Eestlased tõid Balti kommunikatsiooni­konkursilt koju kolm kuldmedalit

Trio to Rio
Trio to Rio

3. märtsil jagati Riias konkursi Baltic Communication Awards 2017 parimatele auhindu. Rahvusvahelise kommunikatsiooni kategoorias võitis Sprayprinteri kommunikatsioon (Dalton PR), nulleelarvega kampaanias võidutses taas Dalton PR projektiga Trio to Rio. Avalike suhete vallas (public affairs) võitis Cloud Media projektiga “Tallinna peatänav”. Digitaalse kommunikatsiooni kategoorias saavutas Swedbank Eesti youtuberite konkursi projektiga teise koha.

Sel aastal anti auhindu välja kokku viieteistkümnes kategoorias. Rahvusvahelises þüriis olid Eestist Evelin Allas SEB pangast, Kristel Abel Tallinna Ülikoolist, Liisa Past NATO Küberkaitsekeskusest ja EPRA juhatuse liige Aune Past firmast Past ja Partnerid.

Projekte esitati võistlustele kokku 133.

Eestist oli võistlemas 11 tööd, millest 8 pääses finaali.

Kui soovisin Cloud Media partnerile Lauri Linnamäele jõudu esitluseks, meenutas ta meie kohtumist hoopis teises rollis - tema üliõpilane, mina lektor. Lauri ütles, et tal on meeles tol ajal uskumatuna kõlanud õpetus, et kommunikatsioon on juhtimise vahend ja peaks iga projektiga juhtimise tasandil ka algusest peale kaasas käima. Peatänava projekti tugevus seisnebki kommunikatsioonibüroo kaasamises algusest peale. Ja algus - see on uuringud! Esile tuleb tõsta büroo oskust analüüsida sõnade tegelikku tähendust sihtgrupile. Veelgi enam, Cloud Media projektis on näha, kuidas süvaanalüüsile tuginedes muudetakse keelt, milles muutustest räägitakse nii, et sihtgruppidel on lihtsam muutustega kaasa minna. Lauri Linnamäe hea esinemine jäi Riias silma kommunikatsiooniprofile väärilise slaidimaterjaliga.

PEATÄNAV (CLOUD MEDIA)

Pärast aastakümneid magistraalikeskset linnaplaneerimist tekkis Tallinnas haruldane võimalus: kokku sattusid rahaline võimalus ja poliitiline tahe anda Tallinnale kaasaegne linnasüda. Eesti Arhitektuurikeskus sai Tallinna linnalt volituse koostada võistlustingimused ning korraldada arhitektuurikonkurss Tallinnale kaasaegse peatänava loomiseks.

Et uut ja Eesti mõistes radikaalset linnaruumikontseptsiooni enne valmimist põhja ei lastaks, kaasas Eesti Arhitektuurikeskus projekti strateegilisse juhtimisse kommunikatsioonibüroo Cloud Media. Eesmärk oli eristuda tavapärastest tee-ehitusprojektidest nii jõuliselt, et hoida ära refleksiivne tõrjereaktsioon, muuta avalikkus ja võtmesihtrühmad avatuks uut moodi linnaruumilahendustele, ning lansseerida julge ja jõuline linnaruumimuutus üdini positiivse algatusena. Kuid olulisim oli luua olukord, kus leige ja ettevaatliku suhtumisega poliitilise tasandi otsustajate jaoks oleks kõige otstarbekam olla radikaalse projektiga ühes paadis.

Põhjalik uurimistöö sarnaste linnaruumiprojektide kohta teistes riikides lubas väga täpselt prognoosida avalikkuse reaktsiooni ja tugevat kriitikat edukalt ennetada. Enamgi, tänu kommunikatsiooni integreerimisele kogu projekti juhtimisse suutsid Eesti Arhitektuurikeskus ja Cloud Media tekitada avalikkuses inspiratsioonipuhangu ja tugeva toetusfooni, ning tekitada nõudluse kaasaegsete linnaruumilahenduste järele.

Aastaga on linnaruumi-teemaline avalik diskussioon jõudnud (mõõdetavalt) uuele tasemele, Tallinna Peatänav on projekteerimisel, avalikkusel on lisaks valmisolekule isegi ootus uute ja kaasaegsete linnaruumilahenduste järele, ning Eesti Arhitektuurikeskus on saanud avalikkuse jaoks hinnatud eksperdiks urbanistika ja linnaplaneerimise valdkonnas.

Trio to Rio
Trio to Rio

TRIO TO RIO 2016 (DALTON)

2016. aasta aprillis täitus Eesti kolmikõdede Luikede unistus – kõik kolm ületasid Rio olümpiamängude maratoni kvalifikatsiooninormi. Sündmuse erakordsuse (identsed kolmikud tippspordis) tõttu oli neile Eesti meedia tähelepanu pööranud, kuid tegutsemaks välismeediaga suhtlemisel turvaliselt ja samas kasulikult, vajasid nad abi, mistõttu pöördusid agentuuri poole.

Ennustades olümpiaeelset meediahuvi, seadis agentuur eesmärgiks pääseda sportlaste kajastustega olulistele välisturgudele, et nii paista silma võimalikele sponsoritele ja välisvõistluste korraldajatele ning panna tähelepanu sportlaste kasuks tööle. Samas kaitsta neid liigse huvi eest ja tagada rahulik ettevalmistus OM-iks.

Luikede lugu äratas maailmas tohutut huvi, mis tõi kaasa üle ootuste suure meediakajastuse, kuid andis võimaluse luua kontakte võimalike sponsorite võistluste korraldajatega.

SPRAYPRINTER 2016 (DALTON)

Sprayprinter
Sprayprinter

Eesti idufirmade võistluse Ajujaht võitnud Sprayprinter vajas rahvusvahelisele turule sisenemiseks ja järgmise sammu tegemiseks täiendavat rahastust ja selleks rahvusvahelist tähelepanu ning referentsi müügi alustamiseks Amazon.com-is.

Rahastuse, fännibaasi kogumiseks ja tuntuse arendamiseks valiti ühisrahastusplatvormi Kickstarter kampaania, et koguda vähemalt 50 000 USA dollarit. Seda toetas PR-kampaania rahvusvahelistes ja kodumaistes kanalites. Teostasime põhjaliku analüüsi Sprayprinteri sihtgruppide mõistmiseks ja koostasime sellest lähtuvalt sobiva plaani.

Ka rahvusvahelises kommunikatsioonis oli projekt üliedukas (üle 170 kajastuse), ületades seatud eesmärke ja ootusi kajastuste ning kliendikontaktide osas mitmekordselt. Kickstarteris saavutati 160% eesmärgist, kaasates kokku 83 288 dollarit.

Dalton PR projektid eristusid mängulise elemendi poolest. Jääb mulje, et teenuse pakkuja ja klient on olnud heas koostöös. Daltoni juht Ivo Kallasmaa, kes Riias projekte esitles, rõhutas, et koostöö kliendiga oli väga hea, klient osales tulemuste saavutamisel. Kuna mõlemad projektid on rahvusvahelise ulatusega, on siin näha ka keskmisest rohkem uuringutele tuginevat kommunikatsiooni.

Kuigi ma ei õpeta enam juba mõned aastad Tartu ülikoolis suhtekorraldust, on mul hea meel, et kuldsete auhindadega pärjatud spetsialistid on kunagi olnud minu üliõpilased. 

Tee Baltikumi parimaks on lihtne: hea haridus, oskus kasutada uuringuid, oskus muuta konnotatsiooni vastavalt sihtgrupile, palju tööd ja palju lusti.

Balti kommunikatsioonikonkursi þürii koordinaator Sandra Krisberga hindab Eesti osalemist väga edukaks: 73% esitatud töödest jõudis ka finaali.

Teise koha pälvinud Swedbanki youtuberite case study:

 

Vaata kõiki võitjaid: Baltic Communication Awards 2017

Kokkuvõtte autor: Aune Past

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Elisa otsib TOOTEJUHTI

Elisa Eesti AS

14. mai 2017

Eesti Energia otsib ÄRIKLIENDI TURUNDUSJUHTI

Eesti Energia AS

26. aprill 2017

D.T.L. Consumer Products Eesti otsib LINDT’I MÜÜGI- JA TURUNDUSJUHTI

D.T.L. Consumer Products Eesti AS

30. aprill 2017