Luban, et edaspidi püüan mugavustsoonist eemale hoida

Georgi Viies
Georgi Viies

Alf Rehn saatis kogu Passwordi konverentsi ja kuulajad viisakalt p**sse. Ta nimelt ei saanud aru, miks saalitäis arukaid inimesi tuleb kalli raha eest kuulama, mida keegi on suutnud kunagi minevikus hästi teha. Passwordi muljeid jagab Georgi Viies.

Ettearvatavalt hea planeeringu ja ülesehitusega Passwordi programm algas särava Alf Rehniga - mehega, kes oskab kaasahaaravalt rääkida ja on inspireeriv õppejõud. Aga ilma pikema sissejuhatuseta saatis ta esmalt kogu konverentsi ja kuulajad viisakalt p**sse.  Ta nimelt ei saanud aru, miks saalitäis arukaid inimesi tuleb kalli raha eest kuulama, mida keegi on suutnud kunagi minevikus hästi teha. 

Best practice - there is no such thing. There is no key to the riddle. Best practice is just shit that used to work for someone.

Me lihtsalt vajame turvalist kuulumistunnet ja autoriteete, keda usaldada. Nii tarbijatena kui turundajatena oleme me ikka need samad inimesed. Seepärast tundub 9 out of 10 doctors say it works igati väärtusliku nõuandena. Ideena, mida saame kohe homme oma töös kasutama hakata ja iseendaga nõustuda, et küll see oli üks hea ja kasulik konverents.

Toibudes esmasest hoobist allapoole vööd, tajusin, et Alf Rehnil on õiguska minu suunas näppu viibutada ja nimetada mind kopeerijaks. Olen töötanud ettevõttes, mille juhtkonna loosungiks oli copy with pride. Kus ettevõtte strateegia oli mitte luua uut väärtust, vaid teha seda, mida teised on enne meid hästi teinud. Järgida. Sest see on lihtne. Ei koorma aju ega võta aega. Ja on kindlasti odavam.

Aga pikas perspektiivis ei saa järeletegemine olla kasulik ei ettevõttele, kes turundajale palka maksab, ega turundaja elukutse mainele. Kopeerimisega me ei loo uusi väärtusi, vaid kõigest kordame. Adapteerime ja peenhäälestame (see on üks hirmus sõna).   

Mulle tundub, et uue väärtuse loomine on ka vastutuse küsimus. Meil turundajatena on laiem missioon. Meie missioon on aidata luua ja võimendada edulugusid. Eesti oma edulugusid, mitte välismaalt kopeerituid. Võimendada neid nii sihtrühmas, ühiskonnas kui väljapoole Eestit. On siis tulemuseks tulu - reaalne ärikasv - või imago ja tuntus  (sealhugas turunduskonkursside auhinnad). Et tulevik oleks helgem nii meile kui meie järeletulijatele. Et Eesti majanduskasvul oleks andeka turundusmõttega kindel seljatagune. Kui mõnele tundub see mõttekäik liialt pateetiline või isegi imal, siis küsin – kui kaua me tegutseme põhimõttel, et pärast meid tulgu või veeuputus?

Nii peaks turundaja ja eriti Passwordi turunduskonverentsi külastaja eesmärk olema  saada meistriks kunstis, mida Alf Rehn nimetas the art of edgeworkEhk otsida oma tegevusvaldkonna servades neid muutusi, millest võivad tulevikus saada uued suured trendid. Passwordi selgrooks sätitud tarbijatrendide paneeldiskussioonid  kandsid endas just seda: signaale, kust võiks oodata uut suurt asja. Loodan, et osalejatel oli mahti kaasa mõelda ja uus põnevaid servasid leida.

Kokkuvõtteks ja endalegi meeldetuletusena luban, et edaspidi püüan mugavustsoonist eemale hoida. Nagu Alf Rehn Passwordi avangus soovitas - õpime armastama muutusi.

Learn to love (yet more) change. Challenge best practices. 

Loo autor on Georgi Viies, kes lahkus eelmisel suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Aasta Turundussündmus Password 2017 toimus 16. - 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017