Eesti parimad jõulureklaamid 2016

Kaader Kalevi jõulureklaamist
Kaader Kalevi jõulureklaamist

“Jõulukommunikatsiooni on vaja igal aastal uuendada,“ ütleb Stockmanni turundusjuht Mari Villem. Talle oponeerib Kalevi turundusdirektor Anne Tääkre, kelle sõnul on jõululugu alati ühesugune ega eelda alati uusi reklaame. Vaata kodumaa parimaid jõulureklaame ja loe, kuidas kommenteerib oma reklaami iga ettevõtte esindaja ise: Margot Meus Kaubamajast, Mari Villem Stockmannist, Elo Võrk Teliast, Harles Tomberg Elisast, Anne Tääkre Kalevist ja Janne Laik Olerexist.

Kaubamaja


Kaubamaja jõulukampaania projektijuht
 Margot Meus: 

Kaubamaja jõulureklaam keskendub sellele, kuidas pereema koos lastega piparkooke küpsetab, aga põikab kiirelt paariks minutiks Kaubamaja e-poodi ning nagu võluväel ongi kuuse all kingitused olemas. Traditsiooniliselt ongi ju jõulureklaamid helged ja rõõmsad ning pereväärtusi hindavad – ka Kaubamaja peab perega koosolemist ning südamlikkust väga oluliseks ning oma jõulureklaami oleme nii olulised jõulutoimetused kui ka väärtused ühendanud. Sel aastal on Kaubamaja reklaamikeele kujundamisel terve aasta jooksul silmas peetud e-poe avamist ning toonitame seda ka jõulude ajal. Kaubamaja jaoks on üheks kõige erilisemaks sündmuseks talvise ajakirja Hooaeg ilmumine, mis tähistab jõulukampaania ja nii-öelda Kaubamaja jõuluaja algust.

Kaubamaja jõulukampaania on üks erilisemaid ning pea kõige olulisem kampaania terve aasta jooksul, mida planeeritakse terve aasta ette – inspiratsiooni ja trende käiakse ammutamas tervest maailmast, sealhulgas erinevatelt rahvusvahelistelt jõulumessidelt.

Kaubamaja jõulukampaania sai sel aastal alguse 16. novembril. Tavapäraselt algab iga suurem Kaubamaja imagokampaania ajakirja HOOAEG ilmumisega, nii ka jõulukampaania puhul.

Eestisse jõulureklaamidega võistlemine veel jõudnud ei ole, kuid kindlasti paneb see kaupmeest pingutama ning veelgi ägedamaid ja innovaatilisemaid lahendusi mõtlema.


Stockmann

 
Stockmanni turundusjuht Mari Villem:

Stockmanni jõulureklaami kõige olulisem sõnum on see, et jõulud on maagiline ja südamlik aeg ning tõeline jõulutunne poeb hinge alles siis, kui saame seda teistega jagada ning koos rõõmustada. Püüame alati kõigis oma reklaamides ja sõnumites kanda ka ettevõtte väärtusi, nii ka seekord. Inspireerime oma kliente, julgustame teineteist ja vastutame oma lubaduste ja tegude eest.  Jõuluklipp valmis koostöös Soome agentuuriga Bob the Robot.

Ma arvan, et Eesti reklaamiturg liigub sarnaselt muu maailmaga selles suunas, et jõulureklaamidest soovitakse teha omaette sündmust. Väiksel turul on aga hoopis teised mastaabid kui UK või USA gigantidel.

Tänases tihedas konkurentsisituatsioonis on väga oluline aasta olulisimasse müügiperioodi turunduslikult panustada. Üldiselt ei näe Eesti reklaamimaastikul palju nö korduvkasutamist ning tarbijad ootavad pidevaid uuendusi, inspiratsiooni ja uuenduslikkust. Seepärast kuulun mina nende hulka, kes usub, et  jõulukommunikatsiooni on igal aastal vaja uuendada - brändi väärtused ja identiteet jäägu samaks, kuid lugu selle ümber olgu ajakohane ja üllatav.


Telia

 

Telia brändijuht Elo Võrk: 

Jõulukampaanias kutsume inimesi üles hoolima ning andma oma panus, et just ilusaid hetki oleks meie ümber rohkem. Turuliidrina tunneme, et meil on suurem vastutus ja roll Eesti ühiskonnas tõstatada teemasid, mis on olulised, mis meid puudutavad ja mis vajavad muutust. Näeme juba praegu, kuidas see lugu on inimestele nii palju südamesse läinud, et see on läbi sotsiaalmeedia jagamiste jõudnud üle 100 000 vaatajani orgaaniliselt. Järgime ka ettevõttena hoolimise ning hea tegemise eeskuju – sel aastal teeme jõulukingituste asemel annetuse Lastekaitse Liidule, et võidelda kiusamise vastu internetis.

Sellel on mitu põhjust, miks jõululood on muutunud omaette sündmuseks: peamine on eristumine ja emotsionaalse seotuse tugevdamine, sest aasta suurimal kommertspühal ei konkureeri omavahel mitte ühe sektori ettevõtted, vaid kogu jaekaubandus. Eristumiseks tuleb teha midagi täiesti teistmoodi ja selle saavutamiseks pannakse tööle maksimaalne loovus ja ressursid. Meie näeme, et kõige mõjusam emotsionaalse seose tekitaja on muusika. Tänavune Eesti muusikapala „Muu ei loe“ on pärit Curly Stringsi repertuaarist (autor J.Vabarna) ning laulu on sisse laulnud Riho Sibul. Loo on spetsiaalselt klipi jaoks arranžeerinud Liina Sumera.  Ott Lepland laulab Vene laulu „Õnn on minu sees“ (autor J.Solodovnikov), mis  pärineb hiljuti Vene edetabeleid vallutanud populaarse vene lauljanna Jolka repertuaarist. https://www.youtube.com/watch?v=kEJpbqUDAEo.

Loovidee agentuurilt Optimist, klipi produtseeris Essence koostöös režissöör Margus Pajuga. Muuska partneriks oli stuudio Downtown. Erilised tänud meie teleloo kangelasele Hugole, kes pidas vastu kolm väsitavat võttepäeva.


Elisa


Elisa turundusjuht Harles Tomberg:

Kiires, egotsentrilises ja infost üleküllastunud maailmas on lähedastega suhtlemine muutunud aina pinnapealsemaks. On aeg tagasipöördeks ja alustama peaks iseendast – mis oleks, kui me seaks iseennast tagaplaanile ja oleks hoopis teiste jaoks (rohkem) olemas? Suhtlust võimaldava ettevõttena soovib Elisa neid teemad aktuaalsena hoida ja lähedased lähemale tuua ka siis, kui see toimub distantsilt.

Ma ei oska hinnata, kui oluline on tulla jõulude ajal välja spetsiaalse reklaamiga - eks see ole valikute küsimus, mis väärtuseid või sõnumeid üks bränd soovib väljendada. Kuid tugeva emotsionaalse laenguga lugu mõjutab kindlasti ettevõtte mainet ja seda me antud kampaania puhul ka jälgime. Iga kampaania kokkuvõte peab olema sisendiks järgmisele.

Loovagentuuriks on meie strateegiline partner Tank, filmistuudioks Allfilm ja klipi režissöör on Helen Takkin.


Kalev

 

Kalevi turundusdirektor Anne Tääkre: 

Kalev näitab teles sama jõulureklaami juba neljandat aastat järjest. 2011 aastal tegi Division meile reklaamklipi, mille briifingus olid sellised sõnad nagu traditsioonid, ilus, mõtlik, maalähedane, jõulud jne. Järgmised kolm aastat oleme igal aastal korraks maha istunud ja mõelnud, kas sel aastal on jõulud kuidagi erinevad? Ei ole. Jõululugu on alati ühesugune ja selle klipi eesmärk on ka alati sama – tuletada inimestele meelde, et jõulud on perega olemise, jagamise ja endasse vaatamise aeg.

Selle tervitusega soovime iga vaatajani viia sooja tunde, et alati on kõigil kusagil keegi, kes nende peale mõtleb. See võib ühest reklaamist rääkides tunduda kõik selline liiga aateline või isegi silmakirjalik, aga nii see tegelikult ka on! Kui töötad ettevõttes, kus jõulud kestavad aastaringselt, siis on detsember kõige ilusam kuu aastas. Sellepärast, et see on ainus kuu, millal saad välja öelda kõik selle ilusa, millele aasta jooksul mõelnud oled. Kas äriliselt oleks kasulikum toota igal aastal uus jõulureklaam? Võib-olla, aga kuna me ei ole nii rikkad kui John Lewis, ja tervituse sisu on ikka sama, siis loodame, et eestimaalastele meeldib ka sama lugu mitu aastat järjest näha.

Olerex

Janne Laik, Olerexi turundus- ja kommunikatsioonijuht: Selle aasta Olerexi jõulukampaania on inspireeritud meie armastusest autode vastu. Hoolime autodest ning inimestest kes nendega sõidavad. Sellest tulenevalt sai sel aastal Olerexi jõuluklipi peategelaseks väike poiss, kelle südamesse poeb vana ja veidi unarusse jäänud auto. Läbi hoolitsuse ja armastuse suudab väike poiss tuua meieni väikese jõuluime. Et meeleolu oleks jõululik ja maas oleks päris lumi, filmisime materjali üles juba jaanuaris 2016. Agentuur: Tabasco (loovjuht Indrek Viiderfeld) Produktsioon: Nafta (režissöör Evar Anvelt) Muusika: Stig Rästa (laulja Karl-Erik Taukar)

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018