Parimad jõulureklaamid 2016

Kaader John Lewise jõulureklaamist
Kaader John Lewise jõulureklaamist

Briti jõulureklaamid on omaette þanr: klompi kurku tõmbav muusika, lapsed, loomad, aga ka üksteise parodeerimine ja kommenteerimine reklaamides kuulub saareriigi pühade juurde sama lahutamatult nagu kuusk ja lumi. Välismaiseid jõulureklaame kommenteerivad Utopia loovjuht Alvar Jaakson ja Kontuuri loovjuht Urmas Villmann.

Suurbritannias ja USAs on jõulureklaamid omaette nähtus, mille ootamine, vaatamine ja jagamine annavad märku algavast pühadehooajast. Suuremad kaubamajad pingutavad kõvasti, et teha teistest paremini ja pakkuda vaatajale suures koguses tundeküllaseid emotsioone. Valisime välja mõned näiteid, mis on algaval hooajal esile kerkinud.

John Lewis – Suurbritannia kaubamajade kett

Võimsa avapaugu tegi sellel aastal John Lewis, kelle reklaam on lisaks viraalsusele ka hea platvorm paroodiate tegemiseks - oma osa on saanud ka Clinton ja Trump. Reklaamis karglevad loomad on John Lewise kaubamajas müügil ka mänguasjadena ning osa nende müügist saadud rahast läheb heategevuseks. Klipi valmimisele kulus veidi üle 1 miljoni euro, millele lisandus ligi 7 miljonit eurot meediakulu. Agentuur Adam&Eve/DBB.



Burberry moemaja

Burberry jõulureklaam on 3-minutiline lühifilm, kus mängivad tuntud näitlejad Lily James, Sienna Miller ja Dominic West. Lugu pealkirjaga “The Tale of Thomas Burberry” jutustab tähtsatest sündmustest firma ajaloos, mis on ettevõtte käekäiku mõjutanud. Dramaatiline ja kaasahaarav süþee ettevõtte looja elust kannab endas ka Burberry väärtusi, mis on jäänud tänapäevani samaks. Reklaami hinnaks arvatakse olevat ca 10 miljonit eurot. Agentuur: Burberry In-House, filmi lavastaja Asif Kapadia.



Harvey Nichols – luksuskaupade kett Suurbritannias

Tundeliste ja härdameelsete jõulureklaamide sekka satub ka huumoriga vürtsitatud klippe. Harvey Nichols kaubamaja müüb disainerrõivaid ja kallimas hinnaklassis tooteid. Sellel hooajal pööravad nad oma poodides tähelepanu kvaliteetsetele itaalia toodetele, mille pinnalt on sündinud ka itaalia stiilis jõulureklaam, kus tegelikult pole sõnagi juttu pühadeajast või jõuluostlemisest. Agentuur on sama, mis John Lewise reklaamil - Adam&Eve/DBB.



Marks and Spencer

Kui John Lewise reklaami on kohati süüdistatud Jõuluvana-karakteri paljastamises, siis M&S on oma jõuluklipis lähenenud teemale klassikaliselt, kus peategelasteks on Jõuluvana oma kaasaga ning mida nad muud ikka teevad kui täidavad laste unistusi. Reklaamis valitseb sooline võrdõiguslikkus - jõulumemm pole M&S kohaselt enam sokki kuduv kodune perenaine, vaid helikopteriga ringi lendav kangelane, kes võib Jõuluvanaga võrdsel määral kingitusi laiali vedada. Agentuur: RKCR/Y&R.



Debenhams – Suurbritannia moe- ja kodukaubamaja

Debenhamsi tootepõhises jõulureklaamis on antud asjadele elu. Jennifer Saunders’i ja Ewan McGregori häälega rääkivad käekotid ja kohvimasinad on osa jätkuvast kampaaniast “Found it”, mis on käinud juba mitu pühadehooaega ning mille sisuks on näidata kui lihtne on leida Debenhamsist kingitusi. Agentuurid: Unltdproductions ja Carat.



T.K. Maxx – moe- ja kodukaupade kett

Humoorikas reklaamklipp apelleerib üllatusmomendile, mis valdab nii video vaatajaid kui ka jõulude ajal kingituse saajaid. Sellest üllatusideest ka reklaami põhiline üleskutse – osta kingitusi, mida saaja ei oska oodata, sest jõulud on põnevamad, kui neis on ootamatusi. Agentuur: Wieden & Kennedy London.



Aldi - supermarketite kett

Lugu pisikesest seiklevast porgandist on jõudnud juba vaatajate südametesse. “Kevin the Carrot” on kampaania peategelane, kelle põhjal on tehtud ka mänguasju ja muid vidinaid, mida lastele müüa. Lisaks reageeris Aldi oskuslikult John Lewise reklaamklipile omapoolse videoga, milles Kevin the Carrot on ülimalt põnevil John Lewise reklaami nägemise pärast.

 

Aldi reageeris John Lewise reklaamile omapoolse klipiga:

 

Mida arvavad nendest jõulureklaamidest Eesti reklaamiinimesed? Kommenteerivad Utopia loovjuht Alvar Jaakson ja Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann.

Alvar Jaakson:

Briti jõulureklaamid on omaette þanr: klompi kurku tõmbav muusika, lapsed, loomad, aga ka üksteise parodeerimine ja kommenteerimine reklaamides kuulub saareriigi pühade juurde sama lahutamatult nagu kuusk ja lumi. Neid reklaame ei saa hinnata päris tavalise reklaami mõõdupuuga - kindla värsimõõduga soneti jaoks kehtivad teised reeglid kui vabavormis luulele. Oluline on vastavus þanrikriteeriumitele ja tuntud elementide kokkupanekul värskel viisil.

Reklaamitegijana tunnen kadedust ühiskonna üle, mis väärtustab traditsioone ja näeb kultuuri ka turunduskommunikatsioonis.


Urmas Villmann:

Jõulud on korduse aeg: sama mees, samad värvid, sama puu, samad ehted, samad laulud, samad toidud ning sama emotsioon, mis eelmisel aastal. Reklaamitegijale on jõulueelne aeg jube peavalu – kuidas häid-jõule-ja-head-uut-aastat! öelda nagu alati, aga siiski natuke teistmoodi, värskemalt. Jõulureklaamidest on saanud nagu omaette filmiþanr - action, romantika või ulme. Just eelarved on jõulureklaamidel ulmevaldkonnast - seal, kus meie fantaasia lõpeb, seal alles John Lewise reklaamide eelarvenumber algab.

Kui meil Kontuuris tuleks miskipärast mõte, et kasutaks näitlejana mõnda kuulsust, näiteks Serena Lewist, nagu 10 miljonit inglise naela maksvas Burberry reklaamis, siis ups! raha ongi juba otsas, ilma, et kaameraid saaks sissegi lülitada.

Jõulureklaame oodatakse ja tegijatel on kohustus olla eelmisest aastast parem, kuna vaatajad ju võrdlevad neid omavahel. Kui John Lewis oma ulme-eelarvega reklaami ühel aastal ära jätaks, siis küsitaks, kas midagi on juhtunud, John, kas läheb halvasti. Seega panustatakse aina rohkem. The Independenti andmetel kavatsetakse Suurbritannias sel jõuluajal kulutada turundamiseks 330 miljonit naela rohkem kui aastal 2015. John Lewis on edulugu, seda kopeeritakse. Aga miks seda tehakse? Sest alates 2012. aastast on John Lewise müügid kasvanud 35% ning seda tänu jõulukampaaniale. Nii et tehkem järgi!

NB! Väike praktiline nõuanne ka. Parim aeg 2017. a. jõulureklaami filmimiseks on jaanuar-veebruar 2017. Siis on copywriteril jõulutunne veel kenasti sees ja lume järgi ei pea Põhja-Soome sõitma.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICH Marketing Team is looking for a DIGITAL & MARKETING SPECIALIST

Rich International Creative Haircare OÜ

18. märts 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018