Milline oli aasta 2016 meeldejäävaim turundustegu? (II osa)

Heily Aavik
Heily Aavik

Seekord avaldavad arvamust agentuuride esindajad: Heily Aavik agentuurist La Ecwador, Magnus Luþkov agentuurist Optimist ja Henrik Raave agentuurist Must. Oma turundusmuljed pani kirja ka Hando Sinisalu.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2016 meelde tuletada.


Heily Aavik, agentuuri La Ecwador tegevjuht

Turunduslike muudatustega on silma jäänud Swedbank ja seda just julgete ja kaasahaaravate sotsiaalmeediakampaaniate ja sotsiaalmeediat puudutavate tegevuste näol. Korporatiivse suurpangana on Swedbank suutnud sotsiaalmeediakanalites luua pangast uuendusmeelse, cooli ja kliendisõbraliku kuvandi. Nende kampaaniad ja igapäevased tegevused on hästi hallatud ja põhjalikult läbimõeldud, sisu tootmisega tegeletakse süstemaatiliselt ning bränding on delikaatne.

Silma on jäänud sel aastal ka Olerexi turundustegevused. Traditsioonilise kütuse- ja toidumüüjana agressiivse turuletrügijana on nad kasutanud traditsioonilisi meediakanaleid, kuid seda väga julges ja eristuvas võtmes.

Kolmandana tooksin välja Jevgeni Ossinovski tähelennu poliitikuna. Eestlastele on vaja oma “Edgarit.” Ossinovski on alkoholivastase kampaania raames klassikaliste propagandavõtetega suutnud endale poliitikas väärika koha suurepäraselt sisse võtta. Tema tegevus näitab, et alati polegi vaja tellida miljonilist meediakampaaniat - piisab ainult järjekordse geniaalse ettepanekuga välja tulla, kui nii jumaldajad kui kirujad juba arvamuslugusid, tele- ja raadiosaateid üllitama hakkavad ning igas suitsunurgas või koosviibimisel hr. Ossinovski teemaks on.

Magnus Luþkov
Magnus Luþkov

Magnus Luðkov, agentuuri Optimist juht

Kui seda turundusaastat kuidagi kokku võtta, siis jääb minu jaoks kõlama tugev seotus Eestiga, seda nii uute kui juba tuntud brändide kontekstis. Meie rahvuslik eneseuhkus hakkab taas pead tõstma aga seekord mitte tänu laulmisele või tantsimisele, vaid hoopis äritegevuse tõttu. Äri tõmbab meid käima.

Kindlasti jääb meelde, kuidas tahtsime oma riiki brändiks teha. Rahva abiga ei suutnud. Nüüd on sellega tegelenud disainivaldkonna tipud, kelle 11. nädala kokkuvõttest võis lugeda, et Eesti nimi võiks olla Eesti. Võiks muidugi. Küllap nõustub sellega ka vabatahtlik turundustegelane Peter Kentie, kes teeks küll keskmised kolm tähte boldiks.

Oli ka eksootikat - Eesti on nüüd natuke kohvimaa. Kes oleks seda aasta-paar tagasi uskunud? Aga näe, Coffee People võttis kätte ja on meid sinnapoole tirimas. Päris edukalt ja märgatavalt.

Uue aja ettevõtted nagu Shipitwise, Testlio ja Jobbatical turundasid oma investeerimisvõimalust ja tõid Eestisse raha. Lisaks tekkinud töökohtadele süstis see meisse kõigisse eneseusku ja pealehakkamist.

Uudistes tekitasid pealkirju Viljandist laia maailma rännanud iglusaunad ja Cleveroni pakiautomaadid. Apollo sai kiita teenuskontseptsiooni eest.

Tekkis esimene bränd, millel on päris oma lõhn - Eesti Gaas.

Suure turunduskära saatel vahetusid president ja valitsus.

Päris objektiivselt saan aga kommenteerida ainult tegemisi, mille tulemustega ma olen kursis: Telia, Eesti usaldatuim ja armastatuim telkobränd, hoolimata vanade ärinimede ja graafika kadumisest. Uus rahvuslik lennufirma Nordica on müünud rohkem pileteid, kui Estonian Air varasemalt suutis. K-rauta uus usk - muuta töö nauditavaks - on tõstnud nad taas turuliidriks.

Eesti brändid on muutumas orgaanilisemaks osaks ühiskonnast. Hea aasta tegelikult.

Henrik Raave
Henrik Raave

Henrik Raave agentuurist Must

Mulle jäid silma ja meelde mööduvast aastast need kampaaniad:

 

 

 

Heategevus ja staari kaasamine: Kalevi lood



Sotsiaalkampaania: meile Mustas väga meeldib Maanteeameti lähenemine helkurile - morbiidsus on asendunus lahedusega. "Olen silmapaistev!"



Sotsiaalmeedia: YouTuber'ite, Snapchati, Instagrami oskuslik kasutamine Sportlandi näitel #olenteemas



AD tore töö. Olerexi Kebabulind 

Video: Vihur motosport "Another Planet"

Hando Sinisalu
Hando Sinisalu

 

Hando Sinisalu, Best Marketing International

Olen ikka kasutanud aasta lõpus võimalust meenutada lõppevat turundusaastat. Kuigi Aasta Turundustegu võitja valib välja þürii (kuhu ma ei kuulu) ja otsus sünnib konkursile esitatud info põhjal, on ikkagi tore fantaseerida, kellel võiks olla võiduvõimalus.

Niisiis puhtalt subjektiivsest vaatenurgast - mis jäi meelde? Või veelgi olulisem - mis on muutnud minu kui tarbija käitumist või pannud uusi teenuseid tarbima?

Kõige tähelepanuväärsem muutus on toimunud e-kaubanduse vallas. Vähemalt kord nädalas külastavad meie kodu e-Selveri ja vahel ka e-Maxima kullerid, kes varustavad meie majapidamist esmatarbekaupadega. Suurepärane teenus!

Sagedase lendajana jälgin aktiivselt ka taevaseid asju. Nordica turuletulek oli turunduslikus mõttes (eriti arvestades Estonia Airi pankroti järgset segadust) päris hästi korraldatud ja uued lennukid on kenad. Finnairi uued A350 lennukid kombineerituna soodsate hinnapakkumistega on meelitanud mind Aasia-suunal Turkishi asemel Finnairiga lendama.

Väga tugevalt jäi meelde ja puudutas paljude eestlaste hinge Peter Kentie "Estonishing" lahendus. Suurepärane näide sellest, kuidas bürokraatlikke kanaleid ja hankemenetlusi vältides on võimalik teha midagi, mille rahvas kohe omaks võtab.

Esile tasuks tõsta veel ka neid Eesti tegijate töid, mis on saanud rahvusvahelist tunnustust - Lilli Jahilo #thecannesdress ning Brand Manuali tehtud Apollo teenusedisain. Ka Rahva Raamat tõi laiast maailmast koju muljetavaldavaid auhindu.

Ka Tuleva pensioniühistu turuletulek oli muljetavaldav, väga hästi korraldatud PR’i ja sotsiaalmeediategevustega. Telia rebränding oli mastaapne ettevõtmine ja läks üdljoontes sujuvalt, aga samas ei saa selline ettevõte ju ka lati alt läbi joosta.

Kokkuvõttes: stabiilne ja professionaalne, kuid veidi igavavõitu aasta.

Ametliku Aasta Turundustegu 2016 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Loe reglementi siit. Turundustegu 2016 finaliste näeb Password 2017 laval 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 15. Veebruar 2017.

Tutvu Password 2017 programmiga ja registreeri end juba täna!

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018