Reisikirjad Soomest 5: Roosadest jalgratastest ja restodest

Georgi Viies teeb restoranide ja jalgrataste kontekstis juttu Helsingi ühest kiireima kasvuga teenusvaldkonnast - toidukulleritest, kes toovad kohalike restoranide toidu kontorisse või koju.

Jalgratastest

Mulle on väga sümpaatne kõik see, mida Helsingis rattakultuuri edendamiseks tehakse (loodetavasti näeme seda kunagi ka Tallinnas). Sest Helsingis ei ole jalgrattaga sõitmine enam mingi hipserite värk, vaid täitsa tavaline transpordivalik. Sõidetakse lastekäruga ja üksi, seljakotiga ja ülikonnaga, suvel ja talvel, tööle ja kohvikusse. Jalgrattateid ja sellega kaasnevat infrat on selge prioriteedina arendatud ja rattateid on Eesti mõistes palju.

Minu lemmik on muidugi Baana ehk jalgrattakiirtee, mis on ehitatud vana raudtee asemele ja viib ristumata ühegi autoteega Ruoholahtist otse kesklinna Kiasma ja raudteejaama juurde. Ja see ei tähenda, et rattatee seal lõppeb.

Lisaks tõi Helsingi linn sel kevadel linnapilti 500 kollast rendiratast ja lubab järgmisel aastal 1500 ratast ja 150 rattajaama üle linna. Esimesel aastal tehti rendiratastega 400 000 sõitu, vändati üle 700 000 kilomeetri ja registreerunud kasutajaid on 22 000. Kaugemalt saabunud linnakülalised saavad neid rattaid üürida ka eelnevalt registreerimata viiest kaardimaksevõimalusega rattajaamast.

Restodest  

Restoranide ja jalgrataste kontekstis aga tahaks juttu teha hoopis Helsingi ühest kiireima kasvuga teenusvaldkonnast - toidukulleritest, kes toovad kohalike restoranide toidu kontorisse või koju. Tegijad on Foodora ja Eestiski tegutsev Wolt.

Foodora on 2 aastat vana Saksamaal asutatud ettevõte, mis tegutseb Soomes alates juunist 2015. Hetkel on nende valikus Soomes üle 100 restorani neljas linnas: Helsingis, Turus, Espoos ja Tamperes. Rattakullereid on neil siin 200. Rahvusvaheliselt on Foodoras aga 5000 restot, 450 töötajat, 4000 kullerit. Foodora on nagu Uber - jagamismajanduse näide, sest Foodoral ei ole endal ühtki restorani ja ka kullerid ei ole Foodora töötajad.

Ma tegelikult ei taha jutustada teenusest, vaid hoopis turundusest, mida Foodora teeb. Turuletuleku puhul võttis Foodora ette ja parkis Helsingi kesklinnas silmatorkavatesse kohtadesse 10 roosat jalgratast sõnumiga “tasuta sõit” pakkudes koodi, millega saab esimese toidukulleri sõidu tasuta.

Foodora kullerid jalgrataste seljas on hästi nähtavad - peas Foodora roosa kiiver ja seljas foodora värvides toidukast. Sel sügisel said kesklinna avalikes rattaparklates parkivad rattad kingituseks Foodora värvides rattasadula katted - väga cool ja väga vajalik vidin Sügisel, kui tihti vihmane. Alternatiivne marketing tundubki Foodora teema.

Muidugi teeb Foodora ka muud reklaami. Näiteks teles:

Need kõik tegevused seob kokku bränding, mis on lihtne, ühe tugeva värvi keskne ja läbiv. Just värvi tähtsust tahaks ma selles kontekstis rõhutada. Foodora roosa on silmatorkav ja meeldejääv. Seos on ühene ja lihtsasti meenuv.

Ja nendele, kes viitsisid lõpuni lugeda, on siin restoranisoovitused Helsingi tippkokalt: 

http://www.travelandleisure.com/articles/favorite-meals-helsinki-finland

Reisikirja autor on Georgi Viies, kes lahkus suvel Eestist ja kolis järgmiseks kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018