Aasta Meediategu 2016 brand activation kategooria võitja: Battery kampaania

Võitjad auhinda vastu võtmas
Võitjad auhinda vastu võtmas

Battery energiajook tegi koostööd Waze’i rakendusega ja suunas inimesed Statoili jooki ostma.

Töö nimi: Battery kampaania
Ajastus: jaanuar-november 2016
Klient: Saku Õlletehase AS
Meediaagentuur: OMD Estonia OÜ
Reklaamiaagentuur: Tank Grupi AS

Meediastrateegia:

Taustinfo: energiajoogi turg on languses, lisaks piirangud jaemüügis ja massikommunikatsioonis. Pidev uute konkurentide lisandumine teravdab konkurentsi riiulipinnale ja turuosale.


Taheti leida kuluefektiivseim võimalus aastaringseks kommunikatsiooniks, eesmärgiga kõnetada sihtrühma vanuses 23-45 kõigis olulistes kokkupuutepunktides. Battery tuumiksihtrühm on pigem maskuliinsem ning hindab eelkõige funktsionaalsust. Laiem sihtrühm jaguneb aga tegelikkuses mitmeks täpsemalt defineeritud alasihtrühmaks: üliõpilased, elukutselised autojuhid, arvutimängurid ja IT-professionaalid, öised autojuhid ja töötajad laiemalt, pealelõunase energialaksu vajajad ning fitness supernaised (Battery No Calories-Lime).

Meediakanalite valiku aluseks oli mõjutada kõigi nimetatud sihtrühmade valikuid vahetult ostukoha läheduses, enne tarbimissituatsiooni. Märksõnaks geotargeting.

Teostus:

Sihtrühmale 23-45 on sotsiaalmeedia kõige olulisem meediakanal. 8 kuu vältel tehti Facebookis ja Instagramis postitusi ja videoreklaame. Programmatic planeering märtsis keskendus promotsioonile, augustis keskenduti mängusaitidele.

JCDecaux valgusvitriinides tehti kampaaniad aprillis ja augustis just Statoili jaamade vahetus läheduses, eelkõige promokampaania sõnumi võimendamiseks enne ostukohta.

Sky Media raadiojaamasid kasutati aprilli- ja augustikuises kampaanias ajatsoonis 11:00-16:00 samuti promotsioonisõnumi edastuseks.

Fitnessi “pauernaistele” tehti kommunikatsiooni ajakirjades Anne&Stiil ning TervisPluss (aprill, mai).

Waze’i rakenduse abil suunati aprillis nelja erineva sõnumiga autojuhid Statoili jaamadesse. Battery ostnud inimesed suunati lisainfo abil kampaanialehele, kus sai osaleda loosis.

Tulemuslikkus:

Kampaania sõnum Waze’i rakenduses jõudis nelja nädalaga üle 400 000 autojuhini. 2652 inimest suhtles Waze’i rakenduses Battery reklaamidega. Kampaania perioodil tehti mobiiliseadme abil maandumislehel 3671 sessiooni. 3671 sessiooni vältel registreeris oma koodi mobiili abil 1248 unikaalset inimest, mis koodustab 34% mobiili sessioonidest ja 19% kogu sessioonide arvust. Battery müük kasvas Waze’i kampaania perioodil 7% võrreldes eelmise aasta aprilliga.

Kliendi kommentaar, mis võtab kokku kampaania tulemuslikkuse:

Kristeli Kahro sõnul oli Battery kampaania Saku Õlletehase üks edukamaid tarbijakampaaniaid, mis sai kogu kampaania perioodi jooksul üle 50 000 registreeruja! Tegu on kindlasti rekordilise tulemusega, mis ületas kordades oodatud osalejate arvu. Kampaania ajal kasutasime Waze’i rakendust, mis suunas autojuhte tanklatesse, kust Batteryt lisaenergia saamiseks osta saab. Waze ja tanklad on Battery brändi seisukohast väga õige kanal, tihti on Battery tarbija just autojuht, kes peab pikki vahemaid läbima ja vajab selleks lisajõudu.

Kokkuvõtvalt oli tegemist kõiki kuut erinevat sihtrühma kuluefektiivselt katnud kampaaniaga, mis aktiveeris Battery brändi rekordarvu mängus osalejatega ning tõstis kahanevas segmendis Battery läbimüüke. Aprillikuine 7-protsendiline müügikasv võrreldes eelneva aasta sama perioodiga saavutati eriti kuluefektiivse Waze’i kampaania abil. Märtsis, kampaania käivitudes, kasvasid sisemised müügid ca 44%. Kampaania müügikasv perioodil märts-september kokku 6%.

Varasemad auhinnad: Digitegu 2016 parim mobiilireklaam: Battery Waze’i kampaania.

Kampaania näidised
Kampaania näidised

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017