Sisuturundus sobib enesekindlatele brändidele

Sain jõuludeks ühelt suurelt Eesti toiduainetööstuselt kingiks kalendri. Kuigi käes on juba aprilli lõpp, pole ma seda kalendrit seinale riputanud. Miks? Sest see kalender on oma olemuselt tootekataloog. Kõikide kuude lehed on illustreeritud pakendifotodega, mille juures toote kirjeldus.

Miks ma peaksin oma toa seina kaunistama tootekataloogiga? Kalender peab olema ilus ja sellepärast näemegi inimeste seintel enamasti looduspiltide või kunstiga kaunistatud kalendreid. Ideaalne ärikingitus peaks olema nii lahe, et klient oleks selle eest valmis raha välja käima. Nagu näiteks legendaarne Pirelli kalender:

Ekranitõmmis 2016. aasta Pirelli kalendrist – Annie Leibovitzi foto näitlejanna Amy Schumerist
Ekranitõmmis 2016. aasta Pirelli kalendrist – Annie Leibovitzi foto näitlejanna ...

Kalender on näide sisuturundusest ja see näide illustreerib üht suurt eksiarvamust või viga, mis on seotud sisuturundusega. Sisuturundus pole oma olemuselt reklaam või müügiedendus.

Kui te ostate mõnda ajalehte või portaali “sisuturunduse” lahenduse ja avaldate seal oma firmat või toodet kiitva üllitise, siis on tegemist vana hea reklaamartikliga.

Hästi tehtud reklaamartiklis pole midagi halba ja keerulisemate toodete tutvustamiseks sobib see hästi. Küll aga tuleb reklaamartikli kirjutamisel ja küljendamisel arvestada nendesamade reeglitega, mis kehtivad ka uudisartikli tegemisel. Haarav pealkiri, vahepealkirjad, pildiallkirjad, head fotod, tasakaalustatud arvamused ja piisavalt “õhku” küljenduses – need on mõned olulised asjad, mida reklaamartikli puhul silmas pidada.

Sisuturunduse kohta on palju definitsioone, aga minu lemmik on järgmine: “Kui reklaam surutakse tarbijale tema meediatarbimise elamust katkestades peale (näit reklaamklipp keset filmi), siis sisuturunduse materjali loeb/vaatab tarbija oma huvist lähtudes vabatahtlikult”.

Paljud uuringud on tõestanud seda, et informatsioon, mida tarbija ise aktiivselt otsides leiab on tema silmis palju usaldusväärsem kui reklaamist saadud info. Kas usaldate rohkem mõne hotelli reklaamvoldikut/veebilehte või Google otsingu abil leitud arvustust? Ilmselgelt on arvustus usaldusväärsem.

Toote või teenuse arvustus on on üks levinumaid sisuturunduse vorme. Sellesama hotelli näite varal – kui olete avanud uue hotelli ja tahate seda tutvustada, siis tasuks sinna kutsuda mõni tuntud inimene, reisiajakirjanik või blogija / youtuber. Kas ja kui palju selle töö eest maksta, on juba eraldi artikli teema.

Oletame, et mainitud arvamusliider veedab teie hotellis pika nädalalõpu ja teeb selle kohta artiki / postituse / video. Kui olete selle eest maksnud (kasvõi tasuta teenuses), tekib mõnevõrra õigustatud ootus, et “tänulik” arvustaja peaks teie hotelli taevani kiitma. Kuid siin on üks “aga”.... Läbinisti positiivne arvustus ei ole usaldusväärne. Kui arvustaja kiidab teie hotelli head teenindust ja ilusat tuba, aga kurdab kehvade parkimisvõimaluste üle, on kõik väga hästi! Sest elu polegi 100% ideaalne ja me kõik teame seda. Ja tasakaalustatud arvustus on usaldusväärsem kui üdini kiitev.

Nüüd jõuame asja tuumani. Reklaamimaailmas peab kõik olema ideaalne ja reklaamitavalt tootel pole mitte ühtegi puudust. Sisuturunduse maailm sarnaneb rohkem ajakirjandusele ja selles taevas on ka pilved. Sisuturundus sobib enesekindlatele brändidele.

 

17. mail korraldab Best Marketing Tallinnas Blissis seminari "Professionaalne sisuturundus", mille kavaga saab tutvuda SIIN!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

TV3 otsib B2B PROJEKTIJUHTI

TV3 AS

01. juuli 2017

RMK otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Riigimetsa Majandamise Keskus

17. juuli 2017