Almondi Esco: Sisuturundus võib kahjustada sinu tervist!

Almondi Esco
Almondi Esco

Olles tegelenud sisuturunduse ehk bränditud sisu loomisega pea viimase aastakümnendi, oli mu rõõm suur, kui sisuturundus ametlikult ka Eesti veebimeedias kanda kinnitas. Tänaseks on see rõõm teinud aga 180 kraadise pöörde, sest ainuüksi sõnast “sisuturundus” on saanud meedias justkui hoiatav ja peletav tempel nagu “Suitsetamine võib kahjustada sinu tervist” suitsupakil.

Kas makstud või maksmata sisu?

Ma mõistan täiesti, et makstud ja maksmata sisu võib vajada eristamist. Me ei saa luua olukorda, kus kõrvuti on kaks uudist - esimene toimetuse poolt kirjutatud uudis pealkirjaga “Ärimees A pettis investoritelt miljoneid välja” ja selle kõrval kohe ärimees A poolt ostetud uudis “Ärimees A on universumi ausaim ettevõtja”. Samuti ei ole aktsepteeritav, et toimetuse poolt toodetud reaalsete uudiste keskel on järsult igasuguste märgistusteta ostetud “uudis” pealkirjaga “Kiirlaen kasvatab Sinu eluiga”. Ja isegi siis, kui tegu pole uudise pähe müüdud lausvalega, vaid lihtsalt “Tule ka minu boksi!” stiilis looga, on see ilma eraldi märgistuseta sügav konflikt objektiivse ja subjektiivse ajakirjanduse vahel. Ja sellist asja peakski hoiatava templiga eristama, aga no miks küll peab see tempel olema “sisuturundus”?

Reklaam pole sisuturundus

Mis on sisuturundus? Selle küsimuse üle võiksid turundajad ilmselt kaunis verise käsikähmluse maha pidada, ent lõpetada ikka kolme hamba ja konsensuseta. Seega ilmselt turvalisem oleks antud küsimusele läheneda nurgast, mis sisuturundus pole - reklaam. Lihtne viis nendel kahel kaaslasel vahet teha peitub rõhuasetuses. Pole vahet, kas tegu on artikli, video, foto või millegi muuga, tuleb küsida, kumb on selle sisu puhul tähtsam, kas sisu ise või otsene müük. Kui üle 50 protsendi tähtsusest moodustab otsene müük, siis on tegu reklaamiga ja nii võikski seda nimetada. Alles 51 protsendist sisu kasuks võiks hakata vaikselt sirutama kätt “Sisuturundus” templi järele.

Kus on sisu?

Lõviosa “sisuturundusest”, mis täna minuni jõuab, on aga reklaam mis reklaam - lihtsalt teistsuguses rüüs. “Miks on … konkurentidest ees?”, “.... liikus uuele turule”, “... sai täna 15 aastaseks!” Täida lüngad oma firma nimega ja need ongi peamised pealkirjad, mis sisuturunduse sildi all täna lendavad. Aga kus on seal sisu? Sisu suure S-tähega. Sisu, mis ei jätaks inimesele teist võimalust, kui antud artikkel avada. Ja mitte lihtsalt avada, vaid ka lõpuni lugeda ja uue tüki ootuses näljaselt ootama jääda. See on sisu, mida ühes orgaanilise brändiühendusega sisuturunduseks nimetada võiks. Kõik muu jäägu häbenemata ausaks reklaamiks.


Mõtle nagu produtsent

Hea reklaam on alati parem kui halb sisu ja kui juba sisu ette võtta, siis tuleb see võtta ette nagu produtsent. Produtsent, kelle eesmärk on luua oma brändile selline sisu, mida sinu klientidel on võimatu ignoreerida. Sisu, millest sinu klientidel ei saa küll. Sisu, mida sinu kliendid tahavad jagada. Ja sisu, mis müüb Sinu brändi nii orgaaniliselt, et sellest ei saada arugi. Vastasel juhul väärib see sisu kohta suitsupakil ühes õõvastavate piltide ja templiga “Hoiatus! Sisuturundus võib kahjustada sinu tervist”.

Autor: Almondi Esco, Ristmeedia produtsent

Almondi Esco on uusmeedia ja sisuturunduse professionaal, kellel on ligi 10 aastat töökogemust rahvusvaheliste tipp-produktsioonide loomises kõikide platvormide jaoks. Almondi tegeleb nii mängu, filmi, virtuaalreaalsuse kui animatsiooni produktsioonidega ja omab kogemust rohkem kui 100 erineva brändiga nagu AOL, Huffington Post ja Deuche Welle. Täna on Almondi portaali aripaev.ee uue bränditud meelelahutuse rubriigi peaprodutsent, tuues koostöös erinevate brändidega Äripäeva lugejateni sisu. Tema töö eesmärk on tabada “win-win-win” sihtmärki - tipptasemel sisu, maksimaalne mõju, maksimaalne kasu.

14. aprillil viib Almondi läbi koolituse "Alasti sisuturundus. Kuidas teha sisust oma parim müügimees?".

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018