Kui pakkumine on liiga hea, et olla tõsi

Andrus Kiisküla
Andrus Kiisküla

Facebookis ringleb reklaamvideo pealkirjaga „Kuidas Facebookis Äripäeva lugejatele reklaami suunata?“. Probleem on selles, et see reklaamvideo on vale, kirjutab Äripäeva veebianalüütik Andrus Kiisküla.

Ma ei tea, kas nad teevad seda meelega, et tähelepanu saada, või lihtsalt teadmatusest.

 

Ainukesed inimesed, kes saavad Äripäeva lugejatele Facebookis reklaami suunata on inimesed, kellel on ligipääs Facebook pixeli infole, mis on aripaev.ee lehele installeeritud. See on väga üldine info millele on ligipääs läbi Facebooki keskkonna ainult Äripäeval. See info talletab inimesed sihtgruppi, kes on teatud perioodi jooksul Äripäeva külastanud.

Mida video autorid teevad, on see, et nad tutvustavad läbi huvide reklaamide suunamist. See ei ole mitte kuidagi sama, mis näidata reklaame Äripäeva lugejatele.

Äripäev on piisavalt suur, et Facebook on selle kohta loonud oma huvigrupi (interests) nii nagu see on ka Eesti Ekspressil, Delfil, Maalehel jpt.

Kas huvi „Äripäev“ võrdub „Äripäeva lugejad“? EI, kindlasti mitte. Osaliselt see tõesti kattub Äripäeva lugejatega, sest meile tuleb arvestatav osa lugejaid läbi Facebooki, samamoodi kattuvad teatud osas märksõna „Finance“ ja reaalsed Äripäeva lugejad.

Facebook ütleb huvide kohta ise ka väga konkreetselt:

„People who have expressed an interest in or like pages related to Äripäev“. Lühidalt siis inimesed, kes on laikinud või näidanud üles huvi Äripäeva või sarnaste lehekülgede vastu.

Turunduses ei ole kindlasti ühte kindlat mudelit, mis alati töötab, aga üldiselt huvigruppidele suunamine ei ole kõige täpsem tegevus ja seda kasutatakse alles siis, kui potentsiaalsete klientide kohta muud infot on väga vähe või ei ole üldse.

Tulemusi toob üldiselt juba olemasolevale baasile suunatud pakkumine, seda siis läbi varajasemate veebikülastajate või eraldi selleks üles laetud klientide info.

Siin ekraanitõmmis osade minuga seotud huvigruppide kohta, mille Facebook on kokku pannud:

Probleem on selles, et ma ei tea mitte midagi arvuti -või strateegiamängudest. Seriaal Firefly on minu jaoks täiesti tundmatu. Kui nüüd keegi kasutab seal olevaid huvigruppe, et suunata reklaam meestele vanuses 30-40, kes elavad Tallinnas, näen ma sellist asja:

Kas see on täpne reklaam, võttes arvesse, et ma tegelikult ei mängi arvutimänge?

Huvide kasutamine kampaaniate sihtimisel ei ole kindlasti vale tegevus, aga mis on vale minu jaoks, on inimeste eksitamine. Inimesed, kes teevad esimesi samme sotsiaalmeedias turundamisel, saavad sellest reklaamvideost kindlasti teistmoodi aru, kui kogenum turundaja.

Autor: Äripäeva veebianalüütik Andrus Kiisküla

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused