Milline oli aasta 2016 meeldejäävaim turundustegu? (III osa)

Diana Veigel
Diana Veigel

Uurime juba kolmandat korda, milline turundustegu on eelmisest aastast oma ala proffidele meelde jäänud – nii mõnigi tegu saab esile tõstetud juba mitmendat korda (näiteks Maanteeamet). Arvamust avaldavad Statoili turundusjuht Diana Veigel, EBSi korraline professor Katri Kerem, agentuuri Lavii turundusstrateeg Timo Porval ning Sprite, Fanta, Nestea, Schweppes Baltikumi brändijuht Kaija Kevvai.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2016 meelde tuletada.

Diana Veigel, Statoili (uue nimega Circle K) turundusjuht

Minu jaoks oli eelmise aasta turundustaeva säravaim täht kindlasti Peter Kentie EST-kontseptsiooni lansseerimine. See oli geniaalselt lihtne ja mõjuvõimas. Esimesest hetkeks arusaadav ja kaasahaarav. Meeles on veel  Nordica logo ja visuaalne identiteet koos tervikliku kontseptsiooniga, mis tänaseks ka reaalselt näha – sinine-valge kommunikatsioonikeel, kiil ning rahvuslikud mustrid ja elemendid lennukis – koduselt mõnus ja äratuntav. Maanteeameti sügisene kampaania Ole silmapaistev! kõnetab jällegi igat vanuserühma ja sõnum on konkreetne, selge ning igaühele mõistetav. Kõike eelnevat saab kenasti kokku võtta kiirelt lausejupiga - lihtsuses peitub võlu.

Katri Kerem
Katri Kerem

Katri Kerem, EBS’i korraline professor, PhD, õppetooli juhataja, magistriõppe Rahvusvaheline ärijuhtimine (MA) õppekava juht

Esimeseks paneksin YouTubes levinud "7 year old boy dances in 70 different places in Estonia"  mis on Largo Muhe jaoks tehtud megalahe sisuturundusjupp (millest lühemaid versioone ka telereklaamina näidatakse). Et üdini aus olla, pean muidugi tunnistama, et klipis toimetav tantsupoiss Jesper on hea peretuttav ja seega olen ka klipi valmimise protsessiga pisut kursis. Video kogus väga kiiresti sellise vaatajanumbri, mida Eestis toodetud sisuturunduse puhul tavaliselt ei näe. Erinevalt tavalisest kohalikust sisuturundusest, kus sisu on 5% ja turundust on 95%, on selles videos bränd vaid paaril korral näha ja fookus on sisul. Loodud on eelkõige tantsuvideo, mida toetab Largo ja tulemus võiks olla heaks õppematerjaliks kõigile, kes kleebivad oma turunduskommunikatsioonile külge sisuturunduse sildi ja karjuvad selle all ikka kõva häälega et "osta elevant ära".

Minu teine ajalooline lemmik on Lincona põrandakeskus oma Pärnu maantee esindussalongi välireklaamipinnaga. Tõtt-öelda ei mäleta ma 2016. aastast ühtegi nende erakordselt säravat pärlit, aga üsna kindlasti on nende puhtalt tekstipõhised reklaamid nähtavad ja meeldejäävad ning igapäevaselt sel marsruudil liikuvad inimesed teavad juba tähele panna, kui mõni uus reklaam on ilmunud. Tunnustus stabiilsuse eest. Minu meelest hea näide sellest, et reklaam ei pea alati keeruline olema. Silmapaistva reklaamtekstiga on võimalik palju tervamalt sihtrühma tabada. Võrdluseks reklaam “Brad is ...”.

Kolmanda osas jään juba veidi rohkem hätta. Raske on ka eristada, mis on turundustegu ja mis on mingi muu tegu. Muudest tegudest on hästi silma jäänud kõik EV100 ümber toimuv, alates ägedast visuaalsest identiteedist kuni väga avatud inimeste kaasamiseni. Mitmed teenusearendused on igapäevalu mugavamaks tehes täiesti iseenesestmõistetavaks muutunud (toidupoodide e-lahendused näiteks).

Ja minu enda moraalne turundusteo grand prix läheb kõigile nendele Eestis toimetavatele turundusinimestele, kes 2016. aastal leidsid aega ja energiat, et panustada turundust õppivate tudengite harimisse - olgu siis külalisloengute või firmakülastuste näol.

Timo Porval
Timo Porval

Timo Porval, agentuuri Lavii turundusstrateeg

Kuna raadio, ajalehed ja televisioon kõnnivad minust suhteliselt kauge kaarega mööda, siis oskan kommentaari anda just selles, mis digipoolelt silma on jäänud. Siinkohal ma ei too välja kellegi ühte ja suurt launchi või kampaaniat, vaid pidevalt ja järjekindlalt tehtud korralikku sisuturundust. Ja selleks on Boost Yourself. Nende tooted on jõunud sõprade kappidele, instagrammidesse ja Facebooki piltideks. Loovad väärt sisu, on pildil ja liigutavad kasutajaid samm-sammult müügi suunas. Mehed, jätkake samas vaimus!

Ja kui medaleid jagama ei peaks, siis tõstaks püünele ka Veebimajutuse käivitatud blogi, mis koondab endas eriala ekspertide poolt antud head nõu. See toob neile kindlasti orgaanilisest otsingust külastajaid, mis ühel või teisel ajahetkel klientideks muutuvad.

Ametliku Aasta Turundustegu 2016 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Turundustegu 2016 finaliste näeb Password 2017 laval 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 15. Veebruar 2017.
Tutvu Password 2017 programmiga ja registreeri end juba täna!

Kaija Kevvai
Kaija Kevvai

Kaija Kevvai, Sprite, Fanta, Nestea, Schweppes Baltikumi brändijuht

2016. aasta kõige meeldejäävam turundustegu on minu jaoks Swedbanki mobiiliäpi kampaania koostöös Eesti YouTuberitega. See jäi kohe alguses silma, kuna oli hoopis teistmoodi tavapärasest telereklaamist. Kampaania kommunikatsioon oli noortepärane ja nagu selle sihtrühma puhul oluline, kutsuti neid kampaanias kaasa rääkima, valides enda lemmik-juutuberi. YouTuberite tehtud videod olid konkursil väga kvaliteetsed ning nagu vaatajate arvust näha, jõuti suure hulga sihtgrupini. Noori on hetkelisel meediamaastikul väga raske kätte saada, just seetõttu tundus kampaania väga hea lahendusega. Sõnum oli lihtne – meil on äpp ja see on cool. Ma arvan, et kampaania aitas kaasa ka teiste pankade äppide teadvuse tõstmiseni - kui Swedbankil on äpp, ehk on ka minu pangal.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused