Justin Zehmke: Kedagi ei huvita, et sa ennast armastad

Justin Zehmke
Justin Zehmke

Kokkuvõte Best Interneti konverentsil esinenud Pipedrive’i copywriteri Justin Zehmke ettekandest, kes andis nõu, kuidas kirjutada tekste, mis aitavad ettevõttel kasvada ja olla kliendi jaoks arusaadavad.

Milliste sõnadega oma ettevõtet kirjeldad? Sõnavalik ja arusaadava tähenduse loomine on Justini sõnul üliolulised, sest internetiajastul jäävad halvasti läbimõeldud kommunikatsioon ja kirjavead su ettevõtet kummitama – internet ei unusta.

“Poeetiline sõnakasutus on küll kena, kuid ettevõtte jaoks ei ole tänapäeval sellest kasu – sõnum peab olema lühike ja arusaadav, pidin kord kirjutama kasutusjuhendi, mis sisaldas vaid 50 tähemärki. Kui klient ei saa aru, millega su ettevõte saab talle kasulik olla, ei osta ta su teenust. Ettevõttest väljaminev kommunikatsioon peab olema üheselt arusaadav, mistõttu soovitab Justin kutsuda kokku kõik osakonnad ja luua koos nendega ühine tekst oma ettevõtte ja selle tegevuse kirjeldamisest. “

Millega sinu ettevõte tegeleb? Justin soovitab luua mitu tekstiversiooni:

  • Miniversioon – proovige öelda oma ettevõtte tegevus ühe lausega
  • Lühike versioon – “elevator pitch” tüüpi seletus
  • Keskmine versioon – too teksti sisse natuke ettevõtte ajalugu
  • Pikk versioon – veelgi sisukam versioon kui eelmine, mida on hea saata pressile vms.

“Kõiki neid variante saab hiljem erinevates situatsioonides kasutada – olgu e-kirjades, kodulehel, müügikõnes jne. Kui sellised tekstitüübid on loodud, saavad kõik ettevõtte töötajad ühtmoodi aru, millega ettevõte tegeleb ja millist kasu saavad nad kliendile pakkuda. Lisaks ettevõtte kirjeldustekstidele saab läheneda ka valdkonniti: tehnilisest perspektiivist, tööandja perspektiivist jne.”

Justin soovitab palgata või kasutada head copywriterit, et keelekasutus oleks korrektne ja idee selge ning üheselt mõistetav. “Ka tonaalsus on oluline – lähenemine peab olema täiesti erinev, kui räägin kurja või rõõmsa kliendiga. Sõnu tuleb valida vastavalt situatsioonile – kas sobib öelda “Hey buddy!" või pigem “Dear Sir”. Suurim viga, mida olen näinud, on see, kui ettevõte kirjeldab end läbi oma egoismi ja unustab oma kirjelduses tuua välja, kuidas kliendile kasu tuuakse. See, et sa ise end armastad, ei huvita kedagi.”

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

BORG otsib TEGEVJUHTI

BORG OÜ

02. aprill 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018