Digitegu 2016 parim kampaanialeht ja online reklaam: Uuskasutus­keskuse "Toome ära"

Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu õnnitlemas ADM Interactive'i tegevjuhti Riho Pihelpuud
Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu õnnitlemas ADM Interactive'i...

Uuskasutuskeskus tegeleb kasutatud asjade taasringlusesse laskmisega ning korraldab vähemalt korra aastas kampaania, et populariseerida taaskasutust ja koguda kampaania korras suurem hulk taaskasutatavaid asju. Koostöös agentuuriga ADM Interactive ja Division tõsteti inimeste teadlikkust taaskasutusest ning tehti vanade asjade äratoomine lihtsamaks. Kampaania võitis Digitegu 2016 auhinna nii parima kampaanialehe kui ka online reklaami kategoorias.

Taustalugu:

Paljud inimesed ei panusta oma vanade asjade taaskasutusse laskmisse, kuna see tundub aeganõudev ja tülikas või ei ole nad sellisest võimaluselt üldse teadlikud.
Uuskasutuskeskusel on kauba äratoomiseks üks kaubik, mis aga on ka kampaaniavälisel perioodil pidevalt juba ette broneeritud, mistõttu ei suudeta reageerida järsku kasvavale nõudlusele. Täiendavate kaubikute ostmine ei ole majanduslikult otstarbekas.

Eesmärk 1: "Toome ära!" kampaania eesmärk oli inimestele pakkuda võimalikult mugav viis oma vanade asjade taaskasutusse andmiseks, et ebamugavusfaktor ei oleks vabandus. Eesmärk oli koguda vähemalt sama kogus asju, kui eelmise aasta kogumiskampaania käigus, ehk vähemalt 100 tonni.

Eesmärk 2: Tõsta inimeste teadlikkust taaskasutusest ja selle erinevatest võimalustest. Mõõdetavaks eesmärgiks oli kampaaniajärgsel perioodil kogutud asjade baasmahu kasv. "Toome ära!" kampaaniale eelneval perioodil oli baasmaht 50 tonni kuus.

Eesmärk 3: Võimalikult väikse meediaeelarvega saada võimalikult palju katvust PR-kanalite kaudu.

Kampaania:

Kuna Uuskasutuskeskuse enda logistikasuutlikkust ei saanud ära kasutada, et lihtsustada inimestel oma asjade äraandmist, tuli leida viis, kuidas siiski teha inimestele oma asjade äratoomine võimalikult lihtsaks. Seoses sellega mõtlesime koostöös Kliendiga välja erinevad võimalused, kuidas lihtsustada inimestel oma asjade äraandmist:

  • Lisaks seitsmele üle Eesti paiknevale kogumiskeskusele paigutasime täiendavad kampaania visuaaliga kogumiskonteinerid Tallinnas ja Tartus kohtadesse, kus kasutajatel oleks autoga mugav läbi sõita (Pirital ja Tartus Lõunakeskuses) – teavitus sellest kampaania lehel ning PR’iga
  • Kampaania visuaaliga ja infomaterjaliga kogumiskottide jagamine kaubandusekeskustes. Kokku jagati 938 kogumiskotti ja 1945 flaierit
  • Kampaania maandumisleht, koos kulleri tellimise võimalusega – teavitus ostetud online-meedia ja PR'iga

Kampaania kogueelarve 19 951 EUR, mis sisaldas:

  • loovlahenduse väljatöötamist ja tootmist (konteinerite visuaal, välimeedia, kogumiskotid ja flaierid, sotsiaalmeedia visuaalid)
  • konteinerite renti
  • kampaanialehe disaini ja arendust.
  • kampaanialehe kullerilahenduse integratsiooni PostPal kullersüsteemiga
  • meediaeelarvet 2 331 EURi: digimeedia (Facebook, Google, Postimees) ja välimeedia 2 nädalat 5 piilarit Pirita teel ja kesklinnas

Vaja oli leida lahendus, kuidas anda mugav võimalus osaleda taaskasutuses inimestele, kes seni ei ole konteineritesse asju toonud. Lisaks tahtsime olla piisavalt huvitav meediale, et saada võimalikult palju PR-kajastust. Otsustasime teha kullerlahenduse osas koostööd Eesti innovaatilise crowd-sourcing kullerteenusega PostPal. PostPal’i roheline mõtteviis sobis ka Uuskasutuskeskuse ideoloogiaga. PostPal’i kontseptsioon võimaldas meil kaasata ka täiendavaid vabatahtlikke kullereid kampaania perioodiks, millest teavitasime ka kampaania lehel. Kõik see tekitas meedias täiendavat huvi.

Tulemused:

Eesmärk 1 – Taaskasutusse toodud asjade koguse kasv kampaaniaperioodil: 100 tonni

  • Tulemus 153 tonni
  • Eesmärk täidetud 153%

Eesmärk 2 – Kampaaniavälisel perioodil taaskasutusse
toodavate asjade maht: 50 tonni

  • Tulemus pärast kampaaniat: kuu keskmine 100 tonni - eesmärk täidetud 200%

Eesmärk 3 – meediakajastus:
8 x online meedias
5 x trükimeedias
3 x raadios
2 x teles

Teostus: Agentuur ADM Interactive koostöös loovagentuuriga Division ning logistika start-up’iga PostPal.

Konkursile Aasta Digitegu esitati tänavu 70 tööd. Võitjad selguvad 3. - 4. novembril Tallinnas toimuval Eesti digitaalturunduse aastakonverentsil Best Internet 2016.

Digitegu tunnustab eelkõige digitaalturunduse tulemuslikkust – sest digiturunduses on kõik mõõdetav. Digitegu konkursi korraldajaks on 5. aastat järjest Best Marketing. Best Internetil pärjatakse Eesti digivaldkonna parimaid juba alates aastast 2009, mil Best Marketing korraldas esimest korda koos ADC*Estoniaga Eesti Internetiauhind nimelist konkurssi.

Konkurssi korraldab Best Marketing (Äripäev AS).

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017