Chris Marr: Sisuturundus ja reklaam on vastandid

Chris Marr
Chris Marr

Traditsiooniline turundus seisneb peamiselt müügiedenduses - eesmärk on panna klient midagi ostma. Sisuturundus on selle vastand: tuleb luua sisu, mis aitab tarbijatel teha teadlikke ostuotsuseid. Sisuturunduses on võtmesõnadeks järjepidevus ja pühendumine. Sa ei lähe ju ka jõusaali üheks korraks, kui soovid vormis olla.

Intervjuu 17. mail toimuva Best Practice sisuturundusseminari peaesineja Chris Marriga.

Sisuturunduse mõiste on üsna laialivalguv. Kuidas sina sisuturundust defineerid?

Definitsiooni asemel võiks lihtsalt öelda, et sisuturundus peab kasvatama äri. Tuleb mõista, kuidas sinu brändi loodav sisu rohkem käivet ja uusi kliente toob.

Sisuturundust on hea defineerida tuues mängu paralleeli traditsioonilise turundusega. Traditsiooniline turundus seisneb peamiselt müügiedenduses - eesmärk on panna klient midagi ostma. Sisuturundus on selle vastand: tuleb luua sisu, mis aitab tarbijatel teha teadlikke ostuotsuseid.

Vahe on ka katkestaval (interruption marketing) ja mittekatkestaval turundusel. Esimene neist ei anna tarbijale mingit lisandväärtust, näiteks pop-up reklaamid või telemarketing. Selle vastand on mittekatkestav turundus – näiteks sisuturundus – kus inimesed avastavad informatsiooni ise, saavad küsimustele vastuseid ja probleemidele lahendusi.

Kokkuvõttes on neil selle infoga hoopis teine suhe, sest nad on selle ise leidnud just siis, kui nad seda kõige enam vajavad.

Seega sisuturunduse kaudu lähenetakse klientidele võrreldes traditsioonilise reklaamiga täpselt vastupidiselt. Võib isegi väita, et sisuturundus ja reklaam on vastandid.

Kas Facebooki postitus on ka sisuturundus?

Ekslikult arvatakse, et sisuturundus sõltub platvormist. Sisuturundust saab teha ükskõik mis platvormil. Facebooki postitust võib pidada sisuturunduseks, aga siis peaks postituse sisu rääkima mitte ettevõttest või tootest, vaid näiteks sellest, kuidas lahendada kliendi muret.  Sotsiaalmeedias on oluline kliendi vaatenurgast lähtuv lähenemine. Aga jah, Facebooki postitus võib olla ka sisuturundus.

Ütlesid, et sisuturundus peab aitama äril kasvada, aga vastupidiselt otsesele müügile on see palju leebem turundusviis. Kuidas sisuturunduse tulemuslikkust mõõta?

Tänapäeval saab peaaegu kõike andmetega seonduvat mõõta! Sisuturunduse tegevustega alustades ei ole mõtet mõõta käivet või klientide arvu. Alguses on olulised kasutajamõõdikuid: kas keegi loeb, kommenteerib ja jagab sinu loodud sisu – kas see üldse huvitab kedagi.

Kui sisuturundusega on tegeldud juba pikemat aega, näiteks 6-12 kuud, võiks hakata paranema ka teised, juba otseselt äri puudutavad näitajad: keskmise ostu suurus, e-poes kulutatud aeg, aga ka klientide soovitusindeks.

Tihti ei saada aru, et sisuturunduse puhul on tegemist pikaajalise mänguga: avaldatakse üks klipp või artikkel ja siis imestatakse, et see ei tööta. Sisuturundust peetakse reklaamikampaaniaks.

Sisuturunduses on võtmesõnadeks järjepidevus ja pühendumine. Tegelikult kehtib see kõikide muude asjade puhul ka. Sa ei lähe ju ka jõusaali üheks korraks – kui soovid vormis olla, pead seda terve elu tegema.

Sisuturundus seisneb klientide aitamises ja neile parima võimaliku pakkumises. Mõnes mõttes võib isegi öelda, et see aitab neil elada paremat elu.

Eestis on palju start-up’e, kes aktiivselt sisuturundust kasutavad. Neil on lihtne selle kasu mõõta, sest enamasti on need virtuaalsed teenused, mille kasutust saab jälgida kuni müügitehinguni välja. Kuidas aga offline äris saab tõmmata paralleeli loodud sisu ja müügiedu vahele?

Põhimõte on igal pool sama: kas me suudame mõista oma klienti paremini kui meie konkurent.

Kui me suudame kliente emotsionaalselt paremini mõista, siis saame aru, kuidas nendega suhelda, et nad teeksid kaalutletud oste (educated buying decision).

Ükskõik kui igav või igapäevane müüdav toode ka poleks, alati on kliendid huvitatud sellest, kas just see toode on neile sobiv või mitte. Mis on selle hind, mille poolest see erineb teisest sarnasest tootest.

Klientidel on vaja kedagi, kes aitaks neil sellistes asjades orienteeruda. Sisuturunduse nurgakiviks ongi olla kliendile abiks õige ja kaalutletud otsuse tegemisel. Seda ei tohi jätta konkurentide või mõne kolmanda osapoole võimaluseks. See on sisuturunduse ülesanne, mis tagab äriedu!

Content Marketing Academy asutaja ja juht Chris Marr (UK) teeb 17. mail Tallinnas Blissis ettekande teemal "Sisuturundus digitaalajastul: kuidas luua kaasaegset tarbijat haaravat sisu".

Chris ütleb enda kohta, et ta on “no bullshit kind of guy” ja tema missiooniks on õpetada turundajatele, kuidas dramaatilised muutused tehnoloogias ja tarbijakäitumises mõjutavad turundust ja on loonud soodsa pinnase just sisuturunduse arenguks.

Chris Marr on briti sisuturundusekspert, auhinnatud esineja, konsultant ja ettevõtja. Ta on sisuturunduse valdkonna arendamisele pühendatud organisatsiooni Content Marketing Academy asutaja ja juht ning sage esineja selle ala konverentsidel üle maailma. Lisaks korraldab ta ka ise üht Suurbritannia suurimat sisuturundus- ja sotsiaalmeediasündmust CMA Live. Chris on aidanud paljudel rahvusvahelistel ja kohalikel brändidel viia oma sisuturundus uuele tasemele ning läbi selle parandada ka ettevõtete äritulemusi.

Lisainfo ja soodushinnaga registreerimine kuni reede, 21. aprillini: www.bestmarketing.ee/uritused/2017/03/29/professionaalne-sisuturundus 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Creatum otsib PROJEKTIJUHTI

CREATUM OÜ

27. august 2017

Tartu Ülikool otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Tartu Ülikool

31. august 2017

SYNLAB Eesti otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

SYNLAB Eesti OÜ

10. september 2017