Digiturunduse trendid 2017

Ettevõte Smart Insight lasi turundusjuhtidel üle maailma hääletada, millisesse digiturunduse tegevusse nad 2017. aastal kõige enam panustavad. Kokkuvõtvad tulemused on siin.

Mitu tuhat turundajat üle maailma andsid teada, millised digiturunduse valdkonnad on sellel aastal nende jaoks prioriteetsemad ja millised vähem tähtsamad. Kokku moodustus sellest ülevaatlik tabel, mis näitab üldist suunda, kuhu digiturundus liigub. Kas ka Eesti turundajad leiavad selle tabeli ja oma strateegia vahel ühisjooni?

Turundajate prioriteedid 2017. aastal
Turundajate prioriteedid 2017. aastal

1. Sisuturundus – see turundajate seas täiesti tavapäraseks käibeväljendiks kujunenud liitsõna on ruulinud turundushitina juba mitu aastat. Sellel aastal on fookuses sisuturunduse strateegia loomine ja tulemuste mõõtmine. Lisaks on asunud nutikamad turundajad oma sisuturundust interaktiivsemaks timmima.

2. Big Data – 2017 suurenevad Big Data kolm tähtsaimat omadust: andmete kogus, mitmekülgsus ja kiirus. See kõik eeldab andmetöötluse paremat automatiseeritust, et jõuaks kogu info ära hallata ja läbi töödelda.

3. Turunduse automatiseerimine – siia alla käib nii CRM, veebi personaliseerimine kui ka käitumisel põhinev e-kirjaturundus.

4. Mobiiliturundus – äpid, kodulehe arendused, mobiilireklaamid jne. Smart Insight on ülal mainitud küsitlust viinud läbi juba aastaid - üle mitme aasta on mobiiliturundus esikolmikust välja jäänud.

Conversion rate on mobiilis madalam kui arvutis, sellega tuleb vaeva näha, kuigi see ilmselt jääbki igal juhul madalamaks.

“Mobile first” (mõeldakse eelkõige mobiilikasutajatele) suhtumine on veidi ohtlik, sest paljud kasutavad ka laua-/süle-/tahvelarvutit, seetõttu võib eelkõige mobiilikasutajatele loodud kogemus suuremal ekraanil ebamugav olla. Tegijamad firmad vaatavad pigem adaptiivse veebidisaini suunas, kus mobiilsetele ekraanidele näidatakse just neile loodud vaadet ning relevantsemat, kontekstuaalsemat sisu.

5. Sotsiaalmeediaturundus – turundajad on endiselt sotsiaalmeedia ulatusvõimest ja võimalustest lummatud. Ka kasutajate arv sotsiaalmeedias on pidevas kasvujoones, kuid muutusi esineb teatud platvormide eelistustes: mõnes lääneriigis on Twitter ja Facebook pigem kahanevas kasutusmahus, samas kui Snapchat, Instagram ja Pinterest koguvad kasutajaid kasvutempos. Ja see pole enam ilmselt ühelegi ettevõttele uudiseks, et mingigi mõju saavutamiseks tuleb sotsmeedias maksta (you need to pay to play).  

6. Conversion rate optimisation või veebilehe kasutuskogemuse parandamine – müügi paranemisele võib kaasa aidata andmepõhine lähenemine.

7. Asjade internet – eeldatavasti on aastaks 2020 ühenduses 75 miljardit seadet, mis tähendab, et neid omavahel suhtlevaid vidinaid on 10 korda rohkem kui maakeral inimesi. Siit võib lugeda pikemalt, kuidas asjade internet turunduse heaks tööle panna.

8. SEO ehk otsimootoritele optimeerimine – Google eraldas mobiilseadmete otsingutulemuste indeksi ja hoiabki seda edaspidi eraldiseisvalt – see tähendab, et arvutis ja mobiilis võivad otsitulemused veidi erineda, sõltudes sellest, kui hästi veebilehed ühele ja teisele platvormile optimeeritud on. Google toetab AMP (Accelerated Mobile Pages) kasutamist – tehnoloogia muudab mobiilis lehtede laadimise märkimisväärselt kiiremaks. Google on lubanud otsingutulemuste lehel märkida vastava ikooniga need lehed, mis kasutavad AMP-tehnoloogiat.

9. Kantavad seadmed – kuum trend tarbijate seas (Apple’i kell, aktiivsusmonitorid, liitreaalsus jne)

10. Paid search marketing – Google AdWords on üks kasutatavamaid “maksa-kliki-eest” vorme. Kas sinu ettevõtte kodulehele on ikka analüütika külge poogitud?

11. Online PR – seotud sisuturunduse, SEO ja sotsiaalmeediaga. Siia alla kuulub ka kolmandate osapoolte mõju brändile.

12. Kogukonnad – Bränditud niši- või valdkonnakommuunid

13. Display reklaam - bännerid, sotsiaalmeedia reklaam, programmatic jne.

14. Partnerlus – Partnerturundus, mis on siiski veidi unustusse vajunud...
 
Uudise allikas

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Viasat otsib TURUNDUSJUHTI

Viasat AS

05. märts 2018

Hansapost otsib ONLINE KAMPAANIA JUHTI

Hansapost OÜ

07. märts 2018