Suured reklaamijad boikoteerivad Google’it

Kui seni olid reklaamijad hädas sellega, et reklaamivõrgustikud kuvasid nende reklaame libauudiste saitidel, siis nüüd on asi muutunud tõsisemaks.

Jaanuaris-veebruaris avastasid mitmed suured reklaamijad, et nende reklaamid YouTube’is (mille omanik on Google) ilmuvad kõrvuti rassistlike, antisemiitlike ja ISIS-e videotega.

Sellest puhkes suur skandaal.

Rohkem kui 250 Suurbritannia brändi on kuulutanud boikoti YouTube’i reklaamile (teiste hulgas näiteks Briti valitsus, Toyota, GSK, McDonald's ja Tesco).

Globaalne meediaagentuur Havas kuulutas samuti märtsi keskel boikoti Google’ile ja Youtube’ile UK turul (allikas: Havas Freezes All Google and YouTube Ad Spend in the U.K.).

Ka paljud USA firmad on boikotiga liitunud, teiste seas Johnson & Johnson, mobiilioperaatorid Verizon ja AT&T ning restoranikett KFC.

Skandaal on mõjunud laastavalt Google’i ärile.

Bloombergi andmetel vähenes Google’i börsiväärtus skandaali tulemusel märtsis ühe nädalaga üle 20 miljardi dollari, kuid viimasel ajal on aktsiahind taas tõusnud. (allikas: YouTube Hate Videos Haunt Advertisers on Google).

Kuna konkreetse kahju hindamine on spekulatiivne, käiakse välja ka teistsuguseid numbreid.

Näiteks Fortune’i hinnangul kaotab Google reklaamiboikotist 750 miljonit dollarit (allikas: Why the YouTube Ad Boycott Could Cost Google $750 Million).

Google on lubanud probleemiga tõsiselt tegeleda ja reklaamide kontekstile rohkem tähelepanu pöörata, kuid lahendus ei saa olema lihtne. Seni on meediatööstus eesotsas Google’i ja Facebookiga arvanud, et reklaamide planeerimise töö saab järjest enam usaldada robotitele.

Programmatic meediaplaneerimine on ülikiiresti kasvav trend, aga nüüdseks on järjest selgemaks saanud, et reklaamirobotid pole veel piisavalt intelligentsed ega suuda reklaamide konteksti mõista.

Ühest küljest võib see olla hea uudis meediaagentuuridele – nende inimspetsialiste läheb siiski veel vaja.

Teisalt peaks see rõõmustama kodumaist meediatööstust. Nemad suudavad pakkuda reklaamidele sobivat, usaldusväärset keskkonda.

Ka Eesti reklaamijad ei ole sellest problemist puutumata. Tähelepanelik meediaekspert Rando Rannus Smartadist tegi kuvatõmmise Eesti Kaitseväe reklaamist YouTube'is, mis on paigutatud antisemiitliku video ette:

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ELEKTRILEVI OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Elektrilevi OÜ

22. oktoober 2017