Trendid, millele keskenduvad maailma edukaimad kampaaniad

Nicola Tillin
Nicola Tillin

Passwordi teisel päeval esinenud Nicola Tillin rääkis maailma parimatest kampaaniatest ning nende põhjal tehtud järeldustest. Loe lähemalt, mis on turunduses edukate suunanäitajaks.

Nicola töötab ettevõttes nimega WARC (maailma reklaamiuuringute keskus), mis kogub igal aastal kokku efektiivsuse poolest edukad ja auhindu võitnud reklaamid üle maailma. Neid analüüsitakse spetsiaalse keeruka algoritmi abil ning pannakse kokku uurimus WARC100 ehk sada kõige edukamat, efektiivsemat reklaami. Uurimus annab infot hästi töötavate reklaamide kohta - mis töötab, mis kanalites see töötab jne.

Mis oli siis analüüsi põhjal ühist maailma parimatel kampaaniatel? Nad tegid hästi sotsiaalmeediat, online videot ja PR-i – neid kolme siis kombona koos. Trendiks on viimastel aastatel veel madalamad eelarved, lühiajalised kampaaniad ja emotsioonidele rõhumine. Need olid põhiteemad, mida nägime enamike 100 efektiivse kampaania seas.

Võrreldes aasta varasemaga on näha edukate reklaamide seas sotsiaalmeedia suuremas mahus kasutamist. Kui võrrelda edukaid ja vähem edukaid reklaame, siis ka seal on näha, et just tulemuslikumad reklaamikampaaniad kasutavad rohkem sotsiaalmeediat. Loovlahendustes kasutatakse palju emotsiooni ning see on aastatega kasvanud. Viimase aastaga on suure kasvu teinud ka kuulsuste kasutamine ning üritusturunduse erilahendused.

Näited edukatest kampaaniatest maailmas, mille ühisteks nimetajateks on sotsiaalmeedia kasutamine, videod ning PR:

Sotsiaalse mõjuga kampaania

Prantsusmaal hakkas levima liikumine, mis pidas täielikuks totruseks asjaolu, et nii palju värskeid puu- ja juurvilju visatakse minema ainult selle tõttu, et need ei ole standardse välimusega. Maailmas on palju nälgivaid inimesi ning Euroopa poed on valmis müüma ainult ühe mõõdupuuga löödud eksemplare. Vastumeelsus sellise käitumise üle aina suurenes. Jaekaubanduskett nimega Intermarche võttis aga sellised veidra kujuga puu- ja juurviljad endale müügile ning tegi nende jaoks lausa spetsiaalse vahekäigu. Need isendid olid 30% soodsamad kui tavalised puu- ja juurviljad. Kampaania käigus tehti ka nimetatud vahenditest smuutisid, et tõestada maitse kvaliteeti. Kampaania oli väga edukas - kõik tooted müüdi maha paari päevaga ning liikumisega läksid kaasa ka teised jaekaubandusketid. 

 

Tulemused:

• külastajate arv tõusis 24%
• 1.2 tonni koledaid tooteid müüdi kahe päevaga
• 5% kasv puu- ja juurviljaosakonnas
• 2 miljonit näitamist Facebookis
• 122 000 kampaaniavideo vaatamist


Avaliku sektori kampaania

Ameerika Ühendriikide merevägi otsis endale krüptolooge – inimesi, kelle oskused on maailmas väga ainulaadsed ning kes tavaliselt ei räägi oma oskustest avalikult. Kuidas nad selle inimese leidsid? Nad lõid mängu, kus tuli kasutada kõiki neid oskusi, mida üks suurepärae krüptoloog oskama peaks. Mängu eesmärk oli tabada ühe väljamõeldud vaenlase koordinaadid ning selleks pidi lahendama hulgaliselt väga keerulisi ülesandeid. Osalejaid oli väga palju, sest tegemist oli ühe hea krüptoloogi lemmikteemaga – keeruliste ülesannete lahendamine. Teemat kajastati ka palju meedias. Mängu tulemusel leidsid nad lausa nad isegi rohkem sobilikke inimesi kui vaja oli. Tegemist oli ka hea kuvandikampaaniaga.

 

 

Tulemused:

• kampaanias ei kasutatud makstud meediat
• kokku saadi 1291 uut krüptoloogi
• 4631 uut jälgijat sotsiaalmeedias
• Facebooki lehe näitamisi 486 000


Ärisektori kampaania

Austraalia prillipood OPSM, mis oli keskendunud väga kvaliteetsete toodete müümisele ning mis tõeliselt hoolis oma väärtustes inimeste silmade tervisest, oli konkurentidele oma positsiooni kaotamas. Hinnasõjast ei soovinud nad aga osa võtta ning mõtlesid välja kampaania, kuidas säilitada oma kuvandit kui ettevõttest, kes tegelikult ka hoolib. Nad tegid turul uuringu, millest selgus, et kõige keerulisem on saada lapsi silmaarsti juurde – raske kogemus nii vanematele ning lastele, kes kipuvad suuri silmakontrollimasinaid nähes nutma. Ettevõte tuli heale mõttele, kuidas hoida laste silmadel kätt pulsil – nad tulid välja tasuta jagatava juturaamatuga (ja selle digiversiooniga), mille abil said lapsevanemad teha lapsele jutu lugemise käigus mänglevalt erinevaid silmakontrolle (värvipimeduse testi, nägemist kontrollida jne). See osutus väga edukaks ettevõtmiseks – kuvand säilis ning müügitulemused paranesid.

 

Tulemused:

• silmatestide arv suurenes 22.6%
• iga kolmas lapsevanem kasutas teenust, et kontrollida laste silmi ning broneeris seejärel vastuvõtuaja
• 38% suurenenud brändituntus


Nicola ühines WARCi (World Advertising Research Center) meeskonnaga kommertsdirektorina 2012. aasta oktoobris. Warc on nii globaalne reklaami- ja turundusuuringute keskus kui ka online-teenus, mis pakub oma klientidele informatsiooni, teadmisi ja analüüse reklaamimaailma parimate praktikate kohta. Ettevõtte andmebaasi kuulub enam kui 25 000 turundusartiklit ja case study. WARCi klientide hulka kuuluvad nii maailma suurimad brändid kui ka reklaami- ja meediaagentuurid, uuringufirmad ning ülikoolid.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

VIGA

Meil on tehnilised probleemid. Katsume need kiirelt lahendada. Vabandame!

Palun kliki mõne aja pärast uuesti: www.aripaev.ee

Kuniks veebileht ei avane, on meil pakkuda teisi tooteid:

Infopank Äripäeva käsiraamatud Äripäeva Akadeemia Äripäeva Raamatuklubi Äripäeva veebipood

"; content = content.replace("Path not found","").replace("Permission denied","").replace(//g, ""); content = JSON.parse(content); var utmLink = "?utm_source=http://www.bestmarketing.ee&utm_medium=KuumadLood"; // ReadNext block var ReadNext = (function () { var $readNextBar = $(".js-read-next"), $readNextItems = $readNextBar.find(".js-read-next__items"), $readNextItemsContainer = $readNextBar.find(".js-read-next__container"), contentSelector = ".article-content", width = 0, height = 0, mostReadArticles = [], unreadArticles = [], currentElement = 0, numberOfElements = 24, numberOnPage = 4, maxAvailable = 24, showFirstUnlockedArticles = 2, showSecondLockedArticles = 2, mobileSlideWidthSeen = 110, alreadyScrolling = false, currentTransition = 0, animationDuration = 600 var init = function () { // Create click handlers _setNextButtonClickHandler(); _setPrevButtonClickhandler(); _bindWidthCalculation(); ReadNext.showRecommendations(); }; var showRecommendations = function () { _calculateWidth(); $readNextItems.css("width",width); if (window.innerWidth < 768) { numberOnPage = 2; maxAvailable = 20; } else { numberOnPage = 4; maxAvailable = 20; } var readArticleIds = _getReadArticles(); unreadArticles = _.chain(mostReadArticles) .filter(function (article) { return !_.contains(readArticleIds, article.id); }) .first(maxAvailable) .value(); numberOfElements = unreadArticles.length; if (unreadArticles.length > 0) { _reaarrangeArticles(); _initElements(); _showBar(); _miscOperations(); } }; /** * If article is not too old to be in most-read box and is not already read, * add it"s id to cookie */ var addToReadArticles = function (id, date) { var readArticleIds = _getReadArticles(); if (readArticleIds.length > 64) { readArticleIds = _purgeOldIds(readArticleIds); } var readArticles = readArticleIds.join(","); if (!_isTooOld(date) && readArticles.indexOf(id) < 0) { readArticles = (readArticles.length > 0) ? readArticles + "," + id : id; createCookie("readArticles", readArticles, 2, "/", null); } }; var setArticles = function (arr) { mostReadArticles = arr; }; var isHidden = function () { var style = window.getComputedStyle($readNextBar[0]); return (style.display === 'none'); }; var _showBar = function () { $readNextBar.fadeIn(500); _detectSwipe($readNextBar, _swipeToDir); }; var _showNextPage = function () { if(alreadyScrolling) { return; } currentTransition--; alreadyScrolling = true; var $prev = $(".js-read-next__items__prev"); var $curr = $(".js-read-next__items__current"); var $next = $(".js-read-next__items__next"); $readNextItems.css({ "transform": "translate("+(currentTransition * 100)+"%)", "transition-duration": animationDuration+"ms" }); setTimeout(function() { $prev.remove(); $curr.removeClass("js-read-next__items__current").addClass("js-read-next__items__prev"); $next.removeClass("js-read-next__items__next").addClass("js-read-next__items__current"); _addNextElements((-currentTransition + 1 ) * 100 ); $readNextItems.css("transition-duration","0ms"); }, animationDuration); currentElement += numberOnPage; while(currentElement >= numberOfElements) { currentElement = (currentElement >= numberOfElements) ? (currentElement - numberOfElements) : currentElement; } _miscOperations(); }; var _showPrevPage = function () { if(alreadyScrolling) { return; } currentTransition++; alreadyScrolling = true; var $prev = $(".js-read-next__items__prev"); var $curr = $(".js-read-next__items__current"); var $next = $(".js-read-next__items__next"); $readNextItems.css({ "transform": "translate("+(currentTransition * 100)+"%)", "transition-duration": animationDuration+"ms" }); setTimeout(function() { $next.remove(); $curr.removeClass("js-read-next__items__current").addClass("js-read-next__items__next"); $prev.removeClass("js-read-next__items__prev").addClass("js-read-next__items__current"); _addPrevElements((-currentTransition - 1 ) * 100 ); $readNextItems.css("transition-duration","0ms"); }, animationDuration); currentElement -= numberOnPage; while(currentElement < 0) { currentElement = (currentElement < 0) ? (numberOfElements + currentElement) : currentElement; } _miscOperations(); }; var _miscOperations = function () { //calc the container height so it would not block the content $(".js-read-next__item").each(function() { var item = $(this); var elementHeight = item.height(); if(elementHeight > height) { height = elementHeight; $readNextItemsContainer.css("height", height); } //adding utm tags var a = item.find(".js-article-exit"); a.attr("href", a.attr("href") + utmLink); }); setTimeout(function() { //after animation enable navigation alreadyScrolling = false; }, animationDuration); }; var _initElements = function () { alreadyScrolling = true; $readNextItems.append(_getElements(0, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__current")); _addPrevElements(-100, -numberOnPage); _addNextElements(100, numberOnPage); currentElement = 2 * numberOnPage - 1; while(currentElement >= numberOfElements) { currentElement = (currentElement >= numberOfElements) ? (currentElement - numberOfElements) : currentElement; } alreadyScrolling = false; }; var _addPrevElements = function (transition, elementIndex) { var firstElement = currentElement - 3 * numberOnPage; if(typeof elementIndex !== "undefined") { firstElement = elementIndex; } while(firstElement < 0) { firstElement = (firstElement < 0) ? (numberOfElements + firstElement) : firstElement; } var items = _getElements(firstElement, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__prev").css("transform","translate("+transition+"%)"); $readNextItems.append(items); }; var _addNextElements = function (transition, elementIndex) { var firstElement = currentElement + 1; if(typeof elementIndex !== "undefined") { firstElement = elementIndex; } while(currentElement >= numberOfElements) { firstElement = (firstElement >= numberOfElements) ? (firstElement - numberOfElements) : firstElement; } var items = _getElements(firstElement, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__next").css("transform","translate("+transition+"%)"); $readNextItems.append(items); }; var _addToHtml = function ($container, data) { var html = ''; $container.html($container.html() + html); }; var _getElements = function (firstElement, numberToTake) { var $itemGroup = $(''); var elementIndex = firstElement; for (var i = numberToTake; i > 0; i--) { if(elementIndex >= numberOfElements) { elementIndex = 0; } _addToHtml($itemGroup, unreadArticles[elementIndex]); elementIndex++; } return $itemGroup; }; var _bindWidthCalculation = function () { $(window).on("resize.readNext", function(){ _redefineElementWidth(); }) }; var _redefineElementWidth = function () { _calculateWidth(); $readNextBar.find(".js-read-next__items__group").css("width",width); $readNextItems.css("width",width); }; var _calculateWidth = function () { width = $readNextBar.width(); if(window.innerWidth < 768) { var padding = parseInt($readNextItemsContainer.css("padding-right")) + parseInt($readNextItemsContainer.css("padding-left")); width = window.innerWidth - padding; } }; // Article management var _getReadArticles = function () { var readArticles = decodeURIComponent(getCookie("readArticles")); var readArr = readArticles !== "null" ? readArticles.split(",") : []; return _.map(readArr, function (val) { return parseInt(val); }); }; var _purgeOldIds = function (readArticleIds) { // convert ids to integers in case they are given as strings readArticleIds = _.map(readArticleIds, function (val) { return parseInt(val); }); // get article id"s from most-read box var mostReadIds = _.pluck(mostReadArticles, "id"); return _.intersection(mostReadIds, readArticleIds); }; // Article is too old if it's date is set more than 2 days ago var _isTooOld = function (date) { var y = parseInt(date.substr(0, 4)), m = parseInt(date.substr(4, 2)) - 1, d = parseInt(date.substr(6, 2)); var expireDate = new Date(y, m, d); expireDate.setDate(expireDate.getDate() + 2); var now = new Date().setHours(0, 0, 0, 0); return expireDate < now; }; var _reaarrangeArticles = function() { var unlockedArticleCount = 0; var lockedArticlesCount = 0; for (var i = 0; i < unreadArticles.length; i++) { var article = unreadArticles[i]; if (article.lockID === "" && unlockedArticleCount < showFirstUnlockedArticles ) { unreadArticles.splice(i,1); unreadArticles.splice(unlockedArticleCount, 0, article); unlockedArticleCount++; } else if (article.lockID !== "" && lockedArticlesCount < showSecondLockedArticles) { unreadArticles.splice(i,1); unreadArticles.splice(unlockedArticleCount + lockedArticlesCount, 0, article); lockedArticlesCount++; } else if(lockedArticlesCount >= showSecondLockedArticles && unlockedArticleCount >= showFirstUnlockedArticles) { break; } } }; // Bar visibility var _getArticleContentHeight = function () { var contentParts = $(contentSelector); var contentHeight = 0; _.each(contentParts, function (content) { var height = $(content).height(); contentHeight += height; }); return contentHeight; }; var _getArticleDistanceFromTop = function () { var $firstArticlePart = $($(contentSelector)[0]); return $firstArticlePart.offset().top; }; var _getShowBarOffset = function () { var articleContentHeight = _getArticleContentHeight(), articleOffset = _getArticleDistanceFromTop(), windowHeight = $(window).height(); return articleOffset + (2 / 3 * articleContentHeight) - windowHeight; }; // Click handlers var _setNextButtonClickHandler = function () { $(document).on("click", ".js-read-next__next", _showNextPage); }; var _setPrevButtonClickhandler = function () { $(document).on("click", ".js-read-next__prev", _showPrevPage); }; var _swipeToDir = function (dir) { if (dir === "l") { _showNextPage(); } else if (dir === "r") { _showPrevPage(); } }; var _detectSwipe = function (ele,func) { var swipe = { x: 0, x1: 0, xMin:30 }; var dir = ""; var currTranInPx = width * currentTransition; ele.bind('touchstart', function(e){ var t = e.originalEvent.touches[0]; swipe.x = t.screenX; currTranInPx = width * currentTransition; }) ele.bind('touchmove', function(e){ e.preventDefault(); var t = e.originalEvent.touches[0]; swipe.x1 = t.screenX; if(swipe.x1 === 0 || alreadyScrolling) { return; } var diff = swipe.x - swipe.x1; diff = (diff > width) ? width : diff; diff = (diff < -width) ? (-width) : diff; var calculatedTransform = currTranInPx - diff; $readNextItems.css("transform","translate("+calculatedTransform+"px)"); }) ele.bind('touchend', function(e){ if (swipe.x1 === 0 || alreadyScrolling) { return; } if ((swipe.x - swipe.x1) >= swipe.xMin) { dir = "l"; } else if ((swipe.x1 - swipe.x) >= swipe.xMin) { dir = "r"; } if (dir !== "") { if(typeof func == 'function') func(dir); } else { $readNextItems.css("transform","translate("+currTranInPx+"px)"); } dir = ""; swipe.x = 0; swipe.x1 = 0; }) }; return { showRecommendations: showRecommendations, addToReadArticles: addToReadArticles, init: init, setArticles: setArticles, isHidden: isHidden }; })(); ReadNext.setArticles(content); ReadNext.init();

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Sirowa Tallinn otsib TOOTEJUHTI

Sirowa Tallinn AS

31. märts 2017

Rademar otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Rademar OÜ

31. märts 2017

KAJA

märts 2017