Gerrie Smits: Empaatia on digimaailma eduvõti

Gerrie Smits Best Interneti laval
Gerrie Smits Best Interneti laval

Kokkuvõte Antwerpen Business School digitaalse äri õppeprogrammi juhi Gerrie Smitsi tänasest ettekandest Best Internet 2016 konverentsil.

"Juba mitu aastat järjest ütlevad tegevjuhid üle maailma, et tehnoloogial on kõige suurem mõju äritulemustele. Mõelge natuke, kui tähelepanuväärne see on - tehnoloogia mõjutab ettevõtteid tõepoolest enam kui seadused, keskkond või mis iganes muu mõjur. Järelikult peab digimaailmas tegutsema väga oskuslikult, et sellest saadav kasu oleks maksimaalne."

"Tehnoloogia loob inimeste ja äride vahel ebakindlust. Me püüame tehnoloogia arenguga sammu pidada ja see väsitab meeletult: Facebook muudab pidevalt algoritme, inimesed kasutavad AdBlocker’eid, me suuname inimestele reklaambännereid asjadest, mida nad tegelikult juba ostnud(!) on jne. Ehk ettevõtted püüavad kasutada tehnoloogia võimalusi, kuid keegi ei mõtle, mida see sisuliselt ettevõtte tulemustele tähendab ja milline on pikaajaline mõju."

Me ei räägi tänapäeval enam digitaalstrateegiast, vaid strateegiast tehnoloogia jaoks.

"Me näeme, et ettevõtted tahavad saada klikke, nad tahavad luua äppe ja tegutseda sotsiaalmeedias – eksperimenteerida tuleb, kuid arvan, et enam pole edu võti innovatsioonis, vaid kompetentsis ja fundamentaalsete põhitõdede kasutamises. Strateegia keskmes peab paiknema inimene, sest valitseb seaduspära “you dont reach anybody, you earn somebody”. Strateegia digitaalmaailma jaoks tuleb luua läbi inimperspektiivi."

Tehnoloogia muutub ülikiirelt – inimvajadused on suhteliselt konstantsed

"Ära jookse enam tehnoloogiaga võidu, vaid keskendu inimeste ootuste täitumisele – uuri, milliseid väärtusi inimesed ootavad/tahavad, milline on üldine kultuuriline taust, millised hoiakud ühiskonnas valitsevad, miks inimene su toodet tarbida tahab? Näide: USAs läbiviidud uuring näitas, et inimesed ei joo piimakokteile mitte maitse pärast, vaid kuna see tops on hea kaaslane teel tööle. See teadmine paneb paika ka turundusliku perspektiivi."

Täidame inimeste vajadusi läbi tehnoloogia

"Leia oma strateegiale inimesest lähtuv vaatenurk. Mõista inimesi ja mida tehnoloogia nende jaoks tähendab. Näide: YouTube’i fenomen seisneb eelkõige self-publishing faktoril, mitte tehnoloogial ehk me näeme, mis väärtust see inimesele pakub. Tehnoloogia on vahend kogemuste pakkumisele. Inimeste mõistmiseks on vaja aga empaatiat ning see on muutumas tähtsaimaks edu faktoriks digitaalses maailmas läbilöömiseks."

Mõista inimest/klienti

"Ettevõtted ütlevad tihti, et teeme piisavalt turu-uuringuid, kuid olen näinud, et need pole absoluutselt seotud inimese ja tema soovidega", ütles Smith ja soovitas järgmist:

  • Proovi mõista, mis inimesi motiveerib, millised väärtused on olulised?
  • Loo enda toote/teenuse kasutaja karakter – lisaks klassikalistele demograafilistele tunnustele mõtle sellele, mis pakub inimesele rõõmu, mis kurvastab, kas ta tahab olla pigem üksi või koos teistega jne
  • Kes on sinu kliendi sõpruskonnas? Kellega su klient tahaks samastuda?
  • Küsitle ettevõttesiseseid eksperte: müügiosakond, klienditeenindajad ja kauba tarnijad oskavad luua kliendist väga täpse ülevaate.
  • Jälgi inimeste käitumist oma teenuse/toote vallas. Mis jääb vajaka, kas nad kasutavad seda nii nagu mõeldud?
  • Räägi ise oma klientidega

Mõista tehnoloogiat läbi inimese - Smits annab nõu, millele mõelda:

  • Milline on karakter mõne tehnoloogia taga?
  • Kuidas inimesed seda tehnoloogiat kasutavad?
  • Miks inimesed seda kasutavad? Mugavus, lõbustus, kasulikkus?
  • Analüüsi teekonda kasutaja-tehnoloogia-vajadus. Näide: 15-aastane poiss kasutab pildiäppe, et tüdrukutele meeldida vms. Selline konkreetne sõnastamine võib täielikult muuta senist turunduskommunikatsiooni.
  • Miks inimene midagi internetis jagab? Väljendab emotsioone, identiteet või hoopis jagab informatsiooni? Pea meeles, et mida ei jagata, on surnud.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018