Kuidas kaubast lahti saada?

Kaupluste lettidele on jäänud osa hooajalist kaupa või soovite teha ruumi uutele toodetele, kui need turule tulevad. Ilmade soojenedes on liikvel üha rohkem inimesi, kes otsivad suurepäraseid pakkumisi ja huvitavaid tooteid. Erply tegevjuht Kristjan Hiiemaa toob välja mõned nipid, kuidas teha neile inimestele suurepäraseid pakkumisi ja kuidas varudest lahti saada?

Kui soovitakse osta maja, äri või mis tahes kinnisvara, on auskoht üks olulisemaid tegureid, mida arvesse võtta. Kas selles paigas käiakse palju jalgsi? Kas naabrid on lärmakad? Kui kerge on sinna ligi pääseda? On see kergesti nähtav?

Neid küsimusi tuleks esitada ka riiulitel seisvate toodete kohta.

2013. aastal avaldas Notre Dame’i kolledž psühholoogilise uurimuse toidupoodide ülesehituse kohta. Mitmed nende uuritud kujundustaktikad on kasutatavad igas jaekaupluses.

  • Igapäevaselt ostetavad tooted paigutatakse poe keskele või tagaossa, millega suunatakse kliendid kõndima läbi poe ja nägema kõike, mis teil pakkuda on – isegi siis, kui nad tulid vaid kindla toote järele.

  • Kutsuvad tooted (nagu lilled või erksavärviliste pakenditega tooted) loovad poodi astujale positiivse enesetunde. Rõõmsad ostlejad on innukad ostlejad!

  • Kaubapaigutus riiulitel on oluline! Riiulid reklaamivad tooteid, mis neile on asetatud. Toodete asukoht riiulitel on sama tähtis, kui mitte veelgi tähtsam kui igal pool mujal.

  • Alumistel riiulitel hoitakse odavamaid ja mitme kaupa müüdavaid tooteid.
    Sooduspakkumist otsivad ostlejad vaatavad igale poole, nii et allahinnatud tooted paigutatakse pisut silma alt ära. See tekitab ostjates rahuldustunde, kui nad pakkumise „leiavad“, tõmbamata sellele samas liialt teiste ostjate tähelepanu.

  • Ülemine riiul kuulub kohalikele ja/või kõrge kvaliteediga toodetele. Nagu keskmises baarikapis paigutatakse parim jook ülemisele riiulile, otsib ostleja ka poes midagi unikaalset ja uut just kõrgematest kohtadest.

  • Keskmist riiulit nimetatakse „täistabamuse tsooniks“. Sinna paigutatakse populaarseimad tooted ja tuntuimad kaubamärgid. Kuna see riiul jääb otse kliendi nägemisulatusse, on see vahekäigus esimene koht, mida ta märkab.

Kampaaniate võimalused

Ostad ühe, saad KAKS
See müügikampaania püüab klientide tähelepanu, sest tavaliselt saadakse ühe toote ostmisel üks toode. Järelikult peab tegu olema väga soodsa pakkumisega! Meie varude juhtimise ja ostujälgimise süsteemid aitavad teil oma marginaalid üle vaadata ja korraldada selle ostukampaania kõige efektiivsemate toodetega.

Kahjumiliidrid
Kahjumiliider on toode, millelt te kasumit ei teeni, aga mis toob poodi kliente, kes seal tavaliselt ei käiks. Kahjumiliidrid on suurepärane vahend uute klientide toomiseks teie kauplusesse. Sageli tullakse ostma just kahjumiliidrit ja kuna nii palju raha on kokku hoitud, tehakse ka muid oste.

Osta X ja saad Y tasuta!
Seda kampaaniat saab korraldada mitmel moel. „Osta X“ võib viidata konkreetsele tootele või minimaalsele ostusummale. Kui klient neile tingimustele vastab, saab ta ühe toote tasuta. See on suurepärane moodus lao tühjendamiseks toodetest, mida on raske müüa. Kellele ei meeldiks saada tasuta asju!

Vali paar!
See kampaania on suurepärane võimalus allahindluse tegemiseks, mil klientidel on ka lõbus tooteid komplekti panna. „2 toodet 20 euro eest“ on ideaalne, kui kumbki toode maksab eraldivõetuna 10–15 eurot, aga hinna võib määrata ka vastavalt vajadusele. See kampaania on kaasakiskuvam kui tavaline allahindlus. Jagage preemiapunkte kahe toote valimise eest kaupluse erinevatest osakondadest, et klient puutuks kokku rohkemate toodetega!

Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tele2 otsib LISATEENUSTE PROJEKTIJUHTI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

30. juuni 2017

TV3 otsib B2B PROJEKTIJUHTI

TV3 AS

01. juuli 2017

Hansapost otsib PROJEKTIJUHTI

Hansapost OÜ

30. juuni 2017