Maxima kontoritöötajad käisid kauplustes abilisteks

Jaanika Terasmaa kaupluses abilisena
Jaanika Terasmaa kaupluses abilisena

„Õppisin sellest kogemusest, et kui ma oleksin pakendidisainer, siis teaksin täpselt, kuhu EAN koodi ei tohi disainida - selleks, et tordi triipkoodi skännida, ei tundu mõistlik, et peab selle tagurpidi keerama.“ kirjeldab oma töökogemust turundusosakonna direktor Jaanika Terasmaa. Loe, mis muljed jaeketi kontoritöötajad pärast kauplusekogemust jagavad.

Projekt “Pühadeabilised“ on üks Maxima Eesti headest tavadest, mille eesmärgiks on aidata kiirel pühade ajal kaupluste töötajaid.

Selle raames käivad kauplustes, tootmistsehhides ja logistikakeskuses töötajaid abistamas nii koolinoored kui ka jaeketi kontoritöötajad. Näiteks tänavu olid kassapidajatena ametis turundusosakonna direktor Jaanika Terasmaa, avalike suhete juht Katja Ljubobratets ja finantsjuht Aleksei Kadõrko. Saaliteenindajatena töötasid sel aastal Maxima Eesti tegevdirektor Vygintas Šapokas, kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki ning personalidirektor Kristiina Kangur.

“Kuna inimeste arv kaupluses on piiratud, siis on meie ülesandeks leida veelgi paremaid mooduseid, kuidas teha inimeste töö kergemaks. Näiteks veepudelite paigutamine riiulitesse – võib panna tootja pakendi lahti tehtuna, aga mitte laadida pudeleid ükshaaval. Või turvaelementide paigaldus – neid võib panna vaid kallimatele, mitte aga kõikidele alkohoolsetele jookidele. Igas taolises valikus peitub võimalus lihtsustada tööd ja hoida kokku aega,” jagas oma muljeid Maxima jaeketi peadirektor.

 

Kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki kaupluses tööpostil
Kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki kaupluses...

Maxima Eesti personalidirektorile, Kristiina Kangurile, kes aitas kolleege saalitöötajana Tartus Sõbra keskuses asuva Maxima tööstuskaupade osakonnas, meeldis rohkem tundma õppida oma kolleege ja näha, kuidas igapäevane elu poes käib.

„Väga tore oli aidata klientidel leida lastele kingituseks sobivaid mänguasju, noorel paaril valida lauanõusid või siis vanahärral töökindlat triikimislauda. Nende kahe päeva jooksul kogesin, et meie kliendid on lahked jagama palju häid soove, naeru ning nalja. Õhtuks lihased surisesid ja tuletasid meelde, et võiksin neile ikka tihedamalt tegevust anda,“ vahendab Maxima personalidirektor oma muljeid.

Ka oma erialase töö efektiivsemaks muutmiseks sai Kristiina Kangur häid mõtteid.
“Töiselt sain omal nahal kogetuna ideid, kuidas saame uue töötaja sisseelamise teha sujuvaks ning ta tunneks ennast oodatuna.Täpselt selline tunne oli minul tänu oma vahvatele kolleegidele Sõbra Keskuse Maximas. Parema tulemuse andis lihtne inimlik juhendamine – peaksime arendama võimalusi, kuidas saaks tööks vajalikke teadmisi ja kogemusi jagada töötajalt töötajale, kas vahetu suhtlemise või lühikese video abil. Vajaliku info arusaamisel mängis olulist rolli spetsiifiline sõnavara – on mõte hakata koostama sõnaraamatut, mis selgitaks nii kaubandusmaailmas levinud kui ka meie jaeketis kujunenud lühendeid ning termineid nagu näiteks planogramm või promokood. Ma arvan, et järgmine kord tahan õppida näiteks kassapidaja või kauba vastuvõtja tööd,“ ütles Maxima personalidirektor.

Kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki peab samuti omandatud kogemust väga oluliseks. „Nägin olukorda seestpoolt, kaupluse töötaja silmadega ja mõistan nüüd toimuvat palju paremini. Suurimaks üllatuseks oli mulle see, et vaatamata personali puudusele ja töökoormusele valitseb kaupluses siiski ühtehoidev töömeeleolu ja positiivne meeskonnavaim,“ nentis Alina Varkki.

Jaeketi turundusosakonna direktor Jaanika Terasmaa töötas pühade ajal Tallinnas Tartu maanteel asuvas Maxima kaupluses kassapidajana.

„Kaupluses töötamine ei ole lihtsalt silmaringi avardamise protsess. Mina võtsin endaga kaasa mitmeid „kasutajasõbralikkusele“ suunatud ideid, mis aitavad teenindada kassas rohkem kliente ja anda kassapidajatele võimalust rohkem naeratada. Täna kulub arvestatav osa nende tähelepanust kaupadele. Näiteks selleks, et läbi lüüa pirukaid või õunu, mida meie kaupluses on müügil kümneid sorte ja mida müügisaalis ei kaaluta, tuleb tunda hästi kaubavalikut, olla tähelepanelik ja osata kiiresti sisestada õigeid kaubakoode. Arvatavasti väike tehniline arendus tagab lõppkokkuvõttes parema töökeskkonna ja rahuolevamad kliendid,“ kirjeldab oma töökogemust Jaanika Terasmaa.

Maxima Eesti tegevdirektor Vygintas Šapokas kaupluses töötamas
Maxima Eesti tegevdirektor Vygintas Šapokas kaupluses töötamas

Turundusosakonna direktori sõnul aitab paremat ostukogemust tagada see, kui nii töötaja kui ka ostja näevad teineteises eelkõige inimest, mitte vaid teenuse pakkujat ja teenuse tarbijat.

„Õppisin sellest kogemusest, et kui ma oleksin pakendidisainer, siis teaksin täpselt, kuhu EAN koodi ei tohi disainida - selleks, et tordi triipkoodi skännida, ei tundu mõistlik, et peab selle tagurpidi keerama. Kui ma oleksin IT-guru, siis ma teeks nii, et ühtegi kassa koodi ei peaks peast teadma ja kõik oleks imelihtne ning kassa tunneks pildi alusel banaani ära. Ja edaspidi, kui ma olen klient, siis ma ei nurise, kui juhtub, et hind on vale või miskit läks nihu – kassapidaja ei tee seda meelega, ta on siiski inimene. Ja aitäh kõikidele toredatele pensionäridele - nad on nii toredad, soovivad muudkui rõõmu ja õnne. Ja tänud noortele, kes võtsid peast kõrvaklapid ja ütlesid tere - kõik need väiksed inimlikud momendid hoidsid mind õhtuni erksana,” ütles Jaanika Terasmaa.

Ragne Jõerand, Maxima Eesti kommunikatsioonispetsialist

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018