White trash ja ossipihvid

Donalt Trumpi valijad
Donalt Trumpi valijad

Donald Trumpi võit ainult kinnitas – me peame turundajatena oma mullist välja murdma ja õppima rahva eelistusi ja käitumisloogikat paremini tundma!

Ühel kenal kevadisel päeval 2006. aasta mais läksin New Yorgis Macy kaubamajja, et endale ülikond osta. Valik oli tõepoolest suur! Mina valik langes ülikonnale, mille sisetaskul ilutses firmamärk „Donald Trump Signature Collection“. Kümme aastat tagasi ei osanud keegi arvata, et sellest mehest saab USA president.

Tegelikult ei arvanud eksperdid seda ka alles eile. Trumpi võit on niisama ootamatu nagu seda oli Brexit. Ka Eesti Riigikogu valmistel tuli EKRE edu paljudele ootamatusena. Kuigi mul on Facebookis sadu USAs ja UK-s elavaid sõpru, ei jõudnud minu uudisvoogu MITTE ÜHTEGI Trumpi või Brexitit pooldavat sõnumit. Elame oma mullis ja seetõttu tulevad teated tegelikkusest meile ootamatult, šokina.

Ka turundajatel on oht oma mulli kapselduda – enamik meist töötab Tallinna kesklinna kontorites ja veedab aega omasuguste seltsis.

Aga eksisteerib ka teine maailm. Trumpi ja Brexiti edu taga on white trash – see on halvustav nimetus konservatiivse, vähese haridusega valgenahalise töölisklassi kohta.

Twitteri avangard kõlab ju kuidagi uhkemalt? Paraku on Twitteri avangard ja hipsterid küll mõjukas, aga siiski selges arvulises vähemuses olev seltskond.

Massi moodustavad ikkagi penskarid, tiinekad, jõmmid, ossipihvid ja maakad. Võime neile küll igasugu silte külge kleepida, aga needsamad inimesed on ühel või teisel moel meie kui turundajate kliendid – nad ostavad autosid ja kortereid, piima ja viina.

Aga kui hästi me neid tunneme ja mõistame? Nende valimiseelistusi me igal juhul ennustada ei oska.

Oleme Best Marketingi tiimiga Eesti suurima turunduskonverentsi Password 2017 peateemat arutades jõudnud järeldusele, et keskenduda tuleb tarbija mõistmisele. Mõtestame 16. - 17. märtsil Saku Suurhallis kodumaiste ja välismaiste ekspertide abil lahti seda, mis tarbija peas toimub. Millised globaalsed trendid mõjutavad Eesti tarbijaid ja kui ruttu nende mõju kohale jõuab? Kuidas mõjutavad kultuuritrendid tarbimist? Millised on Eesti tarbijate eelistused ja eelkõige MIKS nad just niimoodi käituvad?

Donald Trumpi võit ainult kinnitas – me peame turundajatena oma mullist välja murdma ja õppima rahva eelistusi ja käitumisloogikat paremini tundma!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018

OMNIVA otsib SOTSIAALMEEDIA JUHTI

Eesti Post AS

23. november 2018