Brändid peaksid personaalse kasutajakogemuse loomist õppima Facebookilt

Hea näide individuaalsest kasutajakogemusest on Facebook – iga kasutaja näeb natuke erinevat “seina”: see mida sa näed, sõltub su eelistustest ja varasemast käitumisest. Kõik brändid peaksid seda Facebookilt õppima, soovitab Kuldmuna üritusturunduse žürii esimees Timo Kiuru.

Kogemusturundus (experiential marketing) kõlab nagu järjekordne turunduse uudissõna. Kuidas sina seda defineeriksid?

Kogemusturundus hõlmab minu tõlgenduses üritusturundust, samplingut, müügiedendust, näitusi, messe jne. Ehk kõiki turundusaktsioone, mis sisaldavad näost näkku suhtlust.

Minu hinnangul kehtib turunduses läbivalt 90/10 reegel:

90% tarbijate otsustest on emotsionaalsed ja 10% kaalutletud;  

90% tarbijate mõtlemisest on alateadlik ja 10% on ratsionaalne;

90% brändist on emotsioon ja 10% on loogika;

90% inimestest valivad ettevõtteid ja brände kogemuse põhjal ja ainult 10% turundussõnumi (reklaami) järgi.

Seega peaks praegusel ajal olema 90% turunduskommunikatsioonist tunnetuslik, emotsionaalne.

Brändikogemus ise ongi minu arvates kõige olulisem osa turundusest. Kogemusturundus ongi selleks, et brändikogemust tarbijateni viia.

Mainisid väljendit näost-näkku. Näiteks e-kaubanduses puudub näost näkku tasand, kõik on digitaalne. Kuidas kogemusturundus digitaalmaailma sobitub?

Mul on plaanis sellest pikemalt Passwordil rääkida.

Oleme jõudmas digikogemuste ajastusse, mis ühendab omavahel digi- ja kogemusturunduse.

Kuigi ka webinari või ürituse otseülekannet veebis võib nimetada digitaalseks kogemusturunduseks, on see vaid üks väike osa sellest asjast.

Tulevikus saab meil olema online ja offline kogemuste terviklik ökosüsteem.

Näiteks auto ostmiseks siseneme 3D veebikeskkonda, tutvume auto näitajate ja välimusega ning siis suundume vanamoodsalt sellega proovisõidule, et saada offline kogemus. Saame teada, kuidas auto lõhnab, kuidas sellega sõita tundub ja milline on automüüja klienditeenindus.

Lisaks emotsionaalsele poolele vaatab ostja ka ratsionaalseid asju: hinda,  kütuse-/elektrikulu, kiirust ja teisi näitajaid.

Seega on digitaalne kogemusturundus online ja offline kogemuste sümbioos, mis üksteist täiendavad.

Oma ettekandes Passwordil  räägin sellest kõigest pikemalt.

 

 

Kasutajakogemuse eksperdid väidavad, et e-kaubanduses on kasutajate jaoks mugavus tähtsam kui elamus. Lihtsad ja ratsionaalsed lehed müüvad paremini.

Jah, ühest küljest on tõsi, et mugavus on tähtsam kui kogemus, kuid teisalt tuleb mõista, milline sihtgrupp nii mõtleb.

Valdavalt on e-kaubanduse kasutajad nooremapoolsed kliendid, kes ootavad pigem lihtsat ja mugavat teenindust, et ost võimalikult kiiresti sooritada.

Samas on vanemapoolsed ja üksildased inimesed avatud suhtlusele ja ka põhjalikumale (ostu)elamusele.

Tulevikus peaks e-pood suutma kasutaja eelistusest aru saada: kas tahad ostu kiiresti sooritada või soovid ostuprotsessi nautida. Vastavalt sellele peaks siis e-pood kuvama kasutajale meelepärase versiooni oma veebist.

Tarbijad väärtustavad erinevaid asju. Näiteks meeste jaoks on juuksuris käimine enamasti regulaarne kohustus, aga naiste jaoks on see nauditav elamus, mille kõrvale võetakse isegi klaas vahuveini.

Hea näide individuaalsest kasutajakogemusest on Facebook – iga kasutaja näeb natuke erinevat “seina”: see mida sa näed, sõltub su eelistustest ja varasemast käitumisest. Kõik brändid peaksid seda Facebookilt õppima!

Tõenäoliselt muutuvad paljude brändide veebilehed Facebookiga sarnaseks: algoritmide abil disainitakse individuaalne kasutajakogemus.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Saku Õlletehas is looking for a SENIOR BRAND MANAGER

Saku Õlletehase AS

25. september 2017

Salonshop Baltic otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonshop Baltic AS

30. september 2017