Milline oli aasta 2016 meeldejäävaim turundustegu? (I osa)

Kristel Leif
Kristel Leif

Arvamust avaldavad Swedbanki sotsiaalmeedia juht Kristel Leif, Elisa e-kanali juht Harles Tomberg, Valio Eesti AS Turundus- ja tootearendusdirektor Krista Kalbin, PZU turundusjuht Triin Piibor, KIA Auto turundusjuht Moonika Kitt ja Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2016 meelde tuletada.

Kristel Leif, Swedbanki sotsiaalmeedia juht

Eesti kontekstis tooksin välja kaks minu jaoks eredat seika. Esiteks oli fenomenaalne see, kuidas Lilli Jahilo murdis oma #TheCannesDress wild-postering tegevusega läbi Cannes Lions festivali infomüra ja pälvis sellega rohkelt rahvusvahelist tähelepanu - kui palju on neid, kes oma turundusteoga on jõudnud Adweeki? Lisaks on Lilli noppinud päris mitu mainekat rahvusvahelist turundusauhinda. Vägev, kui nii lihtsast asjast koorub välja midagi nii suurt!

Teiseks oli meisterlikult korraldatud Mihkel Raua poliitikast taandumine ja sisuturundusagentuuri käima tõmbamine. Mihkel on üks väheseid, kes on avalikult oma poliitikas põrumist tunnistanud ja sai selle eest positiivset tähelepanu. Selle tuules uue äri alustamine oli väga nutikas.

Harles Tomberg
Harles Tomberg

Harles Tomberg, Elisa e-kanali juht

Sellist tegu, mida peaksin ise turundusteo vääriliseks, sel aastal silma ei jäänudki. Üks suuremaid sündmusi telekommunikatsiooni vallas oli tänavu kindlasti Telia rebränding, mis minu hinnangul ei kvalifitseeru siiski heaks turundusteoks. Seda põhjusel, et kõrvalt vaadates oli tegemist küll õige ja klassikalise brändivahetuse lahendusega, kuid millegi üllatavaga välja ei tuldud. Selgelt oli näha, et kommunikatsioonile pöörati tähelepanu ning suurendati tunduvalt mahtusid.

Taolist tegu, mis oleks mind tänavu mõtlema pannud, et vot seda oleks tahtnud ise teha, meelde ei tulegi. Silmajääv projekt oli minu jaoks aga PÖFF, millel on rahvusvahelist haaret ning see suudab tõesti Eestit tutvustada läbi oma tegude, kuid see vist ei kvalifitseeru otseselt turundusteoks.

Krista Kalbin
Krista Kalbin

Krista Kalbin, Valio Eesti As turundus- ja tootearendusdirektor

2016. turundusaasta on olnud päris turbulentne – esimeste märksõnadena meenuvad skandaalid erinevates tugevates brändiettevõtetes, alternatiivsete PR/sisuturunduskanalite kiire kasv (juutuuberid, blogijad), ning trendide tuleku ja mineku kiirus (kes mängib veel Pokemone?).

Meeldejäävaimaks turundusteoks lõppeval aastal loeksin Peter Kentie poolt loodud ja Eestile kingitud lihtsa ja lööva EST-kontseptsiooni, mis sobiks kasutamiseks nii kodumaal toimetavatele kui eksportivatele ettevõtetele, aga ka igaühele meist tavakodanikuna. Aga ei, ka EST-kontseptsiooni ümber suudeti mahlakas skandaal luua ning hea idee koos terviklahendusega veega alla lasta. Seega saab läbi vastuoluline, kuid hoolimata kõigest hea turundusaasta – tarbijatel on rohkem raha, kinnisvaraturg ja internetikaubandus õitseb, tööd on rohkem kui ära teha jõuaks. Turundajatel on olnud võimalusterohke ja töine aasta.

Triin Piibor
Triin Piibor

Triin Piibor, PZU turundusjuht

Mulle on sel aastal eelkõige meelde jäänud Eesti-teemalised turundustegevused:
Selle kõige paremaks näiteks on Peter Kentie väljapakutud Eesti brändikontseptsioon, mis elab juba täiesti iseseisvat elu. Eestlased võtsid selle omaks hämmastava kiirusega ning paljud ettevõtted kasutavad seda samuti. Mõnes mõttes täiesti ootamatu turundustegu.

Lisaks on väga head näited Slush Eesti pidu ja loomulikult ei saa mainimata jätta kolmikute osalemist Rio olümpial, mille puhul saavutati väga suur meediakajastus. Kolmikute osalemine oli muidugi erakordne, aga seda osati ka hästi meedia kaudu võimendada.
Maanteeameti ennetuskampaaniad on käesoleval aastal samuti väga head olnud, nt „Kui juhid, siis juhi“.

Moonika Kitt
Moonika Kitt

Moonika Kitt, KIA Auto turundusjuht

Head ajad annavad võimaluse toredate reklaamikampaaniate tegemiseks ja viimased aastad on näidanud, et võimalusi on:

Mul on väga hea meel et Selver on taas tulnud välja Hea ja Eestimaise kampaaniaga, mis selgelt rõhub keti erisusele ja jätkab juba aastaid tagasi alustatuga. Visuaalid töötavad hästi ja toovad mõnusat vaheldust tüüpilistele hinnakampaaniatele, millele ketid on ennast masu ajast unustanud.

Samasse stiili läheb ka tore kampaania „Ehtne talutoit“.  Inimesed aina rohkem väärtustavad kvaliteetset ja kodumaist toitu ning on sellele ka avatud. Seega hea ajastus kampaaniale, mis oli soe ja armas ning hakkas linnapildis kenasti silma.

Moodsamatest lahendustest jäi silma Swedbanki YouTuber'ite kampaania, mis oli suunatud nooremale kliendile. Ilmselt parim sotsiaalmeedia kampaania, mis siiani Eestis tehtud – jõudis õige sihtrühmani, oli meeleolukas ja hakkas seetõttu silma ka vanemale ning juba olemasolevale kliendile.

Kristjan Seema
Kristjan Seema

Kristjan Seema, Tele2 müügi- ja turundusdirektor

2016. aasta turundustegudele tagasi vaadates võib tähelepanuväärsemaks pidada Konju kitsejuustu kampaaniat. Sisuliselt nullilähedaste vahenditega saavutati napi kahe nädalaga üle-eestiline tuntus.

Tõsisematest teemadest jäid sellest aastast meelde Kaubamaja e-poe kampaania, mis kujutas e-poodi äärmiselt lihtsa ja mugavana isegi mobiiliga kasutades. Kommunikatsioon peegeldas suurepäraselt sihtrühma ostukirge.

Uues meedias viraalseks muutunud turundusest tuleb ülipositiivsena meelde Largo Muhe mahla kampaania. Eestis pole keegi suutnud veel enne kampaania lansseerimist massideni jõuda. 7-aastase poisi tants 70 erinevas kohas üle Eesti hakkas kummitama, aga ei andnud samas esialgu aimu, millise toote turundusega on tegu. Usun, et see kampaania pretendeerib ka turundusauhindadele, sest pakub võimsamat emotsiooni kui enamik teisi reklaame.

Ametliku Aasta Turundustegu 2016 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertžürii. Turundustegu 2016 finaliste näeb Password 2017 laval 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 15. Veebruar 2017.

Tutvu Password 2017 programmiga ja registreeri end juba täna!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BB Finance Group otsib oma meeskonda turundusjuhti

Arista Executive Search

19. juuli 2018