Case study: ETS NORDi uudne lähenemine turundusjuhi leidmiseks

ETS NORDi sotsiaalmeedia värbamiskampaania
ETS NORDi sotsiaalmeedia värbamiskampaania

Eesti suurim ventilatsiooniseadmete müüja ja tootja ETS NORD otsis koostöös Brandemiga turundusjuhti. Case Studyst saad teada, millistest etappidest koosnes värbamisteenus ning millised olid tulemused.

Projekti eesmärk: leida turundusjuht

Värbamisteenuse eesmärgiks oli leida ETS NORDi turundusjuht, kelle ülesandeks sai luua ja hoida ETS NORDi ühtset nägu nii Eesti-, Skandinaavia- kui Balti riikide ventilatsiooniturul.

Suurimad väljakutsed:
• Kuna tegemist oli alles loodava ametikohaga, siis ei olnud olemasolevat turundusjuhti, kellelt värbamisargumentide jaoks esmast sisendit koguda. Põhjuseid, miks just ETS NORDis on hea töötada, kogusime juhatuse liikmetelt.
• Kandidaatidel oli vähene teadlikkus ETS NORDist, mistõttu oli töökuulutusel, kampaanialehel ning värbamiskommunikatsioonil kandev roll tugeva tööandja maine kujundamisel ning potentsiaalsetes kandidaatides huvi äratamisel.

VÄRBAMISSÕNUMITE VÄLJATÖÖTAMINE

Ettevõtte juhtkond

Tavapäraselt kogume sõnumite väljatöötamiseks sisendinfot organisatsioonis sarnastel ametikohtadel töötavatelt inimestelt. Kuna tegemist oli alles loodava ametikohaga, siis viisime läbi poolstruktureeritud intervjuu kahe juhtkonna liikmega. Intervjuude peamine eesmärk oli saada teada, mis on juhtkonna arvates ETS NORDi tugevused võrreldes teiste tööandjatega ja mida töötajad organisatsiooni juures hindavad.

Potentsiaalsed kandidaadid

Et saada teada, mida ootavad tööandjalt potentsiaalsed kandidaadid, kasutasime Eesti suurima tööturu-uuringu tulemusi - Palgainfo Agentuuri, Brandemi ja partnerite koostöös läbiviidavas uuringus osaleb üle 12 000 töötaja ja tööotsija. Uuringust saime teada sihtrühmade ootused tööandjale, kandideerimisest loobumise põhjused ning aktiivsuse tööturul.

Konkureerivad tööandjad

Turundusjuhtide värbamise nimel käib tihe konkurents. Vaatasime väljapoole - mida pakuvad tööturu konkurendid? Analüüsisime konkurentide kõiki avalikke allikaid: kodulehti, töökuulutusi, karjäärilehti, artikleid meedias jne. Millised on argumendid konkurentide töökuulutustel? Milline on konkurentide positsioneering tööandjana? Mida nad oma tööandjana pakuvad?

Kui kõigist 3-st peamisest allikast oli info kokku kogutud, tegime selle põhjal järeldused ning töötasime välja värbamissõnumid, mis on sihtrühmale atraktiivsed ja tekitavad soovi kandideerida.

Väljatöötatud värbamissõnumeid kasutasime töökuulutusel ja kampaanialehel.

Töökuulutus:

ETS Nordi töökuulutus
ETS Nordi töökuulutus

Kampaanialeht: 

Kampaanialeht
Kampaanialeht

Sotsiaalmeedia kampaania:

Sotsiaalmeedia värbamiskampaania
Sotsiaalmeedia värbamiskampaania

Värbamiskanalite valik ja kommunikatsioon

Kui töökuulutus oli valmis, siis jagasime seda kanalites, kus potentsiaalsed kandidaadid liiguvad. Kasutasime järgnevaid kanaleid: CV-Online, Facebook, Instagram, LinkedIn ja Bestmarketing. Täiendavalt viisime läbi ka sihtotsingu.

Töövestluste läbiviimine ja kandidaatide valik

Töövestlusel rõhutas meie värbamisprojektide juht Liisi ETS NORDi töötaja väärtuspakkumist, ehk põhjuseid, miks kandidaadid peaksid tahtma selles ettevõttes töötada. Kogu kandideerimisprotsessi jooksul hoidis Liisi nii tööandjat kui tööotsijaid värbamisprotsessiga kursis, jagades neile jooksvalt tagasisidet.

Kaks nädalat pärast tööpakkumise avalikustamist CV-Online’is kutsusime vestlusele esimesed kandidaadid ning vahetult peale vestlusi saatsime esimesed kandidaatide profiilid kliendile.

„Kandideerisin, sest töökuulutus kõnetas, eriti mõjus mulle juhi isiklik pöördumine. Samuti välisturud, nägin enda jaoks väljakutset. Mõistsin, et Eestis on vähe turundajaid, kes suudaksid firmat aidata, sest teha on palju ja vaja on "käed külge" lähenemist ning kogemust. Värbamisprotsessis jäi hea mulje, sh inimeste ja inimlikkuse poolest. Sain aru, millist inimest otsitakse ja tundsin, et sobitun meeskonda. Värbamiskommunikatsiooniga jäin väga rahule. Protsessiga hoiti igati kursis. Liisi telefonikõned üllatasid, et keegi tunneb muret mu käekäigu pärast. Tagasiside oli põhjalik, sh kui palju on teisi kandidaate ja millised on firma ootused uuele töötajale.“ Siiri

Tulemused

• Tööle võeti turundusjuht, kellega klient väga rahul on!
• Sotsiaalmeedia kampaania jõudis ligi 18 tuhande inimeseni
• Kokku laekus meile 47 kandideerimisavaldust
• Kliendile saadeti 12 kandidaadi profiilid

Värbamisprojekt oli väga edukas. Tänu teistmoodi värbamisprotsessile sai ETS NORD valida Eesti parimate turundusvaldkonna professionaalide seast inimese, kes on tema meeskonda sobivaim. Lisaks sobiva kandidaadi leidmisele võimaldas professionaalselt läbiviidud värbamisteenus tugevdada ka tööandja mainet. Järgmine kord kui ETS NORD töötajaid otsib, siis juba teatakse, millise tööandjaga on tegu!

Projekti tiim

Liisi Orlovski – Värbamisprojekti juht, kogu värbamisprotsessi läbiviimine
Pille Riin Pettai – Kampaanialeht, copywriting
Tõnis Kärema – Töökuulutuse ja sotsiaalmeedia reklaami disain

Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Liviko otsib ÜRITUSTURUNDUSE SPETSIALISTI

Liviko AS

21. veebruar 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018