Tomas Nemura: tarbija ootab sotsiaalmeediast meelelahutust

Tomas Nemura
Tomas Nemura

The Best of Global Digital Marketing konverentsil esinenud Tomas Nemura ja Viesturs Kančs rääkisid oma ettekannetes parimatest Läti ja Leedu digikampaaniatest.

Viesturs Kančs esindas Läti agentuuri Cube ning Tomas Nemura Leedu agentuuri Chocolate.


Leedu parimad digikampaaniad

Tomas Nemura sõnul on sotsiaalmeedia tarbimine suurel määral seotud vaba aja veetmisega, mis eeldab lõõgastavaid tegevusi ning seetõttu tuleb seda turunduskommunikatsioonis arvestada – tarbija tahab sotsiaalmeedias näha meelelahutust. Kuna enamus inimesi veedab sotsiaalmeedias väga palju aega, tarbides ohtrates kogustes pakutavat sisu, siis peaks turundaja tegema endast kõik, et see tarbitav sisu oleks tema firma poolt toodetud. Üldiselt võiks sisu olla alati ühesuguse struktuuriga: väärtus tarbija jaoks, toote sõnum ning call to action. Näidetena tõi ta välja ettevõtted Eurovaistine ja DonutLab.

Eurovaistine apteegi eesmärk oli propageerida tervislikku elustiili. Agentuur pakkus välja pisut teistsuguse lahenduse kui lihtsalt moraliseeriva üleskutse. Inimesed said teha testi, mille läbi hinnata oma igapäevaseid harjumusi, selle järgi andis süsteem neile soovitusi, mida teha teistmoodi jne.

Kampaania teine osa oli 21-päevane väljakutse, mille abil oma elustiili muuta. Et muuta see atraktiivseks, tuli agentuur välja erinevate lausetega, mis ebatervisliku elustiiliga hästi kokku käisid. Kui inimene end sellega suhestas, sai ta sealt edasi juba kutse ja konkreetse soovituse, mida 21 päeva jooksul muuta ehk konkreetne call to action. Iga postitus peitis endas tegelikult probleemi ning kui inimene end selle väitega seostas, ütles süsteem koheselt, et rohkem tuleks vaeva näha keskendumise, pühendumise, liigse tarbimise vältimisega vms.

Mõned näited postitustest:
* I have finally used my gym card today - i’ve cut some cake with it.

* Running does inspire - earlier this morning I looked out the window ant noticed a man
running, it inspired me. To close my blinds.

* That moment when your girlfriend of 5 years finds you on Tinder.

* I went out to the city to look for a new t-shirt. Came back with two dresses, some sweaters, new rain coat, high heels and five lipsticks.

* Do you know that feeling when you wake up all relaxed and fresh? Me neither.


Tulemus: testi täitis üle 100 000 inimese, iga postituse hind oli ca 12 eurot ning klikke kogunes iga postituse peale ligi 2000.


DonutLab – populaarne sõõrikukohvik, mille isuäratavate toodetega käib alati kaasas kahetsus ja süütunne. Agentuur asus postitama sotsiaalmeediasse lauseid, mis seda kahetsustunnet huumoriga vähendasid.

Lisaks loodi ettevõttele umbes 1500 euro eest koduleht, mis võitis ka aasta kodulehe auhinna. See lihtne lahendus näitab erinevas variatsioonis sõõrikuid ning pilte inimestest, kes nende söömist parajasti naudivad. Tomase sõnul oli postitustel ka reaalne tulemus, mida mõõdeti vastavalt postituse ajale: hommikul postitatud lause mõjus müügile kõige paremini, lõuna ajane juba vähem.

DonutLabi koduleht
DonutLabi koduleht

Mõned näited postitustest:
* Nothing lasts forever. Including the diet I started yesterday

* I’ve been trying to lose weight for two weeks already. 
I must say - the only thing I lost so far is two weeks.

* I have lost all hope to get fit. I now hope my friends get fat.

* My last weight lifting workout was carrying a box of donuts back home.

* Do what you love and luck will follow. Just ate a box of donuts and standing by.

Viesturs Kančs
Viesturs Kančs

Läti
 
Ennast kasutajakogemuse pioneeriks nimetav agentuur Cube tõi parimate näidetena muuhulgas välja Statoili ja Air Balticu.
 
Oma briifis soovis Statoil tõsta bränditeadlikkust, näidates end tanklaketi kõrval ka kohana, kust kiirelt sööki/jooki kaasa haarata. Selleks lõi agentuur tarbijamängu, mis võimaldas igal mängijal võita “kraabi ja võida” loterii-stiilis auhindu. Võitude hulgas oli nii sööke, jooke kui ka kütusesoodustusi. Nutitelefon või muu puutetundlik ekraan võimaldab sellist kraabi-mängu väga hõlpsasti teostada ja nagu selgus, kliendid vaimustusid sellest.
 
Mängima asumiseks pidi inimene sisestama vastaval lehel oma telefoninumbri ja lihtsalt kraapima asuma. Üks kasutaja sai seda teha nii tihti kui võimalik ning üks mäng võttis aega kõigest 15 sekundist, mis viskas mänguhasardile korralikult hagu alla. Võidu korral sai mängija SMS’i, millega sai siis tankla kassast oma võidu lunastada. Agentuuri esindaja sõnul oli selle kampaania promotsioonitasu väga väike ning enamasti levis uudis kraabi ja võida mängust suusõnaliselt üle riigi. Suvel lühikesel perioodil toimunud mängu mängis ligi 174 000 inimest. 

 

Statoili "kraabi ja võida" mäng
Statoili "kraabi ja võida" mäng

Õppetund: Viestursi sõnul oli suurimaks katsumuseks hetk, mil loterii-domeen kokku jooksis – agentuur ei osanud ennustada nii tohutut edu, mis lehe lihtsalt umbe ajas.

Air Balticu eesmärk oli laiemale avalikkusele teada anda, et neil on kasutusel võetud tutt-uued lennukid. Agentuuri idee oli luua video (sest kus ikka seda uudist kuulutada kui mitte sotsiaalmeedias), milles lennuk pandi lennujaamas balletti tantsima. Video on kümnes riigis kokku saanud juba 2 000 000 vaatamist ning põnev on ka lugeda inimeste reaktsiooni teemal, kas see video on päris ehk kas lennuk tõepoolest teeb koos autodevooga lennujaamal neid kauneid piruette või on tegemist arvutigraafikaga. Mis sina arvad, kas video on filmitud reaalelus? Mõttelõnga segamiseks võib vihjata, et allolev pilt on päris, ehkki meenutab kangesti pisikest mudellennukit. 

Air Balticu uus lennuk
Air Balticu uus lennuk

Sihtimiseks kasutati Facebooki lahendust, mis võimaldab kuvada erineva keeletõlkega videosid vastavas riigis.

Video

Osale arutelus

Toetajad

VIGA

Meil on tehnilised probleemid. Katsume need kiirelt lahendada. Vabandame!

Palun kliki mõne aja pärast uuesti: www.aripaev.ee

Kuniks veebileht ei avane, on meil pakkuda teisi tooteid:

Infopank Äripäeva käsiraamatud Äripäeva Akadeemia Äripäeva Raamatuklubi Äripäeva veebipood

"; content = content.replace("Path not found","").replace("Permission denied","").replace(//g, ""); content = JSON.parse(content); var utmLink = "?utm_source=http://www.bestmarketing.ee&utm_medium=KuumadLood"; // ReadNext block var ReadNext = (function () { var $readNextBar = $(".js-read-next"), $readNextItems = $readNextBar.find(".js-read-next__items"), $readNextItemsContainer = $readNextBar.find(".js-read-next__container"), contentSelector = ".article-content", width = 0, height = 0, mostReadArticles = [], unreadArticles = [], currentElement = 0, numberOfElements = 24, numberOnPage = 4, maxAvailable = 24, showFirstUnlockedArticles = 2, showSecondLockedArticles = 2, mobileSlideWidthSeen = 110, alreadyScrolling = false, currentTransition = 0, animationDuration = 600 var init = function () { // Create click handlers _setNextButtonClickHandler(); _setPrevButtonClickhandler(); _bindWidthCalculation(); ReadNext.showRecommendations(); }; var showRecommendations = function () { _calculateWidth(); $readNextItems.css("width",width); if (window.innerWidth < 768) { numberOnPage = 2; maxAvailable = 20; } else { numberOnPage = 4; maxAvailable = 20; } var readArticleIds = _getReadArticles(); unreadArticles = _.chain(mostReadArticles) .filter(function (article) { return !_.contains(readArticleIds, article.id); }) .first(maxAvailable) .value(); numberOfElements = unreadArticles.length; if (unreadArticles.length > 0) { _reaarrangeArticles(); _initElements(); _showBar(); _miscOperations(); } }; /** * If article is not too old to be in most-read box and is not already read, * add it"s id to cookie */ var addToReadArticles = function (id, date) { var readArticleIds = _getReadArticles(); if (readArticleIds.length > 64) { readArticleIds = _purgeOldIds(readArticleIds); } var readArticles = readArticleIds.join(","); if (!_isTooOld(date) && readArticles.indexOf(id) < 0) { readArticles = (readArticles.length > 0) ? readArticles + "," + id : id; createCookie("readArticles", readArticles, 2, "/", null); } }; var setArticles = function (arr) { mostReadArticles = arr; }; var isHidden = function () { var style = window.getComputedStyle($readNextBar[0]); return (style.display === 'none'); }; var _showBar = function () { $readNextBar.fadeIn(500); _detectSwipe($readNextBar, _swipeToDir); }; var _showNextPage = function () { if(alreadyScrolling) { return; } currentTransition--; alreadyScrolling = true; var $prev = $(".js-read-next__items__prev"); var $curr = $(".js-read-next__items__current"); var $next = $(".js-read-next__items__next"); $readNextItems.css({ "transform": "translate("+(currentTransition * 100)+"%)", "transition-duration": animationDuration+"ms" }); setTimeout(function() { $prev.remove(); $curr.removeClass("js-read-next__items__current").addClass("js-read-next__items__prev"); $next.removeClass("js-read-next__items__next").addClass("js-read-next__items__current"); _addNextElements((-currentTransition + 1 ) * 100 ); $readNextItems.css("transition-duration","0ms"); }, animationDuration); currentElement += numberOnPage; while(currentElement >= numberOfElements) { currentElement = (currentElement >= numberOfElements) ? (currentElement - numberOfElements) : currentElement; } _miscOperations(); }; var _showPrevPage = function () { if(alreadyScrolling) { return; } currentTransition++; alreadyScrolling = true; var $prev = $(".js-read-next__items__prev"); var $curr = $(".js-read-next__items__current"); var $next = $(".js-read-next__items__next"); $readNextItems.css({ "transform": "translate("+(currentTransition * 100)+"%)", "transition-duration": animationDuration+"ms" }); setTimeout(function() { $next.remove(); $curr.removeClass("js-read-next__items__current").addClass("js-read-next__items__next"); $prev.removeClass("js-read-next__items__prev").addClass("js-read-next__items__current"); _addPrevElements((-currentTransition - 1 ) * 100 ); $readNextItems.css("transition-duration","0ms"); }, animationDuration); currentElement -= numberOnPage; while(currentElement < 0) { currentElement = (currentElement < 0) ? (numberOfElements + currentElement) : currentElement; } _miscOperations(); }; var _miscOperations = function () { //calc the container height so it would not block the content $(".js-read-next__item").each(function() { var item = $(this); var elementHeight = item.height(); if(elementHeight > height) { height = elementHeight; $readNextItemsContainer.css("height", height); } //adding utm tags var a = item.find(".js-article-exit"); a.attr("href", a.attr("href") + utmLink); }); setTimeout(function() { //after animation enable navigation alreadyScrolling = false; }, animationDuration); }; var _initElements = function () { alreadyScrolling = true; $readNextItems.append(_getElements(0, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__current")); _addPrevElements(-100, -numberOnPage); _addNextElements(100, numberOnPage); currentElement = 2 * numberOnPage - 1; while(currentElement >= numberOfElements) { currentElement = (currentElement >= numberOfElements) ? (currentElement - numberOfElements) : currentElement; } alreadyScrolling = false; }; var _addPrevElements = function (transition, elementIndex) { var firstElement = currentElement - 3 * numberOnPage; if(typeof elementIndex !== "undefined") { firstElement = elementIndex; } while(firstElement < 0) { firstElement = (firstElement < 0) ? (numberOfElements + firstElement) : firstElement; } var items = _getElements(firstElement, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__prev").css("transform","translate("+transition+"%)"); $readNextItems.append(items); }; var _addNextElements = function (transition, elementIndex) { var firstElement = currentElement + 1; if(typeof elementIndex !== "undefined") { firstElement = elementIndex; } while(currentElement >= numberOfElements) { firstElement = (firstElement >= numberOfElements) ? (firstElement - numberOfElements) : firstElement; } var items = _getElements(firstElement, numberOnPage).addClass("js-read-next__items__next").css("transform","translate("+transition+"%)"); $readNextItems.append(items); }; var _addToHtml = function ($container, data) { var html = ''; $container.html($container.html() + html); }; var _getElements = function (firstElement, numberToTake) { var $itemGroup = $(''); var elementIndex = firstElement; for (var i = numberToTake; i > 0; i--) { if(elementIndex >= numberOfElements) { elementIndex = 0; } _addToHtml($itemGroup, unreadArticles[elementIndex]); elementIndex++; } return $itemGroup; }; var _bindWidthCalculation = function () { $(window).on("resize.readNext", function(){ _redefineElementWidth(); }) }; var _redefineElementWidth = function () { _calculateWidth(); $readNextBar.find(".js-read-next__items__group").css("width",width); $readNextItems.css("width",width); }; var _calculateWidth = function () { width = $readNextBar.width(); if(window.innerWidth < 768) { var padding = parseInt($readNextItemsContainer.css("padding-right")) + parseInt($readNextItemsContainer.css("padding-left")); width = window.innerWidth - padding; } }; // Article management var _getReadArticles = function () { var readArticles = decodeURIComponent(getCookie("readArticles")); var readArr = readArticles !== "null" ? readArticles.split(",") : []; return _.map(readArr, function (val) { return parseInt(val); }); }; var _purgeOldIds = function (readArticleIds) { // convert ids to integers in case they are given as strings readArticleIds = _.map(readArticleIds, function (val) { return parseInt(val); }); // get article id"s from most-read box var mostReadIds = _.pluck(mostReadArticles, "id"); return _.intersection(mostReadIds, readArticleIds); }; // Article is too old if it's date is set more than 2 days ago var _isTooOld = function (date) { var y = parseInt(date.substr(0, 4)), m = parseInt(date.substr(4, 2)) - 1, d = parseInt(date.substr(6, 2)); var expireDate = new Date(y, m, d); expireDate.setDate(expireDate.getDate() + 2); var now = new Date().setHours(0, 0, 0, 0); return expireDate < now; }; var _reaarrangeArticles = function() { var unlockedArticleCount = 0; var lockedArticlesCount = 0; for (var i = 0; i < unreadArticles.length; i++) { var article = unreadArticles[i]; if (article.lockID === "" && unlockedArticleCount < showFirstUnlockedArticles ) { unreadArticles.splice(i,1); unreadArticles.splice(unlockedArticleCount, 0, article); unlockedArticleCount++; } else if (article.lockID !== "" && lockedArticlesCount < showSecondLockedArticles) { unreadArticles.splice(i,1); unreadArticles.splice(unlockedArticleCount + lockedArticlesCount, 0, article); lockedArticlesCount++; } else if(lockedArticlesCount >= showSecondLockedArticles && unlockedArticleCount >= showFirstUnlockedArticles) { break; } } }; // Bar visibility var _getArticleContentHeight = function () { var contentParts = $(contentSelector); var contentHeight = 0; _.each(contentParts, function (content) { var height = $(content).height(); contentHeight += height; }); return contentHeight; }; var _getArticleDistanceFromTop = function () { var $firstArticlePart = $($(contentSelector)[0]); return $firstArticlePart.offset().top; }; var _getShowBarOffset = function () { var articleContentHeight = _getArticleContentHeight(), articleOffset = _getArticleDistanceFromTop(), windowHeight = $(window).height(); return articleOffset + (2 / 3 * articleContentHeight) - windowHeight; }; // Click handlers var _setNextButtonClickHandler = function () { $(document).on("click", ".js-read-next__next", _showNextPage); }; var _setPrevButtonClickhandler = function () { $(document).on("click", ".js-read-next__prev", _showPrevPage); }; var _swipeToDir = function (dir) { if (dir === "l") { _showNextPage(); } else if (dir === "r") { _showPrevPage(); } }; var _detectSwipe = function (ele,func) { var swipe = { x: 0, x1: 0, xMin:30 }; var dir = ""; var currTranInPx = width * currentTransition; ele.bind('touchstart', function(e){ var t = e.originalEvent.touches[0]; swipe.x = t.screenX; currTranInPx = width * currentTransition; }) ele.bind('touchmove', function(e){ e.preventDefault(); var t = e.originalEvent.touches[0]; swipe.x1 = t.screenX; if(swipe.x1 === 0 || alreadyScrolling) { return; } var diff = swipe.x - swipe.x1; diff = (diff > width) ? width : diff; diff = (diff < -width) ? (-width) : diff; var calculatedTransform = currTranInPx - diff; $readNextItems.css("transform","translate("+calculatedTransform+"px)"); }) ele.bind('touchend', function(e){ if (swipe.x1 === 0 || alreadyScrolling) { return; } if ((swipe.x - swipe.x1) >= swipe.xMin) { dir = "l"; } else if ((swipe.x1 - swipe.x) >= swipe.xMin) { dir = "r"; } if (dir !== "") { if(typeof func == 'function') func(dir); } else { $readNextItems.css("transform","translate("+currTranInPx+"px)"); } dir = ""; swipe.x = 0; swipe.x1 = 0; }) }; return { showRecommendations: showRecommendations, addToReadArticles: addToReadArticles, init: init, setArticles: setArticles, isHidden: isHidden }; })(); ReadNext.setArticles(content); ReadNext.init();

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

DFDS otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSE SPETSIALISTI

DFDS A/S Eesti filiaal

28. veebruar 2017

Scoro otsib: DIGITAL MARKETING SPECIALIST

Scoro Software OÜ

26. veebruar 2017

Kaja

veebruar 2016