Orangetime pälvis ETKALi aukohtu hukkamõistu

Orangetime Event esitas EASi riigihankele hinnapakkumise väärtusega 0 € ja ETKALi aukohus mõistis Orangetime’i käitumise hukka. Best Marketingini jõudis väide, et EAS oli oma üritusturunduse partneri hanke nii halvasti üles ehitanud, et Orangetime läks oma nullpakkumisega hanke vastu protestima. Kommenteerivad Jüri Luud (Orangetime), Emilie Toomela (EAS) ja Lola Tehver (ETKAL).

ETKALi aukohus menetles detsembrikuus liidu ajaloo esimest vaidlust, kus üritusturunduse valdkonnas tegutsevate ettevõtete õiglustunnet oli sellisel määral riivatud, et nad pidasid vajalikuks esitada kaebus ühe liikme käitumise kohta.

Kommenteerib Orangetime’i partner Jüri Luud:

„See on pisut keerukam ja pikem lugu, et lihtsalt paari sõnaga kommenteerida ja tegelikult on protsess veel pooleli (Hankija ei ole kehtivat otsust teinud) ning seetõttu ei taha hetkel ka pikemalt analüüsida.

Saan praegu kinnitada vaid niipalju, et me oleme esitanud antud hankes reaalse ja soovitud tingimustele vastava pakkumise, mille alusel soovime teenuseid osutada ja kindlasti ei ole meie eesmärgiks olnud hankija tegevuse takistamine või hankemenetluse halvamine.

Hankega soovis EAS osta enam kui kümmet erinevat teenust ja meie pakkusime nullhindadega vaid kahte nendest. Seega ei ole kindlasti õige väide, et me esitasime hinnapakkumise väärtusega 0 eurot. Hetkeseisuga on ka Riigihangete vaidlustuskomisjon leidnud, et meie poolt esitatud pakkumus on korrektne ja et EAS peab selle tunnistama hanketingimustele vastavaks.“

EASi pressiesindaja Emilie Toomela:

“EAS saab kinnitada, et riigihanke tingimuste kohaselt on võimalik tagasi lükata pakkumused, mille maksumus on rohkem kui 35% madalam teiste pakkujate pakkumustest. Miks pakkuja esitas pakkumuse maksumusega 0 eurot, saab kommenteerida pakkuja ise.

Riigihangete vaidlustuskomisjon tunnistas kehtetuks Orangetime Event OÜ pakkumuse tagasilükkamise EASi otsuse praeguses sõnastuses. Nüüd tuleb EASil koostada uued otsused. Kõnealuse hankemenetlusega on planeeritud lõpule jõuda jaanuari jooksul.”

Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) juht Lola Tehver:

"ETKALi aukohtu eesmärk ei olnud anda kaebealuse tegudele õiguslikku hinnangut, vaid otsustada, kas rikuti kokkulepitud eetikanorme. Teine ülioluline aspekt aukohtu liikmete vahelistes aruteludes oli see, kuidas kaebealune esindab kõiki meie valdkonnas tegutsevaid inimesi ja mõjutab oma käitumisega kogu sektori mainet.

Aukohtule esitati järelpärimised selgitamaks, kas Orangetime Event OÜ poolt riigihankele esitatud hinnapakkumine väärtusega 0 € vastab eetikakoodeksile ning on aktsepteeritav käitumine antud riigihanke raames ja ka edaspidi.

Kaebuse esitajad leidsid, et Orangetime Event OÜ on rikkunud mitmeid eetikakoodeksi punkte. Juhindudes eetikakoodeksist, otsustas aukohus, et Orangetime Event OÜ ei järginud eetikakoodeksit ja seega rikkus oma tegevuses selle üldist mõtet ning mitmeid koodeksi punkte.

Meie käitumine mitte ainult ei pea olema seaduspärane, vaid ka näima sellisena, riivamata üldkehtivaid norme ning õiglustunnet.

Kõnealune vaidlus ei olnud üks erandlik isoleeritud juhtum. Sarnaseid hanke hindamiskriteeriumite põhjal tehtavaid arvutuskäike mõjutavaid võtteid on turunduskommunikatsiooni valdkonnas kasutatud ka varem.

Tundsime selget vajadust anda sellisele käitumisele selge ja ühemõtteline eetiline hinnang, et aus ärikeskkond ja konkurents saaksid veelgi paremini areneda.

Riigihanked ja konkursid on turunduskommunikatsiooni valdkonnas olnud alati kirglikke arutelusid tekitav teema. Näeme sageli olukorda, kus konkursside puhul lastakse mitmel agentuuril teha kümnete või sadade tundide kaupa tasustamata eeltööd, et sellest suur osa hiljem prügikasti visata, sest võitja saab olla ainult üks. On hankija, pakkujate kui ka maksumaksja huvides, et agentuuri valik oleks hästi ja objektiivselt põhjendatud ning hindamiskriteeriumid selged, läbipaistvad ning kõigile osapooltele üheselt mõistetavad.

Turunduskommunikatsiooni hangete valdkonnaks on oluliseks tegijaks riik, kelle huvi võiks olla samuti kvaliteet, täpsus ja läbipaistvus kõigi hangete puhul. Hangete tingimustest nähtub, et sageli pole suurt vahet, kas hangitakse elektrijaama ehitust, kiirabiauto ostmist, kontorimööblit või turunduslikke eesmärke täitvaid loovideid. Just viimasel puhul on kõrgendatud vajadus piisava täpsusega kirjeldatud lähteülesande ja valiku langetamise kriteeriumide järele, kuid reaalsuses näeme sellist oskust harva."

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018