Tomas Nemura: tarbija ootab sotsiaalmeediast meelelahutust

Tomas Nemura
Tomas Nemura

The Best of Global Digital Marketing konverentsil esinenud Tomas Nemura ja Viesturs Kančs rääkisid oma ettekannetes parimatest Läti ja Leedu digikampaaniatest.

Viesturs Kančs esindas Läti agentuuri Cube ning Tomas Nemura Leedu agentuuri Chocolate.


Leedu parimad digikampaaniad

Tomas Nemura sõnul on sotsiaalmeedia tarbimine suurel määral seotud vaba aja veetmisega, mis eeldab lõõgastavaid tegevusi ning seetõttu tuleb seda turunduskommunikatsioonis arvestada – tarbija tahab sotsiaalmeedias näha meelelahutust. Kuna enamus inimesi veedab sotsiaalmeedias väga palju aega, tarbides ohtrates kogustes pakutavat sisu, siis peaks turundaja tegema endast kõik, et see tarbitav sisu oleks tema firma poolt toodetud. Üldiselt võiks sisu olla alati ühesuguse struktuuriga: väärtus tarbija jaoks, toote sõnum ning call to action. Näidetena tõi ta välja ettevõtted Eurovaistine ja DonutLab.

Eurovaistine apteegi eesmärk oli propageerida tervislikku elustiili. Agentuur pakkus välja pisut teistsuguse lahenduse kui lihtsalt moraliseeriva üleskutse. Inimesed said teha testi, mille läbi hinnata oma igapäevaseid harjumusi, selle järgi andis süsteem neile soovitusi, mida teha teistmoodi jne.

Kampaania teine osa oli 21-päevane väljakutse, mille abil oma elustiili muuta. Et muuta see atraktiivseks, tuli agentuur välja erinevate lausetega, mis ebatervisliku elustiiliga hästi kokku käisid. Kui inimene end sellega suhestas, sai ta sealt edasi juba kutse ja konkreetse soovituse, mida 21 päeva jooksul muuta ehk konkreetne call to action. Iga postitus peitis endas tegelikult probleemi ning kui inimene end selle väitega seostas, ütles süsteem koheselt, et rohkem tuleks vaeva näha keskendumise, pühendumise, liigse tarbimise vältimisega vms.

Mõned näited postitustest:
* I have finally used my gym card today - i’ve cut some cake with it.

* Running does inspire - earlier this morning I looked out the window ant noticed a man
running, it inspired me. To close my blinds.

* That moment when your girlfriend of 5 years finds you on Tinder.

* I went out to the city to look for a new t-shirt. Came back with two dresses, some sweaters, new rain coat, high heels and five lipsticks.

* Do you know that feeling when you wake up all relaxed and fresh? Me neither.


Tulemus: testi täitis üle 100 000 inimese, iga postituse hind oli ca 12 eurot ning klikke kogunes iga postituse peale ligi 2000.


DonutLab – populaarne sõõrikukohvik, mille isuäratavate toodetega käib alati kaasas kahetsus ja süütunne. Agentuur asus postitama sotsiaalmeediasse lauseid, mis seda kahetsustunnet huumoriga vähendasid.

Lisaks loodi ettevõttele umbes 1500 euro eest koduleht, mis võitis ka aasta kodulehe auhinna. See lihtne lahendus näitab erinevas variatsioonis sõõrikuid ning pilte inimestest, kes nende söömist parajasti naudivad. Tomase sõnul oli postitustel ka reaalne tulemus, mida mõõdeti vastavalt postituse ajale: hommikul postitatud lause mõjus müügile kõige paremini, lõuna ajane juba vähem.

DonutLabi koduleht
DonutLabi koduleht

Mõned näited postitustest:
* Nothing lasts forever. Including the diet I started yesterday

* I’ve been trying to lose weight for two weeks already. 
I must say - the only thing I lost so far is two weeks.

* I have lost all hope to get fit. I now hope my friends get fat.

* My last weight lifting workout was carrying a box of donuts back home.

* Do what you love and luck will follow. Just ate a box of donuts and standing by.

Viesturs Kančs
Viesturs Kančs

Läti
 
Ennast kasutajakogemuse pioneeriks nimetav agentuur Cube tõi parimate näidetena muuhulgas välja Statoili ja Air Balticu.
 
Oma briifis soovis Statoil tõsta bränditeadlikkust, näidates end tanklaketi kõrval ka kohana, kust kiirelt sööki/jooki kaasa haarata. Selleks lõi agentuur tarbijamängu, mis võimaldas igal mängijal võita “kraabi ja võida” loterii-stiilis auhindu. Võitude hulgas oli nii sööke, jooke kui ka kütusesoodustusi. Nutitelefon või muu puutetundlik ekraan võimaldab sellist kraabi-mängu väga hõlpsasti teostada ja nagu selgus, kliendid vaimustusid sellest.
 
Mängima asumiseks pidi inimene sisestama vastaval lehel oma telefoninumbri ja lihtsalt kraapima asuma. Üks kasutaja sai seda teha nii tihti kui võimalik ning üks mäng võttis aega kõigest 15 sekundist, mis viskas mänguhasardile korralikult hagu alla. Võidu korral sai mängija SMS’i, millega sai siis tankla kassast oma võidu lunastada. Agentuuri esindaja sõnul oli selle kampaania promotsioonitasu väga väike ning enamasti levis uudis kraabi ja võida mängust suusõnaliselt üle riigi. Suvel lühikesel perioodil toimunud mängu mängis ligi 174 000 inimest. 

 

Statoili "kraabi ja võida" mäng
Statoili "kraabi ja võida" mäng

Õppetund: Viestursi sõnul oli suurimaks katsumuseks hetk, mil loterii-domeen kokku jooksis – agentuur ei osanud ennustada nii tohutut edu, mis lehe lihtsalt umbe ajas.

Air Balticu eesmärk oli laiemale avalikkusele teada anda, et neil on kasutusel võetud tutt-uued lennukid. Agentuuri idee oli luua video (sest kus ikka seda uudist kuulutada kui mitte sotsiaalmeedias), milles lennuk pandi lennujaamas balletti tantsima. Video on kümnes riigis kokku saanud juba 2 000 000 vaatamist ning põnev on ka lugeda inimeste reaktsiooni teemal, kas see video on päris ehk kas lennuk tõepoolest teeb koos autodevooga lennujaamal neid kauneid piruette või on tegemist arvutigraafikaga. Mis sina arvad, kas video on filmitud reaalelus? Mõttelõnga segamiseks võib vihjata, et allolev pilt on päris, ehkki meenutab kangesti pisikest mudellennukit. 

Air Balticu uus lennuk
Air Balticu uus lennuk

Sihtimiseks kasutati Facebooki lahendust, mis võimaldab kuvada erineva keeletõlkega videosid vastavas riigis.

Video

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Kaja

mai 2017