Autor: Helen Külaots • 17. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui riigi nimi pärsib eksporti, loo endale staap tuntumasse riiki

Tabani Ndlovu
Foto: Mariann Jüriorg
Mis on jätkusuutlik turundus? Millised on suurimad murekohad rahvusvahelises turunduses? Mida peaks teadma turunduse mõõtmisest? Oma meelisvaldkonnast räägib EBSi külalisprofessor ja rahvusvahelise turunduse asjatundja Tabani Ndlovu.

Professor Ndlovu töötab põhikohaga Nottinghami Ülikoolis, kus ta peab loenguid turunduse, jätkusuutlikkuse ja strateegia teemadel, kuid lisaks teoreetilistele teadmistele on Tabani ka edukas praktik – nimelt on ta töötanud mitmete rahvusvaheliste korporatsioonide heaks ning omab ka konsultatsiooniettevõtet, mis aitab jätkusuutlikku strateegiat luua.  .. Maailm muutub väga kiiresti ning terror on saanud igapäevaseks teemaks. Alles oli Rootsis rünnak – see on Eestile väga lähedal ja peaks iga siinse ettevõtte häirekella helisema panema. Et rahvusvaheliselt äri ajada, peab ettevõte vastutama ka selle eest, et tema töötajatel on turvaline reisida. Lisaks on suurenenud ja pikenenud turvakontrollid piiridel, mistõttu võib saadetise tarneaeg pikeneda ja see tõstab omakorda kulusid.. Näen muutust fragmenteeritud lähenemise suunas, mille heaks näiteks on nii Brexit, Trumpi America First suund, äärmuslikud grupid, kes nõuavad suletud majandusi, Šoti plaan iseseisvuda jne. Kuidas näeb globaalne turundus välja siis, kui sellised muudatused ellu viiakse? Ehkki need probleemid tunduvad kauged, oleks vaja nendega oma strateegiates juba praegu arvestada.” ehk päritoluriigi efekt. See on täiesti tavapärane, et toote vastuvõtmine nii füüsiliselt kui ka vaimselt sõltub selle päritoluriigist. Hiina toodab näiteks väga erineva kvaliteediga tooteid, kuid üldine Hiina toote maine on maailmas veel pigem halb. Niisiis teevad nad selliseid trikke, et transpordivad toote näiteks Itaaliasse, teevad talle imepisikese kosmeetilise lisatäienduse ja kommunikeerivad välja, et tegemist on Itaalias valmistatud tootega. Nii pole küll eetiline, aga see on juba eraldi teema.!. Võrdle oma tavalisi sõnumeid call to action-sõnumitega ja vaata, kumb paneb kliendi ostma. Või kui tegid Facebookis sooduskampaania, võrdle sealt tulnud kliente näiteks telereklaamiga ja analüüsi, kumb on ikkagi kulutõhusam. Vahel võib tele olla siiski kulutõhusam kanal. Mõista, kust su klient tuleb.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700