Turundustegu 2016 finalist: Elron “Lehvita Tiiule”

Elroni esindajad õnnitlusi vastu võtmas
Elroni esindajad õnnitlusi vastu võtmas

“Lehvita Tiiule” kampaania keskne idee oli otsida üles inimesed, kes Elroni rongidele tihtilugu lehvitavad, saada nendega tuttavaks ning näidata kõigile, kui toredate inimestega on tegemist. Elron tõi nende poolt koduväravas öeldud jõulusoovid rongidesse ning kutsus rongiga sõitvaid inimesi neile mööda minnes tagasi lehvitama.

Kampaania eesmärk:

Igal aastal peab Elron oma kliente jõulude ajal meeles, üllatades neid luuletuste, dekoratsioonide või rongis jagatavate kommidega. Selgi korral anti agentuurile ette piiratud eelarve jõulutegevuste elluviimiseks, kuid vabad käed kontseptsiooni osas. Koostöös agentuuriga muudeti kampaania ambitsiooni: On jõulud - näitame, kuidas me märkame ja hindame oma kliente. Sooviti tuua välja nende erilisuse ja lasta neil tunda ennast kangelastena. Tänu sellele loodeti tugevdada brändi ja suurendada müügitulu.

Kampaania idee tugines järgmisele strateegiale:

1. Igal brändil on ainult üks eesmäk – inimestele meeldida. Nüüd anti inimestele emotsionaalne põhjus Elronit väärtustada.

2. Jõulude ajal on inimeste vastuvõtlikkus südamlikele sõnumitele suurem. Näidati Elroni pehmemat poolt ning tõestati, et raudsete vedurite ja vagunite taga on peidus kuldne süda.

3. Tõsteti kesksele kohale tarbija, mitte bränd.

Meediastrateegia:

Kuna meediaeelarve puudus, siis panustati PR-tegevustesse. Orgaanilisel moel jõudis kampaania kõikidesse meediakanalitesse (TV, raadio, ajalehed, uudisteportaalid, sotsiaalmeedia). Samuti panustas Elron sotsiaalmeediasse (200€, et soodustada klipi levikut esimestel päevadel.

Kuidas kampaania töötas?

“Lehvita Tiiule!” oli Eesti kõige viraalsem kuvandikampaania aastal 2016:

Üle 20 kajastuse üleriigilises meedias (sh TV, raadio, trükimeedia, internet)
Kampaaniaklippe vaadati sotsiaalmeedias üle 200 000 korra ning koguti ligi 6500 meeldimist, jagamist ja positiivset kommentaari. Vabatahtlikult, ilma ühegi auhinnata või palveta postitust jagada.

Detsembris 2016 tehti Elroni rongidega 556 000 reisi, mida on eelmise aastaga võrreldes 6% rohkem. Aasta viimase kuu piletimüügitulu oli mullusega võrreldes 11% suurem.

Sotsiaalmeedia reach: 300 000 kasutajat

PR reach: 500 000 lugejat/kuulajat/vaatajat

Mis võis veel mõjutada kampaania tulemusi?

“Arvame, et Eesti ühiskond oli aasta lõpuks tüdinenud vihakõnedest, presidendi- ja korruptsiooniskandaalidest ning üldisest hädaldamisest. Nii turgutav oli näha toredaid lihtsaid Eesti inimesi, kes oskavad väärtustada seda, mis neil olemas on.”

Kampaania maksumus:

Kampaania kogukulu: 10295€+km, mis sisaldas:

· meedia: 200€

· agentuuri kulu: 2000€

· klippide tootmine: 5000€

· dekoratsioonid: 3095€

Kampaaniaga seotud inimesed:

Elroni turundusjuht: Mai Vahtrik
Loovagentuur: Optimist Creative, Magnus Luþkov (strateeg/loovjuht), Elis Ojaperv (projektijuht), Heigo Heinleht (AD)
Klippide produktsioon: Downtown Pictures, Ove Musting, Jaan Laugamõts
PR-agentuur: Optimist Public, Mari-Liis Ahven

Mõni þürii kommentaar:

“Minu jaoks emotsionaalselt kõige puudutavam ja siduvam töö. Bränding kui mingite väärtustega inimesele pähe pugemine. Mina sain küll otse silmade vahele. Võtta üks väike asi ja tuua see pildile – minu jaoks suurepärane.”

“Südamlik, aus ja ehe idee. Reaalsest elust, õiges kontekstis ilusaks ja positiivset emotsiooni pakkuvaks teostuseks arendatud. Väga hea kajastus eelarve kohta, mis näitab idee kandvust. Insight jube hea, ennast mitte upitades tänada toredaid inimesi ja näidata armastuse ja hoolivuse olemist meie kõigi sees Elroni kontekstis.”

“Väga lahe, just nii peabki oma kuvandit ehitama, mitte ainult teenusega, vaid ka kliendi kasutajakogemusse emotsiooni toomisega. Kõik on paigas. Jääb küll arusaamatuks, miks meediasse üldse ei panustatud, see võinuks tulemusi mitmekordistada.”

 

Konkursi korraldaja: Best Marketing / Äripäev AS

Aasta Turundustegu 2016 þürii liikmed:

Piret Reinson, EAS
Kaarel Mikkin, Brand Manual
Indrek Viiderfeld, Tabasco
Britte Maidra, Carat
Hendrek Kraavi, ADM Interactive
Signe Suur, TV 3
Heidi Reinson, Kantar Emor
Britta Ratas, Kaubamaja

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017