Adform: Libauudiste lehti on meediaplaanis võimalik välistada

Audrius Janulis
Audrius Janulis

Kliendid peaksid oma kampaania briifi ka konteksti puudutava osa sisse kirjutama, ütleb reklaamiplatvormi Adform Baltikumi äriarendusdirektor Audrius Janulis.

Eelmisel nädalal puhkes Eestis väike torm: kirjutasime sellest, et tuntud brändid avaldavad oma reklaame libauudiste lehekülgedel.

Kas libauudiste teema üldse on oluline – või on see järjekordne hype?

Kindlasti tuleb sellele teemale tähelepanu pöörata. Ühest küljest on ju tore, kui huvilised saavad lugeda uudiseid reptiilidest. Teisalt kasutab libauudiseid enda huvides ära ka näiteks Venemaa propagandamasin – ja see on juba ohtlik.

Kas brändid peaksid oma reklaame planeerides libauudiste lehekülgi vältima?

See sõltub reklaamitavast tootest ja brändist. Mõne toote puhul on eesmärk saada võimalikult palju klikke ja reklaamijal on ükskõik, millises keskkonnas reklaam paikneb.

Tuntud brändid, millel on oma kindel väärtuste kogum, peaksid oma reklaame planeerides arvestama ka konteksti - millises keskkonnas seda brändi eksponeeritakse?

Asja teeb keeruliseks see, et konteksti hindamiseks puuduvad mõõdikud. Reklaami ostes pannakse täpselt paika sihtrühma puudutavad parameetrid, näitamiste arv ja hind. Aga reklaami konteksti hindamiseks puuduvad mõõdikud, konteksti saab hinnata subjektiivselt.

Tegelikult peaksid kliendid oma kampaania briifi ka konteksti puudutava osa sisse kirjutama, sest siis saavad agentuurid ja reklaamivõrgustikud sellele teemaga tegeleda.

Aga konteksti teema on aktuaalne ka näiteks TV-s. Näiteks “Selgeltnägijate tuleproov” on samuti oma olemuselt sarnane libauudistega. Kas lugupeetud brändid peaksid oma reklaami sellesse saatesse ostma?

Aga ikkagi, kelle ülesanne on ahelas klient- digiagentuur – meediaagentuur – reklaamivõrgustik – meediakanal konteksti teemaga tegeleda?

Raha tuleb kliendi (reklaamija) käest ja tema asi on anda oma agentuuridele briif, milles on lisaks muudele ülesannetele ära määratud ka reklaami konteksti puudutav osa. Reklaamija peab paika panema, millised on tema brändi väärtused ja milline kontekst nende väärtustega kokku ei sobi. See aga eeldab agentuurilt rohkem tööd ja läheb kliendile ka rohkem maksma.

Kuidas saab reklaamivõrgustikes libauudiste lehtede kasutamist vältida?

See eeldab käsitööd, sest reklaamirobotid täna veel konteksti ei mõista. Ilmselt on ka tulevikus tehisintellektil raske aru saada huumorist ja irooniast, nii et seda tööd tulevikus robotid inimestelt ära ei võta.

Näiteks “The Onion” avaldab ka libauudiseid, aga on oma olemuselt huumoriveeb ja kõik saavad aru, et tegemist on naljaga. Kas sellist lehte peaks siis kampaanias vältima?

Aga on kaks meetodit: blacklisting, mis tähendab ebasobivate veebilehtede välistamist reklaamivõrgustikus ja whitelisting, mis tähendab nullist alustamist ja ükshaaval sobivate veebilehtede lisamist.

Whitelisting töötab 99% juhtudel, see on kvaliteetne ja suhteliselt kallis meetod.

Minu soovitus reklaamijatele: pöörata tähelepanu reklaami kontekstile ja see nõue ka oma briifidesse sisse kirjutada. Paluda oa agentuuril kasutada whitelistingut. Ja arvestada sellega, et kvaliteetsem meediaplaneerimise teenus on ka kallim.

Aga miks üldse peaksid Eesti brändid oma reklaami välismaa veebilehtedel avaldama? Kas kodumaistest lehtedest ei piisa?

Näiteks kvaliteetsisu pakkuvatel välismaa veebilehtedel endgadget.com või mashable.com käib ka Eestist palju külastajaid ja paljusid tooteid/teenuseid tasuks seal reklaamida.

Ka kohalikus meedias võib olla teatud brändidele sobimatut sisu. Konteksti probleem on ka seal – näiteks kas autot sobib reklaamida kõrvuti uudisega liiklusõnnetusest?

Audrius Janulis juhib globaalse reklaamitehnoloogia ettevõtte Adform äriarendustegevusi Baltikumis. Adformi platvormi ja digireklaami teenuseid kasutavad enam kui 21 000 reklaamijat, 1600 agentuuri ja 800 juhtivat meediaettevõtet üle kogu maailma. Enne Adformiga liitumist töötas Audrius digiagentuurides Ad Fingers ja Gaumina, tehes koostööd Leedu suurimate brändide ja reklaamijatega.

NB! Audrius Janulis esineb 25. jaanuaril Tallinnas konverentsil “The Best of Global Digital Marketing” ettekandega "DATA (Ownership) is KING. Deutsche Telekomi case study".

Tutvu kavaga ja pane ennast hiljemalt reedel kirja!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017

Initiative otsib BÜROOJUHTI

Initiative OÜ

13. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017