katsetatakse erinevaid formaate (tekst vs video, infograafikud, GIFid) ja platvorme ning püütakse leida kohad, mis töötavad – mida vaadatakse, jagatakse, mis tekitab reaktsioone.

Ilmselt on üle maailma suurim murekoht sisuturunduses see, kui sisu puudub. Kui pole mõtteid, mida tahetakse edasi anda, aga midagi tehakse ikkagi valmis. Sellisel juhul ei piisa ka väga professionaalselt tehtud vormistusest. Alati on vaja, et keegi päriselt teaks asjadest, millest rääkima või kirjutama hakatakse. Seda kahjuks kaks korda andeks ei anta, kui pärast artikli või video vaatamist küsitakse “Miks ma seda just lugesin/vaatasin?”. Teiste aja raiskamine on kriminaalne akt ja just sisuturunduses peaks seda vältima.

Sisuturundus võiks olla vabalt ka “ökoturundus”, jätkusuutlikku mõtlemist kandev turundus, sest luuakse sisu, mis on tarbijale PÄRISELT kasulik, aitab tal orienteeruda valikutes, teha enda jaoks sobiv otsus ja loodud sisu jääb pikemaks ajaks alles.

Teine mure on see, kui ei mõelda läbi, kus sisuturundus kogu turundusplaanis asub ja seatakse sellele ebarealistlikud ootused. Näiteks kui tehakse üks video Facebooki, millelt oodatakse otsest ja kohest mõju müügile, aga kus puudub üleskutse.
 
Kuidas saada inimesed oma sisu tarbima?

Pool võitu on käes juba siis, kui saame aru, et tegelikult keegi ei käi internetis sisu tarbimas. Käiakse ikkagi kas otsimas vastuseid enda küsimustele, meelt lahutamas vms. Kui teame, millised on küsimused, siis on lihtsam hakata looma sellist sisu, mis neile vastused annab. Nii on ka suurem tõenäosus, et inimesed sellise sisuni jõuavad ja seda ka “tarbivad”.
 
Kuidas teie mõõdate oma toodetava sisu tulemust müügile?
 
Päris põhjalikult on arutatud, millist rolli loodud sisuturundus üldse mängima peaks, on see ainult bränditeadlikkuse tõstmine või peaks toimuma kohene hüpe müügis. Kui vaadata seda tabelit, on üsna selge, et sisuturundus on üks lüli kogu müügiprotsessist, mida ei tasu ei üle- ega alahinnata. Kuigi see võib kõlada igavalt, siis tuleb ikkagi kogu lüli läbi mõelda, et toimuks mõju müügile.

Too palun häid näiteid sisuturundusest laiast maailmas

Mulle meeldib ajakiri GQ (UK), kus on täiesti geniaalse sisu ja profi teostusega videosisu, mida tõesti vaadatakse ka.

Näiteks üks how-to video ligi 1 miljoni vaatamisega “Kuidas triikida särki 90-sekundiga?”


 
Teine hea näide on Fujitsu poolt bränditud portaal tehnoloogiavaldkonna inimestele www.i-cio.com, kus on hästi kirjutatud artiklid ja väga heal tasemel videod kombineeritud graafikaga. Selle taga on seitse toimetajat ja peatoimetajaks 25-aastase tehnoloogiaajakirjanduse kogemusega Kenny Maciver.

Aigi Lehtla
Aigi Lehtla

Aigi Lehtla, agentuuri Goal sisuturunduse projektijuht

Millised on teie silmis ettevõtete suurimad murekohad sisuturunduses?

Suurimaks mureks sisuloojate seisukohalt on kindlasti see, et sotsiaalmeediasse sisenevad ettevõtted võtavad sisuturundust kui võlukepikest, mis odava raha eest kiiresti neile suuri kasumeid tootma hakkavad.

Sisuturundus ei ole pelgalt ühekordne reklaamikampaania, see on pikaajaline investeering suhetesse oma olemasolevate ja tulevaste klientidega. Kõige lihtsam on sellest vast aru saada armusuhete baasil. Kohtingule minnes üritame end igal korral üha paremast ja huvitavamast küljest näidata – katsetame erinevaid ideid ja võimalusi, kuni mõistame, kas me vastame teineteise (l)ootustele, kas meil on hea koos olla, kas me paneme teineteist naerma. Ja teatavasti võtab kaaslase võrgutamine nii aega kui raha.

Teiseks probleemiks, millega me tihti kokku puutume, on sotsiaalmeedia strateegia puudumine – kellele, kuidas turundada? Mis on suhtluse (põhi)eesmärk – bränding, ost, külastused?

Kolmandaks murekohaks on sisuturunduse tulemuste mõõtmine. Kui tegemist on teenuse või (e)poega, saab igale postitusele külge panna lingi, millega siis iga järgnevat klikki mõõta, kuni ostu sooritamiseni välja. Aga mis siis, kui tegemist on brändiga? Näiteks, kuidas mõõta Super VIVA Facebooki lehe mõju reaalsetele ostudele? Siinkohal on mõju pigem imagoloogiline.

Kuidas saada inimesed oma sisu tarbima?

Õigemini ei olegi ju eesmärgiks saada inimesed sisu tarbima, vaid ettevõtte teenust või toodet ostma. Selleks tuleb eelkõige ise aru saada, kes on sinu potentsiaalne klient, mis talle meeldib, mis teda aktiviseerib, milliseid kanaleid ta kasutab, kes on tema sõbrad, kes võiksid ostuotsust mõjutada, mis on tema jaoks hetkel päevakajaline jne.

Kuidas teie mõõdate oma toodetava sisu tulemust müügile?

Brändide puhul ongi konkreetset müüki mõnevõrra keeruline mõõta ja see on valdavalt hinnanguline. Ütleks, et selliste klientide puhul on tegu pigem brändi sõnumi tugevdamisega, teadlikkuse kasvatamisega ja esmase kliendisuhtlusega. Kui me aga turundame konkreetset teenust või toodet, millel on konkreetne "omanik", siis saab seda edukalt mõõta veebilehe klikkide või tellimuste arvuga. Tööriistakastis leiduvad sellised vahendid nagu Facebook Pixel, Custom Conversions, Google Analytics, CRM'id, jne.

Too palun häid näiteid sisuturundusest laiast maailmas

Eks viraliks läinud postitused on kindlasti midagi, mis alati inspiratsiooni annavad – õigel ajal, õige seos, õige vorm ja huumor, see on SEE. Eesti brilliantsemaid näiteid on kindlasti Decora uus ja uhke tööriistakast või siis välismaa kontekstis Norweigan Air'i "Brad Pitt is single". Viimased loovad ka Facebooki päris nauditavat sisu. Kohalikest brändidest võiks välja tuua Öölooma, kelle puhul on tore tõdeda, et asja tehakse kerge huumoriga, kvaliteetselt ja mõtestatult.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ELEKTRILEVI OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Elektrilevi OÜ

22. oktoober 2017