Maarja Kaalep: Kõige suurem sisuturunduse väljakutse on selle efektiivsuse mõõtmine

Maarja Kaalep
Maarja Kaalep

Mida turundusjuhid sisuturundusest räägivad? Seoses läheneva sisuturunduse seminariga uurisime oma valdkonna spetsialistidelt, millised on nende suurimad väljakutsed, kust nad leiavad ideid sisu tootmiseks ja kuidas nad sisuturunduse mõju mõõdavad. Oma kogemusi jagavad Tallinki turundusosakonna juht Maarja Kaalep ja MyFitnessi turundusjuht Marika Mäsak.

Maarja Kaalep, AS Tallink Grupp turundusosakonna juht

Millised on teie suurimad väljakutsed seoses sisuturundusega?

Kõige suurem väljakutse on hetkel sisuturunduse efektiivsuse mõõtmine ehk kui palju ja kui tugevalt sisuturundus aitab müügile kaasa. Eriti kaudseks muutub see inspireeriva sisu korral, kuna selle efekt on pikaajaline ja emotsionaalne. Me saame mõõta kontaktide hulka, sisuga tutvumise aega (digitaalsetes kanalites) ja brändi tuntuse kasvu, aga otseselt seda müügitulemustega siduda on keeruline.

Samuti on keeruline kalkuleerida seda, kui suur osakaal eelarvest oleks otstarbekas sisuturundusele suunata. Kuna meil endal on väga suur kliendibaas, teeme väga palju sisuturundust läbi oma kanalite (lojaalsusklientide ajakiri, sotsiaalmeedia, uudiskirjad, koduleht, blogi), mis on kuluefektiivne. Samas on usalduse kasvatamisel oluline kasutada ka neutraalseid kanaleid, mis nõuavad omakorda suuremaid investeeringuid.

Ja kolmanda väljakutsena tooksin välja toodetava sisu kvaliteedi. Nimelt meiesuguses suures ettevõttes toodetakse iga päev tohutult palju sisu väga mitmes keeles ja siin ongi väljakutseks, kuidas tagada kõige selle mahu juures ühtlane kvaliteet ja tehtud tööd maksimaalselt ära kasutada.

Nipid sisu parendamiseks?

Igal juhul lähtume alati sisu loomisel kliendikesksusest ehk sellest, mis on kliendile oluline lähtuvalt ajast, kohast või huvist. Siinkohal saame sisendit klienditeenindusse ja sotsiaalmeediasse laekunud küsimustest, otsingumootorites otsitud sõnadest, lähtuvalt hooajast fookuses olevatest üritustest meie sihtkohtades jne. Lisaks sellele oleme võtnud endale eesmärgiks oma kliente harida reisimisel vajaliku info ja ohutuse osas. Minu arvates peaks meie poolt toodetud sisu ennekõike vastama lugeja ootusele, olema lihtsalt ja loogiliselt kirjutatud ning tekitama tahtmist tulla meiega merereisile.

Kes teil sisu toodab ja kas on lihtne leida inimest, kes seda teeks?

Sisu toodetakse meil iga päev ja väga paljude erinevate inimeste poolt. Väljakutse on rohkem see, kuidas selles tohutus sisuhulgas orienteeruda ja leida endale antud hetkel vajalik informatsioon ja mitte teha topelt tööd. Me soovime, et meie ettevõttes turunduse alal töötavad inimesed oskaksid ennast nii kirjalikult kui suuliselt väljendada ning me anname neile alati selleks võimaluse läbi erinevate projektide ning kanalite.

Kuidas leiate ideid sisu tootmise jaoks?

Kuna meie turunduskommunikatsiooni üheks suureks osaks on anda ideid, mida teha meie sihtkoha riikides, siis teeme tihedat koostööd erinevate ettevõtetega, kes annavad infot, mida teha Soomes ja Rootsis. Sealt saab palju inspiratsiooni. Lisaks vaatame, mida meie kliendid meie kodulehel otsivad või siis küsivad läbi klienditeeninduse ja sellest lähtuvalt proovime nende küsimustele anda omapoolse sisuga vastuseid. Samuti uurime erinevaid reisiblogisid ja saame sealt mõtteid ja ideid, mis võiksid meie kliente huvitada.

Kas ja kuidas mõõdate sisuturunduse mõju müügile?

Otsest mõju müügile on keeruline mõõta, aga kaudselt teeme seda küll. Näiteks suuremate projektide puhul teeme kliendiküsitlusi, kus uurime, kas nad on teatud sisuga tutvunud (näinud videolugusid, lugenud artikleid jne) ja kas see on mõjutanud nende ostuotsust. Lisaks on võimalik näiteks avaldatud artikli juurde panna spetsiaalne sooduskood või siis link meie broneeringusüsteemi, mis tekitab selge seose artikli ning kontakti vahel.

Marika Mäsak
Marika Mäsak

Marika Mäsak, MyFitnessi turundusjuht

Millised on teie suurimad väljakutsed seoses sisuturundusega?

Suurim väljakutse on see, et MyFitnessi kliendiprofiil ja ka teenuste portfell on väga lai – pakume treeninguid nii lastele kui täiskasvanutele, nii algajatele kui juba väga kogenud treenijatele. Lisaks klubides pakutavatele treeningutele tegeleme aktiivselt ka erinevate ürituste ja koolituste/loengute korraldamisega. Seega peame leidma õiged kanalid ja viisi, kuidas suhelda kõigi meie sihtrühmadega ning viia sõnumid õigel ajal õigete inimesteni.

Nipid sisu parendamiseks?

Räägi sellest/näita seda, mis just Sinu klienti kõnetab. See ongi kõige olulisem. Kui tunned oma klienti ning toodet/teenust hästi, ei ole sisuturunduse tegemisel vaja erilisi imenippe.

Kes teil sisu toodab ja kas on lihtne leida inimest, kes seda teeks?

Meie loome sisu kollektiivselt ja kaasame oma maja seest inimesi. Teemade genereerimine ja ideede leidmine ei ole keeruline, meil on palju väga häid oma ala spetsialiste, kelle kogemusi ja teadmisi saab turundus edukalt ära kasutada. Turundustiimis on meil ka head kirjutajad, kes suudavad juba paarist huvitavast faktist loo välja võluda.

Kuidas leiate ideid sisu tootmise jaoks?

Meid inspireerivad meie klubide liikmed ja treenerid ning nendelt saadud tagasiside, muidugi ka fitness-turu trendid. Ideede leidmine ei ole keeruline, kohati on pigem keeruline leida ajalist ressurssi, et häid ideid realiseerida.

Kas ja kuidas mõõdate sisuturunduse mõju müügile?

MyFitnessi jaoks on sisuturundus pigem brändilojaalsuse kasvatamine, mis omakorda mõjutab müüki. Otseselt me sisuturunduse mõju müügile ei mõõda, pigem jälgime, kas ja kuidas meie sisuturundus liikmete käitumist ja kaasatust mõjutab.

Loole ilmub ka järg…

 

Tahad sisuturundusega paremaks sõbraks saada? Tule Best Practice sisuturundusseminarile:
•    saad teada, kuidas luua oma brändi kohta haaravat sisu;
•    saad inspiratsiooni edukatest Briti ja Eesti sisuturunduse case study’dest
•    õpid sisuturunduse tegevust eesmärgistama ja mõõtma
•    saad teada, kuidas luua inglisekeelset sisu rahvusvaheliste ambitsioonidega B2B ettevõttele


Tutvu seminari programmiga ja registreeri end hiljemalt 21. aprillil soodushinnaga

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

D.T.L. Consumer Products Eesti otsib CORNY MÜÜGI- JA TURUNDUSJUHTI

D.T.L. Consumer Products Eesti AS

03. mai 2017

KAFO otsib e-kaubanduse PROJEKTIJUHTI

KAFO Keskus

11. mai 2017