Iirimaa Vähiühing kutsub üles inimesi vähki haigestuma

Aastaks 2020 puutub iga teine inimene vähkkasvajaga kokku
Aastaks 2020 puutub iga teine inimene vähkkasvajaga kokku

Tegemist on provokatiivse sotsiaalkampaaniaga, mille slogan on “Get Cancer” ehk “Saa vähk”. Reklaamikampaanias astuvad üles tavalised inimesed, kes on sellest haigusest võitu saanud ning eesmärk on tekitada ühiskonnas diskussiooni ja tõsta vähi diagnoosi suhtes teadlikkust.

Iga reklaamklipis osaleja avalauseks on alati “Ma tahan saada vähkkasvajat” ning see uljas väljaütlemine peaks korraks iga inimese panema peatuma ja mõtlema selle haiguse karmi statistika peale, mis ennustab, et aastaks 2020 tabab suure tõenäosusega vähk igat teist inimest tema elu jooksul. Ehkki kampaania vorm on väga depressiivne ja tõsine, on selle sisu antud edasi suhteliselt positiivses võtmes: statistika teine pool näitab seda, et võimalus sellest haigusest paraneda on parem kui eales varem ning üks vähk neljast on ennetatav.

Vähiga võidelnud inimesed, kes reklaamis üles astuvad, näitavad sellega välja oma toetust Iiri Vähiühingule ja sammudele, mida tehakse selle haiguse ennetamiseks ja ravimiseks.

Kuidas reklaam levis?
Esialgu näidati reklaamklippi teles ilma brändi mainimata, sest eesmärk oli panna ühiskond diskuteerima ja ajama selle motiividest veidi kimbatusse. Hiljem astus Vähiühing aga nö kapist välja ning kinnitas enda seost selle kampaaniaga. Lisaks telele kasutati ka raadiot, välimeediat ja ajakirjandust.

Miks seda kampaaniat siiski vaja oli?
Sest Iiri Vähiühing elatub 98% annetustest. Niisiis aitas reklaam kaasa rahalises plaanis, kuid suutis tekitada ühiskonnas ka arutelu ja tõsta teadlikkust.

Jahmatav teemakäsitlus oli turunduslikult efektiivne ja tõmbas hästi tähelepanu – klippi vaadati Facebookis 48 tunni jooksul ligi 600 000 korda ning nähtavalt suurenesid ka nõudmised Ühingu teenuste järele. Kas sellise lahendusega kontseptsioon töötaks ka Eestis või jääks sellele jalgu meil valitsev “ära kutsu kurja kaela” mentaliteet? Aga võib-olla oma tervise eest hoolitsemise nimel ongi vaja väikest šokiteraapiat...

Agentuur: Chemistry, Iirimaa

Video kampaania kohta

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Liviko otsib ÜRITUSTURUNDUSE SPETSIALISTI

Liviko AS

21. veebruar 2018

Viasat otsib TURUNDUSJUHTI

Viasat AS

05. märts 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018