7 tähelepanuväärset digikampaaniat aastast 2016

Zalando
Zalando

Pilguheit turunduse tulevikku. Seitse kampaaniat, mis 2016. aastal maailma eri osades turundusauhindu võitsid.

The Best of Global Digital Marketingi meeskond jälgib aastaringselt enam kui 200 turundusauhindade konkurssi üle maailma. Iga kuu veedame mitmeid tunde auhinnatuid töid vaadates ja analüüsides. Kõik need kampaaniad on loominguliselt silmapaistvad ja lisaks ka suurepäraste äritulemustega. Ning neist on palju õppida.

Siin on meie valik – 7 case study ja 7 õppetundi:

1) Loo igale sihtrühmale sobiv loovlahendus – isegi kui sihtrühmi on mitusada

Zalando #whereveryouare (Saksamaa)

Zalando on Berliinis baseeruv moekaupade e-pood, mis tegutseb 15 Euroopa riigis. Hiljuti alustas firma koostööd brändiga Topshop, mis tähendas, et moearmastajad ka kõige väiksemates külades ja kaugemates Euroopa piirkondades said nüüd tellida Topshopi tooted oma ukse taha. Selle uudise teatamiseks soovisid nad luua kampaania, mis tekitaks võimalikult palju kõneainet 12 eri riigis.

Agentuur Kemmler Kemmler otsustas supermodell Cara Delevingne’i abil luua ühe tõeliselt automatiseeritud ja lokaliseeritud videokampaania. Reklaami täpse suunamise abil näidati Facebooki kaudu igas piirkonnas just sealsetele inimestele mõeldud videoklippi. Kampaania #whereveryouare kogus sotsiaalmeedias üle 180 miljoni impressioni, millest 40% tuli teenitud meediana tasuta kätte. Topshopi müük kasvas kampaania järel 54%.


2) 
Kasuta datat selleks, et luua midagi tähendusrikast

House of Clicks (Rootsi)

Hemnet on Rootsi suurim kinnisvaraportaal. Iga nädal külastab veebilehte viiendik rootslastest, jättes endast maha suure hulga jälgi (=andmeid). Hemnet soovis tugevdada oma positsiooni turuliidrina ning otsustas demonstreerida innovaatilisust, andes inimestele võimaluse kogeda kinnisvaraarenduse tulevikku.

Nad otsustasid luua ideaalse kodu ning palusid tervel andmeanalüütikute meeskonnal analüüsida enam kui 200 miljonit Hemneti lehel tehtud klikki. Analüüsi tulemused edastati kahele arhitektile, kes selle põhjal projekteerisid ideaalmaja, mis sai nimeks House of Clicks. Meediaväljaanded üle kogu maailma kajastasid Hemneti projekti ja algas globaalne debatt Big Data ja kinnisvaraarenduse ümber.

Kampaania reach oli 218 miljonit ja 648 inimest on juba ennast kirja pannud reaalse House of Clicksi järjekorda.

Hemneti kampaania on justkui pilguheit turunduse tulevikku. See on hea näide innovatsioonist ja nutikast kliendiandmete kasutusest. Brändikeskse turunduse ajastu on möödas, nüüd on eduka turunduse aluseks suured ja mõjukad ideed, millest mõlemad osapooled kasu saavad. Ja Big Data on siin ilmselgelt üheks võtmesõnaks. Lisaks liidripositsiooni kindlustamisele suutis Hemnet teha revolutsiooni kinnisvaraarenduses tervikuna.


3) 
Bännerid ei ole surnud – aga need peavad olema kasulikud, mitte tüütud

Tokopedia Buylight (Indoneesia)

Tokopedia on üks Indoneesia suurimaid internetipõhiseid ostu-müügikeskkondi. Teades, et inimesed loevad huviga kõikvõimalikke online-õppematerjale ja -juhendeid, otsustas bränd ellu äratada vanad head bännerreklaamid. Niipea kui inimene märkis artiklis ära mõne sõna või vajaliku komponendi, asus nutikas bänner seda automaatselt Tokopedia müügikuulutuste seast otsima. Kõik, mida vaja, on vaid kliki kaugusel!

Kampaania oli ülimalt edukas – bänneri interaction rate oli 40% ja CTR 617%.


4) 
Ka emaili-turundus võib olla loominguline

Volkswagen Refresh Your Van (Hispaania)

Esimene Volkswageni "hipibuss" tuli välja 65 aastat tagasi. 2015. aastal tõi VW turule aga oma 6. põlvkonna mikrobussid. Eelmisest seeriast oli selleks ajaks möödas 15 aastat. Sündmuse tähistamiseks loodi lihtne emaili kampaania. Volkswageni kliendibaas segmenteeriti vastavalt sellele, millise aastakäigu VW mikrobussi klient omas, ning kõigile gruppidele saadeti vastava mudeli pildiga personaliseeritud email. Kirjas paluti vajutada brauseri refresh-nuppu, mille peale vana mudeli pilt asendus uue seeria bussiga.

Tulemustest: emaili avamisprotsent oli 26,2% (Hispaania keskmine 18%), 88% emaili avanud inimestest refreshisid kirja ning testsõitudele registreerumine tõusis 38%.

Emaili uudiskirjad tunduvad küll vanamoodsad ja igavad, aga samas avame iga päev siiski mõningaid neist. Volkswageni kampaania on hea näide, kuidas ka vanu reklaamivorme saab ümber leiutada. Emaili kontseptsioon võib püsida sama, aga digitaalne infrastruktuur ümberringi muutub. Töötades vanade formaatidega nagu bännerid või uudiskirjad, tasub alati mõelda, ehk saab kasutada mingeid uusi digitaalseid tööriistu, lisavidinaid või lihtsalt kavalaid nippe, et kampaaniat tõhusamaks ja innovaatilisemaks muuta.

Vaata case study videot: www.adforum.com/creative-work/ad/player/34523692/refresh-your-van/volkswagen

5) Sotsiaalreklaam peab aktiivselt tarbijakäitumist muutma. Lihtsalt moraalilugemine ei toimi!

The Automobile Club of Romania ‘Mr. Bear Driver’ (Rumeenia)

Mr. Bear Driver on interaktiivne mobiili- ja tahvelarvutimäng, mis aitab lastele õpetada liiklusreegleid ja võimaldab neil otseselt panustada ka liiklusohutusse. Kui laps mängib mängu sõitvas autos, kogub mäng samal ajal GPSi abil infot auto liikumiskiiruse kohta. Kui autojuht kiiruspiirangust kinni ei pea, kaotab mängija punkte või lõppeb mäng sootuks. Mäng aitab seega lastel oma vanemaid autoroolis korrale kutsuda. Projekt töötati välja Publicis Romania ja Automobile Club of Romania poolt Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) jaoks “Junior Copilot 2015-2016” programmi raames. 


6) Loo unikaalset sisu, mis su sihtrühmale korda läheb

Örebro Ülikool
The World’s Smartest Dorm Room (Rootsi)

Üks Rootsi juhtivaid kõrgkoole, Örebro Ülikool, oli välja kuulutamas kaht uut inseneriõppe magistriprogrammi ning soovis sellele sündmusele tähelepanu tõmmata. Eesmärk oli tõsta teadlikkust uutest õppekavadest ja meelitada noori talente nendesse programmidesse kandideerima. Ülikool oli hiljuti läbi viinud huvitava uuringu tuleviku elamispindadest ja sellest sündis agentuuril FamiljenPangea idee kampaaniaks – luua maailma nutikaim ühikatuba, The World’s Smartest Dorm Room. Toa kasutusõigus oli auhinnaks, mis loositi välja kõigi uutesse õppeprogrammidesse kandideerijate vahel. Kampaania tulemusena sai ülikool üle 1000 sooviavalduse uutesse inseneriprogrammidesse, kusjuures kohti oli vaid 80-le.



7) Brändid saavad maailma paremaks muuta – ja samal ajal ka raha teenida

REI #optoutside (USA)

Cannes Lionsi reklaamikonkursi suurvõitja REI #optoutside kampaania tõestab taaskord, et eristumine töötab ja et originaalsed ideed saavad väga palju meediatähelepanu. Ning head ideed võivad tulla ka ettevõtte seest, oma töötajatelt. REI #optoutside kampaania tulemused olid suurepärased: lisaks lugematutele meediakajastustele (6,7 mld media impressions) tegid ka firma müüginumbrid läbi kahekohalise tõusu võrreldes eelmise aastaga.

Viimase aja edukaimate digikampaaniatega saad ennast kurssi viia konverentsil “The Best of Global Digital Marketing”, mis toimub 25. jaanuaril Tallinnas. Vaata kava ja registreeri end hiljemalt reedel, 6. jaanuaril soodushinnaga: The Best of Global Digital Marketing 2017 

Maarja Laasu, Hando Sinisalu (Best Marketing International)

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018