Taaskasutus on moes – kuidas esitada vana sisu uues kuues?

Brit Mesipuu
Brit Mesipuu

“Arvan, et ma ei ole ainus, kes unistab aeg ajalt sellest, kuidas sisu veidi väiksema vaevaga luua. Mõnikord on pea uutest mõtetest tühi, teinekord ei ole lihtsalt aega. See ongi just see hetk, mil üle vaadata oma seniloodud sisu ja anda talle uus võimalus.” Taaskasutamise nippe jagab Brit Mesipuu agentuurist Milos.

1. Selgita välja oma populaarsemad postitused

Facebook
Oma lehe populaarseimad postitused leiad üles Facebook’s Insights abil.
· Kliki oma ettevõtte lehel ülal ääres olevale jaotisele „Statistika“
· Avanenud aknast vali vasakust reast „Postitused“
· Liigu veidi alla ja sealt leiad „All Posts Published“. Nüüd on sul võimalus seal oma postitusi filtreerida, leides suurima kaasatuse saanud, enim reaktsioone esile kutsunud postituse jne.
· Selleks, et leida oma populaarseim postitus, pööra tähelepanu just „Kihlus“ edetabelile. Kuna mina haldan Julia Beljajeva fännilehte, siis toon näite tema lehelt:

Twitter
Twitteri statistika nägemiseks mine Twitter Analytics või kliki oma profiilipildile ja leia sealt rippmenüüst „Analytics“. Esilehelt saad ülevaate viimasest 28 päevast ja samuti käesolevast kuust – populaarseimad säutsud, aktiivsus kontol jne.

Instagram
Erinevalt eelnevatest ei ole Instagramis sisseehitatud analüüsimise võimalust. Küll aga on võimalus kasutada teisi tööriistu. Kui otsid kiiret, tasuta ja lihtsat tööriista, saad oma 9 populaarsemat postitust aastal 2016 välja selgitada 2016 Best Nine lehe abil. Kuid tuleb mainida, et sellel on piiratud võimalused, sest see ei arvesta kommentaare ja videote vaatamist. See on aga tasuta, kiire ja lihtne!

2. Mis edasi?

Nüüd, mil on välja selgitatud enim tähelepanu saanud postitused, tuleb mõelda, kuidas neid uuesti kasutada. Meeles tasub hoida ka see, et kui postitad sama sisu samas kanalis, tee seda vähemalt teise ajastusega (päev, kellaaeg).

Pinni populaarseimad Instagrami fotod Pinterestis
Oli selleks kaunilt kujundatud tsitaat või pilt kontori igapäevaelust, mis läks viraalseks, vahet ei ole. Selle pinnimine Pinterestis on lihtne viis täiendava liikluse saamiseks.
· Lae pilt kodulehele
· Logi Pinteresti, mine oma profiilile ja kliki „Pins“ - „Save Pin“. Võid laadida pildi üles või panna sinna url.
· Muuda kirjeldus atraktiivsemaks ja lingi tagasi oma koduka sellele lehele, kust see pilt ennist üles sai laetud. Sedasi saad täiendavat liiklust oma kodulehele ja lisatähelepanu vanale postitusele.

Muuda hästi vastu võetud säuts pildiks
Kasuta uuesti hästi vastu võetud postitust. Mitmed populaarsed säutsud sobivad hästi ka iseseisvaks tsitaadiks. Vali sobiv taustapilt, pane selle peale tekst ja saada uuesti ringlusesse. Lisaks Twitterile ka Instagrami, FB-sse ja isegi Pinteresti. Lihtsad tööriistad selleks on näiteks ka Adobe Spark, Canva ja Pablo. Nipp – kasuta taustana mõnda endal väga hästi välja tulnud pilti.

#Hashtag
Oled pildi valmis saanud? Astu samm edasi. Lisa sinna juurde hashtag. Sedasi on hea järge pidada, kus sinu postitust jaganud inimesed liiguvad. Samuti annab see neile võimaluse teada saada pildi algset autorit (ehk siis sind) ja huvi korral su profiilile tulla. Instagram Hashtag Mistakes You Want to Avoid How to Use Hashtags On Twitter

Silmapaistvad Facebooki postitused blogipostituseks, videoks või podcastiks
Kui sinu ettevõtte üks turundusplaani osa on sisuturundus, on uue sisu pidev tootmine vahel üpris keerukas. Kui sul on aga Facebookis hästi toiminud postitusi, on asi lihtsam. Tavaliselt on enam tähelepanu saavad postitused FB-s pikemad arvamusjutud, tsiteeritud uuringud või inspiratsiooni pakkuvad artiklid. Kui mõni sinu parimatest postitustest kuulub sellesse rühma, kaalu blogipostituse või video tegemist. See võimaldab juba end tõestanud postitusel jõuda taaskord värske auditooriumi ette.

Samuti on hea viis laiendada oma sihtrühma, tehes podcast. Sedasi on võimalus sul kaasata ka inimesi, kes sooviksid sinu sisu kuulata näiteks autoga sõites, tööle jalutades või trenni tehes.

Live!
Veelgi parem on teha live! Vali välja mõni populaarne postitus, mis kutsus esile suuremat arutelu. Anna jälgijatele teada, et kõik, kes sooviksid lisainfot, küsimusi esitada või niisama sellel teemal arutada, on oodatud sel ja sel ajal. Seega on olemas juba sisu, millest rääkida, sa lihtsalt paned selle teise formaati, mis võtab kordades vähem ressurssi kui täiesti uue teema avamine.

Koosta SlideShare presentatsioon
SlideShare’il on juba üle 70 miljoni kasutaja. Miks mitte olla üks neist? Hea presentatsiooni tegemiseks on sul vaja veelgi paremat sisu. Üks mõte on populaarsetest tsitaatidest, huvitavast statistikast, kasulikest juhenditest või arvamuslugudest teha slaidshow.

FB märkmed/Notes ja LinkedIn
Taaskord hea koht, kuhu panna kirja pikemad mõtted, nädala kokkuvõtted (näiteks populaarseimad postitused) ja muu sarnane. Ka mina kasutan oma artiklite ülespanekul just Facebooki Märkmete formaati. Sarnane võimalus on ka LinkedIn’is.

Infograafikud
Koonda paar oma parimat nõuannetega artiklit üheks infograafikuks. See on hea väljund keerukamat infot lihtsamalt, kaasahaaravamalt ja lõbusamas formaadis esitada. Näiteks Canval on infograafikute tegemise tööriist ja mitmed neist on tasuta. Kui soovid hoida ühtlast joont, võid kasutada sama põhjal erinevaid tekste – taaskord tubli aja kokkuhoid!

Twitter Moments
See on hea koht, kus rääkida oma lugu. Kui sul on loodud mitu erinevat sisu (näiteks artiklite- või pildiseeria), mis omavahel hästi seostuvad, pane nad kokku ja jaga seda Twitter moments’is. Pane sellele lühike tabav pealkiri, mis tekitaks jälgijates uudishimu see tervenisti avada. Kui on võimalik, jutusta nende säutsudega lugu, narratiiv. Ja ära unusta pilte, sest Twitteris on säutsu maht piiratud, kuid pilt räägib rohkem kui tuhat sõna!

Uue/täiendava info lisamine
Kindlaid fakte, statistikat jms sisaldavad postitused saad taas ette võtta siis, kui andmed on vahepeal muutunud. Võta vana postitus põhjaks, lisa sinna juurde täiendusi/uuendusi ja jaga seda uuesti, lisades, et info on uuenenud.

Tabelid ja graafikud säutsuks
Kui oled teinud mõne uuringu või küsitluse ja saadud tulemused tabeliteks vormistanud, kasuta neid Twitteris pildisäutsuna. Lisa juurde lühike kommentaar ja/või link postitusele, kus on nähtav kogu postitus.

E-raamat
Kogu kokku postituste seeria mingil kindlal teemal ja tee nad e-raamatuks. Näiteks kui jagasid igal nädalal retsepte, koosta nädala populaarseimate retseptide e-raamat koos juhenditega. Kirjutasid turundusalaseid artikleid, mis üheskoos moodustaksid õpetliku juhendmaterjali edukaks äri alustamiseks – pane nad kokku ja tee sellest raamat. Ja miks mitte jagada seda tasuliselt….?

Uudiskirjad
Aeg välja saata uudiskiri aga pea on tühi? Kogu kokku nädala/kuu populaarseimad postitused ja saada see linkidena ning lühikese sisukokkuvõttena listile. Sedasi on võimalus saada ka uusi like’e sotsiaalmeediakanalisse. Sedasi teeb ka üks Eesti tuntud digipood.

Kokkuvõte

Vanade postituste taaskasutamine on hea võimalus varem nähtud suurele tööle uuesti elu sisse tuua ja luua sisu väiksema vaevaga. Sotsiaalmeedia on suhete ehitamine kliendi ja ettevõtte vahel. Seega vanade postituste jälgimine, analüüsimine ja nende statistika uurimine võimaldab sul tundma õppida ka oma auditooriumi. Samuti saad seeläbi aimu, millist materjali nad ehk veel ootaksid. Ehk siis ideid uuteks postitusteks.

 

Brit Mesipuu, Milos Kujundus-ja reklaamitööd / Linna Ekraanid OÜ turunduse-projektijuht

 

 

Tahad sisuturundusega paremaks sõbraks saada? Tule Best Practice sisuturundusseminarile. Tutvu seminari programmiga ja registreeri end hiljemalt 21. aprillil soodushinnaga.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused