Maris Pukk: Sisu tootmises jäägu iga kingsepp ikka oma liistude juurde

Maris Pukk
Maris Pukk

Sõna “sisu” on end kindlalt turunduse külge kleepinud ja sellest vist niipea pääsu pole. Seoses läheneva sisuturunduse seminariga uurisime oma valdkonna spetsialistidelt, millised on nende suurimad väljakutsed, kust nad leiavad ideid sisu tootmiseks ja kuidas nad sisuturunduse mõju mõõdavad. Jätkuloona eile ilmunud artiklile räägivad seekord sisuturundusest Arco Vara turundusjuht Maris Pukk ja Bigbank Grupi kliendisuhete juhtimise valdkonna juht Martin Länts.

Maris Pukk, Arco Vara turundusjuht

Millised on suurimad väljakutsed seoses sisuturundusega?

Kõige suuremad väljakutsed seisnevad sisu levitamises, mõned teemad leiavad kiirelt kajastust, teistega on aga keerulisem. Teinekord saab hea lugu teenimatult vähe tähelepanu, samas kui mõni väiksem nupuke leiab kajastus kõikjal. Soov on levitada sisuturunduslugusid maksimaalselt ja seda minimaalse kuluga.

Nipid sisu parendamiseks?

Sisuturundus peaks olema võimalikult mitmekesine, puudutama erinevaid valdkondi ning pakkuma lisaks ametlikule infole ka kergemaid teemasid (meelelahutust). Ma leian, et teemasid peaksid käsitlema vastavate teadmistega inimesed ehk las iga kingsepp jääb oma liistude juurde. Kui keegi on väga kodune oma spetsiifilises sektoris, näiteks ehituses, siis ei ole mõtet lasta tal kirjutada põllumaadest. Lisaks on tänapäeva kiirel ajal üha olulisem see, et sisu oleks lühike ja informatiivne, ilma üleliigse mürata.

Kes teil sisu toodab ja kas on lihtne leida inimest, kes seda teeks?

Meil on meeskonnatöö, erinevaid rubriike haldavad ja toodavad erinevad inimesed. Kaasame sisu loomesse kõik oma töötajad. Mõned andekamad kirjutavad lood ise valmis, teistelt saame kogu vajaliku sisendinfo ja teadmised ning paneme sobivasse vormi. Meil on heaks näiteks üks tubli maakler, kes alustas meie kodulehel isikliku blogi pidamisega, sest ta tundis vajadust enda tööelu ja kogemusi teistega jagada.

Kuidas leiate ideid sisu tootmise jaoks?

Kõige lihtsam on vast öelda, et elu ise annab teemad. Tegelikult sõltub see jällegi olemasolevatest inimestest ja valdkonnast. Teemade ja ideede puudumise üle meie kurta ei saa. Mõned teemad on üleval aastast-aastasse, näiteks turu ülevaated, hooajatrendid jne. Samas hoiame ennast pidevalt kursis mujal maailmas toimuvaga ning kui mõni päevakajaline teema meie valdkonda puudutab, siis räägime ka sellest.

Kas ja kuidas mõõdate sisuturunduse mõju müügile?

Sisuturunduse mõõtmine on keeruline, sest ainult klikke lugedes võib tekkida illusioon, mis võib olla väga petlik. Oleme süsteemse sisuturunduse tegevusaja jooksul saanud nii mõnelgi korral konkreetseid kontakte, mille puhul võime öelda, et see või too lugu tõesti puudutas kedagi või tõi koguni meile reaalse tehingu. Lisaks tavapärasele monitooringule oleme pannud üha enam rõhku sellele, et postituses oleks üleskutse, mis suunaks inimese konkreetsele tegevusele, mida on juba lihtsam jälgida. Sisuturundus on turunduskanal, mis vajab palju aega ja järjepidevat tööd selleks, et jõuaks sinna punkti, kus ta hakkaks ennast ära tasuma.

Martin Länts
Martin Länts

Martin Länts, Bigbank Grupi kliendisuhete juhtimise valdkonna juht

Millised on suurimad väljakutsed seoses sisuturundusega?

Tegutseme täna üheksal turul ja riigiti on väljakutsed erinevad. Eestis on põhiküsimuseks, mida üldse sisuturunduse osas teha võime. Reklaamiseadus piirab väga tugevalt tarbijakrediidi reklaamitegevust ja raske on hinnata, kust jookseb joon seaduses lubatu ja keelatu vahel, seega tarbijakrediiti pakkuvad pangad katsetavad piire. Oleme Eestis teinud koostööd ka Tarbijakaitseametiga, et veenduda meie tegevuse seadusele vastavuses. Saksamaal, kus pakume piirülese teenusena ainult hoiuseid, on tänasel madalate intressitasemetega turul põhirõhk investeerimisvallas hoopis kauplemisel. Seega on põhiküsimuseks, kuidas muuta tähtajaline hoius kliendile huvitavaks olukorras, kus kõik otsivad oluliselt riskantsemaid ja suurema tootlikkusega finantsinstrumente. Baltikumis on Bigbanki aidatud tuntus kõikides riikides suurusjärgus 90% ja siin tegeleme arvamusliidri rolli loomisega. Skandinaavias ja Lõuna-Euroopas oleme veel nii väiksed, et otsime võimalusi, kuidas pakkuda midagi põnevat väga kindlale niššisegmendile.    
 
Nipid sisu parendamiseks?

Sisu tarbija on väga enesekeskne. See, et sinu arvates on sul parim toode ja sa arvad, et see pakub ka kõigile teistele huvi, ei ole nii. Sisu parandamine ei ole oma olemuselt erinev teistest turundustegevustest. Kõigepealt sõnasta selge eesmärk, määratle sihtgrupp, kellele oma sõnumit edastada soovid, seejärel vali sobivad kanalid ning leia antud kanalis sobivad saated või rubriigid. Analüüsi, millist infot juba edastatakse, tee selgeks, mis on sinu sihtgrupile oluline ja kui sa suudad oma eesmärgist ja sihtgrupist lähtudes pakkuda tarbijale kasulikku sisu ning panna sellele köitev pealkiri, saadab sind edu.
 
Kes teil sisu toodab ja kas on lihtne leida inimest, kes seda teeks?

Meil on igas riigis kokku lepitud, kes vastutab sisuturunduse eest. Küll aga ei tähenda see seda, et tema on alati ka sisulooja. Üks inimene peab seda eest vedama, kuid kvaliteetsama sisu loomiseks on oluline erinevate spetsialistide kasutamine. Tuleb leida maja seest kolleegid, kellele pakub rõõmu võimalus jagada oma teadmisi ning see neile lihtsaks teha. Bigbankis kasutame lisaks omatöötajatele ka väliseid eksperte.
 
Kuidas leiate ideid sisu tootmise jaoks?

Meie turundustegevuse aluseks on kliendivajaduste mõistmine. Ja selleks, et oma klienti tundma õppida, ei ole vaja omada suurt turunduseelarvet või meeskonda. Teeme ise oma klientidega fookusgrupi intervjuusid, viime läbi küsitlusi ja kliendiuuringuid. Küsime, miks nad meie tooteid tarbivad, mis nende jaoks oluline on, kuidas näeb välja valikuprotsess, kust nad infot otsivad jne. Suurim rumalus, mida teha saab, on oma klienti lihtsalt eirata. Loome sisu, mis loob kliendile lisaväärtust.
 
Kas ja kuidas mõõdate sisuturunduse mõju müügile?

Bigbankis oleme väga huvitatud iga turundustegevuse mõjust müügile. Enne, kui midagi teeme, paneme paika sihtgrupi, eesmärgi, eelarve, sobivad kanalid ning lepime kokku, kuidas edu mõõdame, seda nii esimesel päeval, kolmandal päeval kui ka konkreetse turundustegevuse lõppedes. Näiteks teles oleme vaadanud, kuidas kasvab kodulehe ning konkreetse toote landingpage külastatavus kohe peale sõnumi eetris olemist, kuidas see mõjutab sissetulevaid kontakte kõnekeskusesse, mille vastu kliendid huvi tunnevad. Samuti kaardistame, kust kanalist kliendid meie kohta infot said. Digikanalites hindame antud sõnumi loetavust ning olenevalt kanalist on võimalik viia kokku sõnumit lugenud ning sinu lehele jõudnud või ostu sooritanud kliendid. Selleks kasutame peamiselt Google Tag Manageri, aga oleme proovinud ehitada üles ka oma jälgimissüsteeme, kasutades Kibanat, Tableaud ja muid raporteerimistööriistu.

 

Sisuturundusest pajatava loo esimese osa leiad siit

Tahad sisuturundusega paremaks sõbraks saada? Tule Best Practice sisuturundusseminarile:
•    saad teada, kuidas luua oma brändi kohta haaravat sisu;
•    saad inspiratsiooni edukatest Briti ja Eesti sisuturunduse case study’dest
•    õpid sisuturunduse tegevust eesmärgistama ja mõõtma
•    saad teada, kuidas luua inglisekeelset sisu rahvusvaheliste ambitsioonidega B2B ettevõttele
Tutvu seminari programmiga ja registreeri end hiljemalt 21. aprillil soodushinnaga

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused