Eesti uus veebileht välismaalaste arvates: külm, puhas, kaasaegne… kus on emotsioonid?

Mark Tungate
Mark Tungate

Eesti brändi uus tööriistakast on kõvasti kirgi kütnud ja kriitikat saanud. Aga kuna kogu projekti mõte on ju Eestisse rohkem turiste ja investeeringuid meelitada, testis Hando Sinisalu uut Estonia.ee lehte oma välismaa tuttavate peal. Hindajateks on turunduse valdkonnas tegutsevad paljureisinud inimesed Soomest Argentinani. Loe, kas see tõi välismaalastel heas mõttes kananaha ihule.

Mark Tungate, EPICA Awards peatoimetaja (Prantsusmaa):
Olen Eestit paar korda külastanud ja see veebileht annab üsna täpselt edasi sealset atmosfääri: tajutavat avarust ja loodust ning ka tunnetuslikku võimalusterohkust ja nooruslikkust. Lehe disain on sobivalt puhas ja kaasaegne. On märkimisväärne, et riigi tutvustuses ei keskenduta peamiselt ajaloole ja monumentidele, vastupidiselt paljudele teistele maailma riikidele. Eestit soovitakse selgelt esitleda kui innovatiivset ja edumeelset riiki, mitte nostalgilist ja sissepoole vaatavat maad. See lähenemine võib olla efektiivne millenniumi põlvkonna reisijate ja startupide ligi meelitamisel, aga ei pruugi samavõrd hästi toimida vanemate ja traditsioonilisemate turistide puhul.

Bjürn Stahl
Bjürn Stahl

Björn Stahl, reklaamiguru, kampaania The Swedish Number üks autoritest (Rootsi):
Olen seda hetkel vaadanud ainult mobiilist. Paistab väga ratsionaalne ja on selles mõttes hea ja toimiv. Lisaks ka kaasaegne. Samas on puudu emotsionaalne vaatenurk, mis on turismi seisukohalt ehk kõige olulisem faktor.”

Ilhan Demir, digiturunduse konsulant (Türgi):
Olles ise “erakordselt dünaamilise” riigi kodanik, siis Eesti uut veebilehte külastades jäi silma selle muljetavaldav rahulikkus ja vaikus. Minu senised teadmised Eestist olid väga üldised ja limiteeritud ning kokku võis võtta selle lausega: Eesti on väike riik. Aga juba pärast 2 minutit sellel veebilehel sain aru, kui palju potsentsiaali ja võimalusi on selles riigis. Otsustasin nüüd isegi kaaluda Eestit oma doktoriõppe jätkamiseks.

Marjan Novak, Marketing Magazin (Sloveenia):
Estonia.ee veebileht on minu jaoks natuke liiga tume, udune ja depressiivne. Mõned graafilised detailid on kummalised - näiteks kui skrollida mõnel alamlehel allapoole, siis teksti sees olevad väikesed pildid on hoopis teise fiilinguga kui veebilehe üldine tonaalsus. Liiga palju infot ja andmeid - ühe veebilehega tahetakse katta kõike - turismi, kultuuri, äri, tehnoloogiat jne. Nagu mees esimesel kohtingul, kes tahab end kolme minutiga “müüa”, lugedes järjest ette kõik oma head omadused.

Mike Berry
Mike Berry

Mike Berry, digiturunduse professor (UK):
Ilus pildikeel. Tundub külm ja stiilne. Metsik ja puhas. Võib-olla oleks tahtnud näha rohkem ilusaid sõbralikke eestlasi. (nagu Visit Iceland kampaanias). Üldine mulje jääb, et Eesti näeb välja kui Põhja-Ðotimaa või Norra. Disain on kena. Suurtähtede puudumine meenutab mulle interneti algusaegasid, aga siin mõjub see hästi. Ka tekstid on head ja minimalistlikud. Meeldib tekstides olev enesekindel ja veenev suhtumine. Mõnedes kohtades on tekst võib-olla pisut liiga ameerikalik. Miks pole kasutatud muusikat? …tekitab soovi Eestit külastada!

Carmen Murray
Carmen Murray

Carmen Murray, mobiiliturunduse agentuuri Mobitainment consultant (LAV):
Veebilehte on üldiselt lihtne lugeda, välja arvatud see katkeva joonega font, mis on silmadele valus ja seetõttu raske lugeda. Arvan, et kogu tekst peaks olema silmadele meeldiv. Lehel on lihtne navigeerida ja silma jäi ka call-to-action nupp, mis pidevalt kaasa liikus. Materjale alla laadida on lihtne ja kiire, isegi madala internetikiirusega. Hästi optimeeritud. Kui midagi soovitada, soovitaksin teha leht selgemaks. Külastajad peaksid selgelt aru saama, mille jaoks leht loodud on. Kas logo, millega inimesed riiki samastada saaksid, polegi?

Bikram Vaskar Gangopadhyay, digiturundaja (India):
Suurepärane sisu. Võib-olla oleks veelgi ilusam, kui piltide vahel oleks kasutatud ainult valget tausta. Mitmel pool on kasutatud erinevaid värvitoone, nagu sinine ja hall, mis mõnes kohas üksteist segavad. Ka pilte on mõnel pool kasutatud lehe täislaiuses, teises kohas aga ainult poole lehe laiuses. Soovitaksin valida üks viis, mida igal pool kasutada. Ja pilte võiks kasutada isegi rohkem - oleks ilusam.

Prageeth Dharmaraja
Prageeth Dharmaraja

Prageeth Dharmaraja, konverentsikorraldaja (Sri Lanka):
Lehel meeldis mulle kõige enam üks nurk, mis koondas arusaadavalt kokku riigi kohta käiva info. Üldiselt aga puudus lehel minu jaoks wow-faktor. Maandumislehel peaksid olema pildid, mis tekitaksid soovi riiki külastada.

Lucia Ongay, EPICA Awadsi projektijuht (Argentina):
“Minu esimene mulje on: liiga külm! :) Aga väga meeldib lehel olev hüüdlause "Estonia is a place for independent minds” - see on hästi õnnestunud. Kenad on ka menüüs kasutatud sinine toon ja font.
Veel meeldivad pildid suurepärasest loodusest ja avarusest. Need meenutavad mulle mõningaid kohti Argentiinast, nt Patagooniat. Valiksin kindlasti Eesti oma järgmiseks reisisihtkohaks, kui planeeriksin looduses matkatka, ujuda või jalutada.

Norman Wagner, Mediacom Germany juht (Saksamaa):
Vaatasin lehte oma mobiilist. Mulle meeldib. See leht räägib loo, mis mind haarab ja tekitab soovi rohkem teada saada. Ideaalne tänapäevase tarbija jaoks, kellel väga lühike tähelepanuvõime. Tugev ja pilkupüüdev on ka lehe lõpus olev call-to-action. Mida võiks ehk edasi arendada, on veelgi parem visualiseeritus. Hetkel tekitatakse emotsioone pigem tekstide ja faktidega. Pildid ja filmid aitaks siin kaasa. Lisaks on mobiilivaates piltide all olevat teksti raske lugeda fondi värvi tõttu.

Ami Hasan
Ami Hasan

Ami Hasan, reklaamiguru (Soome):
Visuaalne pool on kena ja moodne, üsna erinev enamike riikide veebilehtedest. Meeldib ka font ja infograafika. Pildivalik on veidi kummaline. Eristuv - jah; meeldiv - mitte igal pool.

Google’i otsing terminiga “place for independent minds” asetab lehe esimesele leheküljele (hea), aga alles kuuendale kohale (ei ole piisavalt nähtaval, eriti kui kasutad nt mobiili). Otsides terminit “Estonia”, ei ilmu veebileht isegi mitte esimesele otsingutulemuste lehele (väga halb).

Pean veidi kummaliseks ka seda, et on loodud üks leht, mis peab propageerima kõike korraga - nii turismi, investeerimisvõimalusi kui ka kodanikele suunatud teenuseid jne. Inimesed tavaliselt otsivad kas mingit väga spetsiifilist infot riigi kohta või siis vastupidi, just väga üldist teavet. Esileht aga ei paku võimalust kiirelt leida spetsiifilist infot (välja arvatud nurgas olev menüü), vaid hoopis ähmaseid hüüdlauseid erinevate valdkondade kohta. Näiteks kui mulle tundub huvitav lause “We always find a way. Anyone relentlessly pursuing their goals feel at home”, siis ma tahaksin sellele klikkida ja rohkem teada saada. Aga antud lehel ei ole see võimalik. Pean ise kuidagi lehel navigeerides üles leidma info, mis selle lause taga peitub ja mind huvitada võiks. Jääb mulje nagu maandumislehe oleks loonud mõni graafiline disainer, kes pole aga mõelnud, kuidas see lehe tõelise sisuga siduda. Pead ise vaeva nägema ja kaevama, et leida üles vajalik info, olgu see turism, äri, haridus vms. Lisaks ei leidnud ma ka kohta, kuhu jätta oma kontaktinfo, kui tahaksid saada lisainfot või uudiskirja.

Kokkuvõttes: mitte kõige halvem veebileht, mida ma näinud olen, aga ka mitte kõige kergemini kasutatav.

Terry Murphy, kirjastaja (LAV):
Esimene reaktsioon on segadus. Ma ei suhestunud kuidagi avalehe slaididega ja tekkis küsimus, miks ma peaksin seda veebilehte lugema. Idee sisuliselt on huvitav ja hea: mida ma võiksin Eesti kohta teada kui turist/ettevõtja/üliõpilane jne. Veebilehe sisu on hea ja informatiivne, aga väljakutse on tekitada inimestes huvi, et nad seda sisu loeksid.

Tahir Bari, konverentsikorraldaja (India):
Veebileht jätab tervikliku mulje ja suurem osa olulisest infost on kaetud. Minu enda jaoks jäid kõlama ja tekitasid soovi Eestit külastada hea õhukvaliteet, hõre asustus, riiki kattev interneti leviala, riigi maa-ala väiksus ja paikade lähedus üksteisele (ehk kõik see, mida Indias ei ole). Veelgi rohkem oleks abiks olnud, kui lehel oleks olnud ka lihtne graafiline ülevaade viisa-protseduuridest. Lisaks võiks olla võimalus end kirja panna lisainfo või mingis konkreetses valdkonnas abi saamiseks.

Balazs Roman, ajakirjanik (Ungari):
Minu esimene mulje pärast 2-minutilist sessiooni: tekstid on 100% suurepäraselt kirjutatud ja muljetavaldavad. Otsustasin selle peale Eestit peagi külastada (kuigi ootan siiski suveni). Parallax-disainiga lehel on kerge navigeerida, aga ma ei ole selle suur fänn, sest tekitab minu jaoks 2010ndate-tunde. Aga üksikud alamlehed oma piltide, ikoonide, fontide ja graafikaga näevad head välja.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused