Loovusfestival on loovinimesele kui olümpiamängud sportlasele

Loovusfestivali Kuldmuna konkurss ootab turundusagentuuride töid kuni 1. märtsini. 17. märtsil avalikustatakse parimad tööd Kuldmuna galal, mis tänavu toimub Saku Suurhallis.

Festivali gala on ühtlasi ka turunduskonverentsi Password lõpugala, kus osaleb ligi 1000 erialainimest nii Eestist kui välismaalt.

Ka sel aastal saavad 5 Kuldmuna võitjat saata oma tööd tasuta Valgevenes toimuvale rahvusvahelisele festivalile “White Square”, mis toimub 27. - 29. aprillini, Minskis. Eesti agentuuridele on Minski festival suurepärane võimalus oma tööde tugevuse tõestamiseks ja tutvustamiseks rahvusvahelisel tasemel. Samuti hea võimalus laadida ennast ideedega ning tutvuda uute huvitavate eriala inimestega.

9. korda toimuv “White Square” on viimastel aastatel olnud kõrge eestlaste osalusega välisfestival. Eelmisel aastal esitati festivalile kokku 768 tööd 23 riigist. Eestist võitis Tabasco 2 kulda, Newton pronksi ning AD Angel-si hõbeda.

Mis toimub loovusfestivalide maastikul?

Reklaamifestivale on maailmas 40 ringis, Eestile lähimad ja tuttavamad on kodumaine Kuldmuna, lätlaste Golden Hammer ja Balti riikide vaheline Balticbest, mis on ühtlasi ka kõige noorem festival. Lisaks juba mainitud White Square (Belõi Kvadrat) ja ukrainlaste korraldatud KIAF ehk Kiievi Rahvusvaheline Reklaamifestival. “Nendelt festivalidelt on eestlased ka enim auhindu pälvinud,” räägib Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann.

Maailma tuntuim, vanim ja prestiižseim loovusfestival on Cannes Lions, mis asutati 1954. aastal ning toimub ka sel aastal jaanipäeva paiku prantsuse Rivieras, Cannes'is. “Cannes Lions'i ülitihedas konkurentsis on eestlaste suurimad saavutused seni olnud Olav Osolini ja Priit Pärna poolt Eesti Energiale loodud telereklaami "Lahkudes kustuta valgus" eest pronkslõvi ja Kontuur Leo Burnett'i poolt Statoilile loodud telereklaami eest finalistikoht autonduse kategoorias 2006. aastal,” märgib Villmann.

Samade festivalikorraldajate poolt organiseeritakse ka Eurobesti, mille toimumiskoht pole konkreetne, vaid rändab mööda Euroopa linnu. Villmanni sõnul on Eesti reklaamirahvas seda festivali aja jooksul päris palju külastanud ning sealt ka auhindu koju toonud.

Märkimist väärib ka Balkanimaade suurim reklaamifestivali Golden Drum, mis toimub kaunis Sloveenia sadamalinnas Portorožis ning mida naljaga pooleks kutsutakse ka idaeurooplase Cannes'iks.

“Meie reklaamitegijate ja turundajate seas on tuntud ka EFFIE Awards festival, mis hindab kampaaniate ja loovlahenduste efektiivsust, peamiselt seda, kuidas vähese eelarverahaga saavutada võimalikult suur tulemus,” lisab Villmann lõpetuseks.


Eesti uhkus - Kuldmuna

Möödunud aastal osales loovusfestivall Kuldmuna konkursil kokku 527 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias.

Kuldmuna lennutab igal aastal kuld-, hõbe- ja pronksmune agentuuridele ja nende klientidele, kes on silma paistnud põnevate ja tunnustust väärivate reklaamide, disainilahenduste, kampaaniate, ürituste ja muude loovlahendustega. Kuldmuna on Eestis aasta oodatuim reklaamimaailma sündmus.

Tulemused on näha ka 2016. aastat kokkuvõtvas loovusauhindade tabelis:

Ootuspäraselt on liidrikohal agentuur Tabasco, kes on eelmise aasta festivalidelt rohkelt auhindu koju toonud.

Metoodika on kirjeldatud ETKALi veebis

Kuldmuna konkursile saab töid esitada 1. märtsi südaööni aadressil http://defol.io/kuldmuna/2017  

Lisainfo: www.kuldmuna.ee 

Kuldmuna gala pääsmeid saab broneerida aadressil: info@etkal.ee 

Lola Tehver
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (ETKAL)

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018