Trendid, millele keskenduvad maailma edukaimad kampaaniad

Nicola Tillin
Nicola Tillin

Passwordi teisel päeval esinenud Nicola Tillin rääkis maailma parimatest kampaaniatest ning nende põhjal tehtud järeldustest. Loe lähemalt, mis on turunduses edukate suunanäitajaks.

Nicola töötab ettevõttes nimega WARC (maailma reklaamiuuringute keskus), mis kogub igal aastal kokku efektiivsuse poolest edukad ja auhindu võitnud reklaamid üle maailma. Neid analüüsitakse spetsiaalse keeruka algoritmi abil ning pannakse kokku uurimus WARC100 ehk sada kõige edukamat, efektiivsemat reklaami. Uurimus annab infot hästi töötavate reklaamide kohta - mis töötab, mis kanalites see töötab jne.

Mis oli siis analüüsi põhjal ühist maailma parimatel kampaaniatel? Nad tegid hästi sotsiaalmeediat, online videot ja PR-i – neid kolme siis kombona koos. Trendiks on viimastel aastatel veel madalamad eelarved, lühiajalised kampaaniad ja emotsioonidele rõhumine. Need olid põhiteemad, mida nägime enamike 100 efektiivse kampaania seas.

Võrreldes aasta varasemaga on näha edukate reklaamide seas sotsiaalmeedia suuremas mahus kasutamist. Kui võrrelda edukaid ja vähem edukaid reklaame, siis ka seal on näha, et just tulemuslikumad reklaamikampaaniad kasutavad rohkem sotsiaalmeediat. Loovlahendustes kasutatakse palju emotsiooni ning see on aastatega kasvanud. Viimase aastaga on suure kasvu teinud ka kuulsuste kasutamine ning üritusturunduse erilahendused.

Näited edukatest kampaaniatest maailmas, mille ühisteks nimetajateks on sotsiaalmeedia kasutamine, videod ning PR:

Sotsiaalse mõjuga kampaania

Prantsusmaal hakkas levima liikumine, mis pidas täielikuks totruseks asjaolu, et nii palju värskeid puu- ja juurvilju visatakse minema ainult selle tõttu, et need ei ole standardse välimusega. Maailmas on palju nälgivaid inimesi ning Euroopa poed on valmis müüma ainult ühe mõõdupuuga löödud eksemplare. Vastumeelsus sellise käitumise üle aina suurenes. Jaekaubanduskett nimega Intermarche võttis aga sellised veidra kujuga puu- ja juurviljad endale müügile ning tegi nende jaoks lausa spetsiaalse vahekäigu. Need isendid olid 30% soodsamad kui tavalised puu- ja juurviljad. Kampaania käigus tehti ka nimetatud vahenditest smuutisid, et tõestada maitse kvaliteeti. Kampaania oli väga edukas - kõik tooted müüdi maha paari päevaga ning liikumisega läksid kaasa ka teised jaekaubandusketid. 

 

Tulemused:

• külastajate arv tõusis 24%
• 1.2 tonni koledaid tooteid müüdi kahe päevaga
• 5% kasv puu- ja juurviljaosakonnas
• 2 miljonit näitamist Facebookis
• 122 000 kampaaniavideo vaatamist


Avaliku sektori kampaania

Ameerika Ühendriikide merevägi otsis endale krüptolooge – inimesi, kelle oskused on maailmas väga ainulaadsed ning kes tavaliselt ei räägi oma oskustest avalikult. Kuidas nad selle inimese leidsid? Nad lõid mängu, kus tuli kasutada kõiki neid oskusi, mida üks suurepärae krüptoloog oskama peaks. Mängu eesmärk oli tabada ühe väljamõeldud vaenlase koordinaadid ning selleks pidi lahendama hulgaliselt väga keerulisi ülesandeid. Osalejaid oli väga palju, sest tegemist oli ühe hea krüptoloogi lemmikteemaga – keeruliste ülesannete lahendamine. Teemat kajastati ka palju meedias. Mängu tulemusel leidsid nad lausa nad isegi rohkem sobilikke inimesi kui vaja oli. Tegemist oli ka hea kuvandikampaaniaga.

 

 

Tulemused:

• kampaanias ei kasutatud makstud meediat
• kokku saadi 1291 uut krüptoloogi
• 4631 uut jälgijat sotsiaalmeedias
• Facebooki lehe näitamisi 486 000


Ärisektori kampaania

Austraalia prillipood OPSM, mis oli keskendunud väga kvaliteetsete toodete müümisele ning mis tõeliselt hoolis oma väärtustes inimeste silmade tervisest, oli konkurentidele oma positsiooni kaotamas. Hinnasõjast ei soovinud nad aga osa võtta ning mõtlesid välja kampaania, kuidas säilitada oma kuvandit kui ettevõttest, kes tegelikult ka hoolib. Nad tegid turul uuringu, millest selgus, et kõige keerulisem on saada lapsi silmaarsti juurde – raske kogemus nii vanematele ning lastele, kes kipuvad suuri silmakontrollimasinaid nähes nutma. Ettevõte tuli heale mõttele, kuidas hoida laste silmadel kätt pulsil – nad tulid välja tasuta jagatava juturaamatuga (ja selle digiversiooniga), mille abil said lapsevanemad teha lapsele jutu lugemise käigus mänglevalt erinevaid silmakontrolle (värvipimeduse testi, nägemist kontrollida jne). See osutus väga edukaks ettevõtmiseks – kuvand säilis ning müügitulemused paranesid.

 

Tulemused:

• silmatestide arv suurenes 22.6%
• iga kolmas lapsevanem kasutas teenust, et kontrollida laste silmi ning broneeris seejärel vastuvõtuaja
• 38% suurenenud brändituntus


Nicola ühines WARCi (World Advertising Research Center) meeskonnaga kommertsdirektorina 2012. aasta oktoobris. Warc on nii globaalne reklaami- ja turundusuuringute keskus kui ka online-teenus, mis pakub oma klientidele informatsiooni, teadmisi ja analüüse reklaamimaailma parimate praktikate kohta. Ettevõtte andmebaasi kuulub enam kui 25 000 turundusartiklit ja case study. WARCi klientide hulka kuuluvad nii maailma suurimad brändid kui ka reklaami- ja meediaagentuurid, uuringufirmad ning ülikoolid.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICH Marketing team is looking for a MARKETING MANAGER

Rich International Creative Haircare OÜ

15. mai 2017

D.T.L. Consumer Products Eesti otsib LINDT’I MÜÜGI- JA TURUNDUSJUHTI

D.T.L. Consumer Products Eesti AS

30. aprill 2017