Superbowli reklaam, mille ROI oli 0 dollarit.

Kaader reklaamist
Kaader reklaamist

Ettevõte Cards Against Humanity näitas Superbowli ajal oma reklaami ja põrus seal täiega. Nii seisab kirjas ettevõtte enda kodulehel.

Superbowl on suurima televaatajate arvuga telesaade, mida jälgib korraga 114.4 miljonit inimest. Ettevõtted kulutavad suuri summasid, et selle saate ajal oma reklaame näidata ning üldjuhul tehakse spetsiaalselt ürituse jaoks väga loovaid ja ägedaid lahendusi, mida televaatajad huviga ootavad. Mis juhtus aga Cards Against Humanity reklaamiga?

Cards Against Humanity on innovatiivne mängude tootja ning nad üritasid oma Superbowli reklaamiga mõelda kastist välja ja olla kohe eriti originaalsed - nad saavutasid ROI summas 0 dollarit (tuletan meelde, et sel aastal maksis reklaami näitamine 5,02 miljonit dollarit 30 sekundi kohta). Reklaami sisuks oli pilt kartulist, kuhu oli peale kirjutatud “reklaam”.


Mis läks valesti?

Ettevõte palkas endale reklaamiagentuuri, kes pakkus välja liiga tavapäraseid lahendusi nagu “inimesed mängivad laua ääres kaarte ja naeravad” või “ekraanile ilmuvad lõbusad kaardikombinatsioonid”. Lõpuks agentuur vallandati, kuid mänguettevõttele jäi kõigest 48 tundi, et reklaam valmis toota.

Nad viisid kiirelt läbi turu-uuringu, millest selgus, et ameeriklased armastavad kartuleid, millest saigi nende reklaami peategelane. Teostus jäi aga nõrgaks, sest spordifännid ei suutnud siduda kartulit Cards Against Humanity ettevõttega – reklaamile ei pandud külge ettevõtte logo, nime ega muud viidet, mis võimaldaks seosel tekkida.

Miks ikkagi kartul? Kartulist tehtud toidud ja snäkid on Superbowli ajal väga tavapärased ning nendest räägitakse ka mängu ajal või näidatakse mingil kujul reklaamides. Sellel aastal aga see nii ei läinud ning Cards Against Humanity jäi oma üksiku kartuliga ainukeseks.

Miks kirjutati kartuli peale “reklaam”? Ettevõte kartis, et televaatajad ei saa muidu aru, et tegemist on reklaamiga.

Reklaam ei kõnetanud nooremat publikut. Pärast luhtunud reklaamikatset järeldas ettevõte, et pika ajalooga kartul lihtsalt ei suuda võistelda tänapäeva meelelahutusmaailmas Nintendode ja muude lõbustajatega. Õppetunniks sai ka see, et kiiresti liikuvas maailmas jääb seisev pilt lihtsalt tähelepanuta. Lisaks oli seisev kartul eetris ilma taustamuusikata, sest selleks lihtsalt raha ei jätkunud.

Enamik startup ettevõtteid ebaõnnestub kahel põhjusel: neil saab raha otsa või nad ei suuda kõnetada oma publikut. Cards Against Humanity kulutas ära kogu oma raha ning ei suutnud kõnetada oma sihtgruppi. Kui ettevõte leiab endale nüüd uued investorid, on nad järgmisel aastal kindlasti platsis, kuid siis juba targemana.

Loo allikas 

Tegemist on triki-kampaaniaga, millega Cards Against Humanity näitas üles oma tülgastust reklaamihulluse vastu, mis igal aastal ümber Super Bowli keerleb. Ehkki väidetakse, et reklaam ei olnud ürituse ajal eetris, käivad siiski jutud, et see võis linastuda mängu eel mõnes kohalikus jaamas. Ettevõte sõidab väga läbimõeldult “ei-tea-kas-on-liba-uudis-või-mitte” trendilainel, mis maailmas valitseb.
See kampaania pakub turundajatele kindlasti mõtteainet, sest tundub, et üks ettevõte suudab ilma Super Bowli eetriajata tekitada sama palju kõneainet kui mõni bränd, kes sinna kallist reklaami ostis.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Südameapteek otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Pharma Holding OÜ

28. mai 2017

Lindström is looking for a BRAND MANAGER

Lindström Group

09. juuni 2017

Kaja

mai 2017