Aasta Meediategu 2016 efektiivse meediakasutuse (ROI) võitja: Balbiino Vanilla Ninja jäätis

Vitali Bondarenko Kuldmuna gala laval auhinda vastu võtmas
Vitali Bondarenko Kuldmuna gala laval auhinda vastu võtmas

Balbiino Vanilla Ninja on Eesti enim müüv jäätis, millele ei ole reklaami tehtud üle kuue aasta. 2016. aasta kevadel tuldi turule aga Vanilla Ninja koonusega ja sellepärast kutsuti ellu kampaania, mille eesmärgiks oli saada jäätisele tähelepanu noorte seas ja suurendada müüki.

Kampaania nimi: Balbiino Vanilla Ninja jäätis
Kampaania aeg: 16.05-15.08
Klient: Balbiino
Agentuur: Inspired Universal McCann
Loovagentuur: Optimist


Meediastrateegia:

Vanilla Ninja jäätist hakati valmistama 2003. aastal, kui bänd oli nii Eestis kui ka välismaal tuntust kogumas. Nielseni turu-uuringute järgi osteti 2015. aastal 1,3 miljonit vanillimaitselist Vanilla Ninja jäätist, olles tükipõhises arvestuses Eesti enimostetud jäätis. Seega oli kampaania väljakutseks kasvatada müüke, kuigi oldi juba turuliider.

Teostus:

Vanilla Ninja jäätiste kampaanial oli 3 eesmärki: kasvatada tarbijate (eriti noorte) üldist teadlikkust Vanilla Ninja jäätisest, anda teada uuest Vanilla Ninja jäätisest koonuses ning suurendada toote müüki. Noorte tarbijate üldise teadlikkuse tõstmiseks kasutasime peamise meediakanalina välimeediat, kus tulime välja lustaka sõnumiga.

Välimeedia bänneritel kasutatud intrigeeriva sõnumi teisene eesmärk oli saada kampaaniale tasuta PR-kajastust, sest meediaeelarve oli piiratud. Kasutades nutikat välibänneri positisooni, mis on tuntud selle poolest, et sellel avaldavad ka tavakodanikud aeg-ajalt armastust, sai meediasõnumi võimendamise eesmärk igakülgselt täidetud ning uudisportaalid asusid lugusid kirjutama. http://publik.delfi.ee/news/mitmesugust/lugeja-kusib-kas-tegu-on-balbiino-reklaamkampaaniaga-voi-fannab-toesti-keegi-artur-tulihingeliselt-siiani-vanilla-ninjat?id=74562863

Lisaks liikus Tallinnas maikuust kuni augusti keskpaigani Vanilla Ninja täisreklaamides buss, mille eesmärgiks oli teavitada, et Vanilla Ninja on enimostetud jäätis Eestis ning nüüdsest on olemas ka Vanilla Ninja koonusena. Juunis ja juulis oli lisaks täisreklaamiga bussile kasutuses ka 10 bussi tagakülge.

Täiendavalt oli suvekuudel (juunis ja juulis) kasutusel ka internet (sh mobiil) ning raadio. Internetis olid kasutusel lisaks sotsiaalmeediale ja võrgustikele (Google, SmartAd, Clickit) ka Postimees ja Delfi koos mobiililahendustega. Kogu kampaania eelarve oli ainult 30 000 eurot.

Sihtrühm:

Kampaania peamiseks sihtrühmaks olid kõik inimesed vanuses 13-45. Sihtrühma tabamise parimaks tõestuseks on kampaania üldine edukus, sest Vanilla Ninja jäätiste müük ületas kõik ootused. Kampaania kombineeritud katvus sihtrühmas oli 88%. Kampaaniaga saavutasime internetis enam kui 6 667 000 kontakti. Valdav osa klikke tuli just noortelt naistelt vanuses 13-18.

Tulemuslikkus:

  • Kogu Vanilla Ninja kaubamärgi käibekasv oli võrreldes eelmise aastaga 40%, seega tõusis Vanilla Ninja jäätis ka 2016. aastal Eesti enimmüüdud jäätiseks.
  • Võrreldes varasema aastaga müüdi Vanilla Ninja pulgajäätiseid 18% rohkem.
  • Perioodil mai kuni august müüdi 1,5 miljonit Vanilla Ninja jäätist.
  • Võttes arvesse kampaania sihtrühma (13-45), müüdi eelmise asta suvel iga tarbija kohta 2,7 Vanilla Ninja jäätist.
  • Võttes arvesse kampaaniasse panustatud meediaeelarvet (30 000 EUR), müüdi iga investeeritud euro kohta 50 jäätist.


Enel Kolk, Balbiino turundusdirektor:

”Vanilla Ninja on olnud tõeline hittjäätis alates tema turuletoomisest. Kui tekkis vajadus teha brändile üle mtme aasta müügikampaania seoses uue jäätisega vahvlikoonuses, olime äraootaval seisukohal, kas õnnestub üle iseenese varju hüpata. Kuid koostöös oma agentuuridega leidsime nutikad sõnumid ja meediakanalid, mis võimaldasid tagasihoidlikest ressurssidest hoolimata saavutada maksimaalse tulemuse. Vanilla Ninja on jätkuvalt Eesti müüduim jäätis!”

Vanilla Ninja kampaania
Vanilla Ninja kampaania
Kampaania näidis
Kampaania näidis

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

INZMO otsib TURUNDUSJUHTI

INZMO Kindlustusmaakler OÜ

06. august 2017