Mis muusikat eestlased kuulavad?

Owe Petersell
Owe Petersell

Millised on üldised muusikatarbimise trendid? Kas need ühtivad maailmas toimuvaga? Järgmisel nädalal toimub Passwordi konverents, mis keskendub tarbija tundmisele, sellest lähtuvalt uurisime, mida arvavad eestlaste muusikamaitsest ja meelelahutusest raadio Elmar peatoimetaja Owe Petersell ning muusikaprodutsent Aarne Valmis. Lisaks jagab Tele2 tootedirektor Katrin Aron põnevat statistikat Deezer muusikakeskkonnast, mis näitab konkreetselt, mida Eestlased viimasel ajal kuulanud on.

Owe Petersell, raadio Elmar peatoimetaja

Eestlased armastavad kodumaist muusikat kindlasti rohkem kui varem ja vähemasti Elmari kuulajate põhjal on selgelt eelistatud muusika eesti keeles. Üldiselt näen seda, et vähem tehakse rock-muusikat ja selliseid päris noori rock-punte on väga vähe. Põhjus on ilmselt selles, et kõik käib lainetena - kui jupp aega sellist mainstream rocki pole, siis kindlasti ühel hetkel tuleb. Vanemad tuntud tegijad ajavad muidugi oma asja edasi, aga silmapiiril pole rock-noori, kes oleks väga popiks saanud.

See, mis toimub maailmamuusikas, kajastub ka Eesti muusikapildis - palju kuulatakse hiphopi ja kõikvõimalike elektrooniliste sugemetega muusikat. Jätkuvalt on teemaks ka folk-muusika (Trad.Attack!, Curly Strings) ning kindlasti läheb peale eestikeelne pop (Taukar, Lepland, Lemsalu jne), eriti ballaadid.

Mis puudutab kodumaist produktsiooni, siis ilmselgelt on viimaste aastate lõikes hakatud tegema aina kvaliteetsemat ja professionaalsemat muusikat. Noorem kuulaja on kindlasti nö kosmopoliitsem ja kuulab palju inglise keeles, kusjuures enam pole mingit vahet, kas selle on teinud näiteks Nöep, Cartoon või mõni välismaine tegija – oluline on, et lugu oleks hea. Eestikeelsed laulud on olulisemad täiskasvanud kuulajale. Loomulikult on emakeelel oluline roll igas vanuses kuulaja jaoks. Juhin siinkohal tähelepanu sellele, et paljud Eesti artistid, kes on alustanud oma lauljateed vaid inglise keeles lauldes, on tasapisi jõudnud ka eestikeelsete laulude juurde.

Aarne Valmis
Aarne Valmis

Aarne Valmis, muusikaprodutsent ja Vana Baskini Teatri direktor

Aarne esineb Passwordi konverentsil vestlusringis 17. märtsil, kus lahkab tarbijatrende meedia ja meelelahutuse vaatevinklist.

Kümme aastat tagasi võis vabalt korraldada sellise kontserttuuri, kus esines väga erineva stiiliga artiste (näiteks Night Light Duo, Terminaator jne) - ühe hoobiga sai tabada erinevaid fänne, nii teismelisi, vanemaid kui ka vanavanamaid, kes kõik rõõmsalt koos kohale tulid. Tänapäeval ei tule selline variant enam kõne allagi, sest inimesed kuulavad ainult neid artiste, kes neile väga meeldivad. Pole selliseid halle tsoone, kus kuulatakse artisti, kes enam-vähem meeldib.

Tõenäoliselt käiakse kontsertidel rohkem kui vanasti, kuid kuulajaskond jaguneb erinevate väiksemate ürituste vahel. Eestlane armastab käia kultuuriüritustel, kuid meie turg on väga väike ning suured artistid ei kipu siia väga kergesti tulema. Eesti on Euroopa Liidus üks vähestest riikidest, kus kultuuriüritustele on täiskäibemaks, aga näiteks ajakirjandusele sooduskäibemaks - see on kohati ka põhjus, miks paljud suured kontserdid Riias toimuvad. Loomulikult on Riia turg ka suurem, aga korraldajal on palju suurem motivatsioon teha üritus seal, kus talle raha rohkem kätte jääb. Ka Weekendi korraldajad saaksid Lätis palju rohkem kasumit teenida kui Eestis.

Ma ei ütle, et ajakirjandus peaks maksma täiskäibemaksu, aga arvan, et kultuur peaks maksma vähem. Poliitikutel on loomulikult motivatsioon hoida ajakirjandusel soodust peal, sest Eestis on permanentselt käimas valimistsüklid - seda on mulle poliitikud ka ausalt tunnistanud.

Katrin Aron
Katrin Aron

Katrin Aron, Tele2 tootedirektor ning Deezeri esindaja Eestis

Maailma ühe suurima veebipõhise muusikateenuse Deezer viimase kvartali statistika näitab, et kõige populaarem laul eesti meeste ja naiste üldarvestuses on Major Lazeri „Lean on“, mis esindab ka praegu Eestis kõige populaarsemat muusikastiili, milleks on edm (electronical dance music).

Deezerit Eestis esindava Tele2 tootedirektor Katrin Aron toob välja, et kõige populaarsem artist on David Guetta, kellel astuvad tihedalt kannul Calvin Harris ja Ed Sheeran. Seevastu Major Lazer, kellel on üks populaarne laul, asub üldises edetabelis alles seitsmendal kohal. Need artistid valitsevad edetabelite tippusid ka Lätis ja Leedus. Soomes on aga trendikamad muusikastiilid pigem räpp ja pop. Peterburis seevastu armastatakse kuulata palju rocki.

Emakeelse muusika esiviisik on Deezeris järgmine: Põhja-Tallinn, Smilers, Reket, Tanel Padar & The Sun ning Curly Strings. Kui 2016. aasta lõpus oli kuulatuim ansambel Reket, siis Põhja-Tallinn ja Smilers on end tihedas konkurentsis paari kuuga ette rebinud.

Kui vaadata naiste ja meeste muusikaeelistusi eraldi, on pilt natuke kirjum. Naiste lemmikuks on juba mitmendat aastat One Direction, millele järgnevad Justin Bieber ning Ed Sheeran. Meeste esikolmiku moodustavad aga Eminem, David Guetta ning Calvin Harris. Nagu näha, pole Eesti artistid end hetkel esikolmikusse murdnud.

Katrin Aroni sõnul näitab kuulamisstatistika, et keskmine Deezeri voogedastuskeskkonna kasutaja Eestis kuulab umbes 24 laulu päevas ning nelikümmend tundi muusikat kuus, mis on maailma keskmisest tublisti enam. Deezeril on Eestis 50 000 kasutajat ning sealt keskkonnast leiab üle 40 miljoni muusikapala.

 

Password 2017 konverents keskendub tarbijatele – nende käitumise analüüsimisele ja mõistmisele. Kui suured on käärid trendikate äärmuste ja massitarbija vahel tegelikult? Tule 16.- 17. märtsil Saku Suurhalli ja saad teada: www.password.ee

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Kaja

mai 2017