Aasta Turundustegu 2016 avaliku sektori võitja: Sepa jalgpallikeskuse ehitamine

Saku Suurhallis toimunud Kuldmuna galal jagati turundusauhindu. Turundustegu 2016 avaliku sektori võitjaks osutus Sepa jalgpallikeskuse ehitamine. Kampaania eesmärk oli ehitada Tartusse uus jalgpallikeskus ja ehitamiseks kuluv summa teenida müües 7208 virtuaalset ruutmeetrit uuest jalgpallikeskusest.

Olukord enne kampaaniat:

Jalgpallikooli Tammeka teenindas 2015. aasta sügisel 800 sportlast ning siis oli Tartus puudu 4 täismõõtmetes jalgpalliväljakut, et teenindada ära kõik huvilised. 2016. aasta sügisel teenindab pärast uue jalgpallikeskuse valmimist jalgpallikool juba 1050 sportlast.

Kampaania keskne idee:

Kampaania idee oli müüa virtuaalsel jalgpallistaadionil www.jalgpallikeskus.ee ruutmeetreid ja koguda vajalikud 150 000€ uue jalgpallikeskuse ehitamiseks. Finantsiline eesmärk ületati. Kampaania idee tugines uuringutele ja jalgpalli harrastavate inimeste arvule, millest lähtus, et Tartus on puudu vähemalt 4 täismõõtmetes väljakut. Ja lisaks sellele puudus Jalgpallikool Tammekal võimalus viia läbi treeninguid suurel väljakul talvel, sest puudus altküttega väljak. See aga ei võimaldanud esindusmeeskonnal ka hooajaks valmistuda.

Meediastrateegia:

Strateegia oli ületada uudiskünnis tänu ainulaadsele loovlahendusele, mis ka õnnestus ning kampaania muutus planeeritult viraalseks.

Kas kampaania töötas?

Kampaania töötas, muutus viraalseks ja eesmärk täideti. Maha müüdi kõik 7208 ruutmeetrit. Kampaania lõppedes jätkus ruutmeetritest ilma jäänud ettevõtetele reklaampindade müük.

Kampaania tulemusel sai Tartu juurde vajaliku jalgpallikeskuse koos kahe staadioniga - ühe altküttega ja teise naturaalse murukattega jalgpalliväljaku.

Kampaania maksumus:

Kampaania maksumust saab arvestada ajas - nii jalgpallikooli, kui agentuuri poolt. Agentuuri ajaline kulu rahasse arvutatuna oleks ~20 000 €.

Kampaania ülevaade:






Kampaaniaga seotud inimesed:
Agentuur: Neway - Jaan Naaber, Toomas Naaber, Riho Lill
Klient: Jalgpallikool Tammeka - Kalle Paas, Erki Tarro, Kaarel Kiidron

 

Mõned žürii kommentaarid:

Suurepärane idee oli kasutada väljaku finantseerimiseks ühisrahastuse põhimõtteid! Kampaania sai tähelepanu tänu idee uudsusele ja õilsale eesmärgile. Iseenesest riskantne meediastrateegia, aga julge hundi rind on seekord õigustatult rasvane. Antud ülesande lahendamiseks loodud digitaalne platvorm sobib selleks ideaalselt. Eesmärk täidetud 100% - staadion töötab ja rahvast käib mängimas enam kui vanasti.

Uudne ja kahtlemata märgatav - isegi Tallinnasse oli kosta ja kui ma jaole sain, olid lapid juba jaotatud. Hea töö! Nii peabki tegema turundust, et mitte Tartlased, vaid ka Tallinlased saaksid teada, et on olemas mingi Sepa staadion. Rääkimata siis spordist endast - hea ja vajalik toode oli ka veel ahela teises otsas.


Aasta Turundustegu 2016 avaliku sektori kategooria eriauhind ehk Personal quEST Award läks kampaaniale Just Estonishing. Esitaja Peter Kentie.

Konkursi korraldaja: Best Marketing / Äripäev AS

Aasta Turundustegu 2016 žürii liikmed:

Piret Reinson, EAS
Kaarel Mikkin, Brand Manual
Indrek Viiderfeld, Tabasco
Britte Maidra, Carat
Hendrek Kraavi, ADM Interactive
Signe Suur, TV 3
Heidi Reinson, Kantar Emor
Britta Ratas, Kaubamaja
Best Marketing Eesti korraldab Aasta Turundustegu valimise ja annab välja turundusvaldkonna prestiižikaima auhinna juba 18. korda.

Varasemad Aasta Turundustegu võitjad:

2015: EASi ja Tallinki turismiturunduse kampaania Epic Estonia
2014: Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus"
2013: Retro FM nimevahetus
2012: Lennusadama avamine
2011: Prisma „Hinnagarantii“
2010: Leiburi „Saib” lansseerimine
2009: SEB spordisponsorluse programm "SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis!"
2008: Üleriigiline prügikoristuskampaania "Teeme Ära!"
2007: SEB alustava ettevõtte stardipakett „Tee oma äri!”
2006: Hansa Varakindlustuse turuletoomine
2005: Hansapanga NPNK lansseerimine
2004: Sampo Panga pangavahetuskuu
2003: Radiolinja "Kõige ilusam leviala" kampaania
2002: Eurovisiooni lauluvõistluse korraldamine
2001: EMT kaubamärgi taasesitus (Lepatriinu)
2000: Hansa Liisingu EGO kaardi lansseerimine
1999: A Le Coq-i kaubamärgi turuletoomine

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017

Bauhof otsib DIGITURUNDAJAT

Bauhof Group AS

02. oktoober 2017

Circle K otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Circle K Eesti AS

27. september 2017