Eestlased e-poodlevad vähem kui teised eurooplased

Uuring näitas, et Eestis, kus internetikasutajate protsent elanike kohta on Euroopa üks kõrgemaid, jääb internetikasutajatest e-poodlejate osakaal (29%) samas Euroopa üheks madalaimaks. Eestlaste enimtellitud kaubad on tehnoloogiaseadmed, ilu- ja tervistooted ning moekaubad. Võrreldes teiste Euroopa riikidega tellime internetist palju vähem aga raamatuid, kodumasinaid ja mööblit.

Maailma juhtivaid pakiveoteenuse pakkujaid DPD grupp avalikustas täna Kantar TNSi läbiviidud uuringu tulemused, mis näitavad eurooplaste harjumusi internetist kaupade tellimisel. Valdavaks trendiks e-kaubanduse puhul on riigipiiride kadumine ehk kaupade ostmine välisriikide veebilehtedelt, tarbijad peavad oluliseks e-poodide ja tarneteenuse usaldusväärsust. E-poodlemise uuring kajastab ainult füüsilise kauba internetist ostmist ning ei arvesta teenuseid nagu näiteks kõikvõimalikud piletid (lennuk, laev, buss, kino, teater jne) ning turismi ja majutusega seonduv.

 

“Kuigi igapäevaselt võib tunduda, et eestlased on väga aktiivsed internetist kaubatellijad, siis uuringu järgi on meil siin veel parajalt arenguruumi. Oluline on kasvatada tarbijate usaldusväärsust nii e-kaubanduse kui pakkide kohaletoimetamise osas.

Võrreldes teiste Euroopa riikidega paistab Eesti silma sellega, et kauba kättesaamisel eelistatakse enim pakiautomaate (81% e-poodlejatest on neid kasutanud) ning see trend näib püsivat (98% kavatseb edaspidi kasutada). Vähem tellitakse kaupa otse koju või postkontorisse, mida eurooplased eelistavad.

Eurooplased tellivad internetist jätkuvalt enim moekaupu, raamatuid, elektroonikat ning ilu- ja tervisetooteid. Toidukaupu tellitakse koju kõige enam Inglismaal, sakslased on aga kõige julgemad meditsiinitoodete internetist tellijad. Eestlaste jaoks on välisriikidest kauba tellimise osas esikohal Hiina, samas kui Lääne-Euroopas eelistatakse välisostude puhul geograafilist lähedust.

Eestlased peavad e-kaubanduse puhul oluliseks nii toote- kui transpordikulude läbipaistvust, selget tagastuspoliitikat ning täpseid toodete kirjeldusi veebilehtedel. 92% eestimaalastest jäi oma viimase e-ostuprotsessiga rahule ning lausa 96% on arvamusel, et jätkab ka edaspidi asjade tellimist internetist.

Lisaks riigispetsiifilistele näitajatele andis uuring ülevaate eurooplaste e-poodlemise üldistest trendidest. “Nii näiteks ilmnes, et mobiilse shoppingu kiiret kasvu näitavad riigid, kus internetikasutajate arv elaniku kohta on teiste maadega võrreldes madal; trendiks on e-poodlemine välisriikide veebilehtedel või et ostjate valikuid määravad eelkõige e-poe usaldusväärsus ning tarnete ja kauba tagastamispoliitika läbipaistvus ja paindlikkus,” lausus DPD grupi turundus- ja kommunikatsioonijuht Jean-Claude Sonet.

Uuringu järgi teevad sagedased ostjad 85% kõigist Euroopas sooritatud internetiostudest. Suurim hulk online-ostudest tehakse siiani süle- või lauaarvuti tagant. Nutitelefoni kaudu tehtud tellimuste osakaal (35%) on tõusvas trendis, eriti millenniumi generatsiooni seas. Enam kui pooled veebipoodlejatest (52%) on sooritanud oste välismaa veebilehtedelt.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 123 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 19 on automaadid ning ülejäänud pakipoed.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OMNIVA otsib SOTSIAALMEEDIA JUHTI

Eesti Post AS

23. november 2018