Tänud, Martin Länts!

Indrek Soom
Indrek Soom

"Martin Läntsi hiljutist valusat tõdemust, et kvaliteetset meediaagentuuri tööd on turul väga vähe, ei tasuks osalistel võtta personaalselt suunatud kriitikana, kuna see teenib ilmselgelt suuremat huvi," kirjutab meediaagentuuri Initiative juht Indrek Soom.

Tasub korraks mõelda selle väite taga olevatele põhjustele, ehk aitab sihte seada. Oluline on ju, et (meedia)agentuuride teenus areneks ja vastaks ootustele, aga ka üllataks. Seepärast sekundeerin Martini väljaütlemisele kahe vähemalt minu silmis olulise nüansiga:

A)     (Meedia)agentuurid peaksid oskama hinnata nii suurt pilti kui ka detaile, mis tegelikult kliendi äritulemusi mõjutavad, et selle põhjal julgelt soovitusi teha ja anda vereringesse tervistav panus. Kuni seda valdavalt ei osata, jääb jutt katvusest, TRP-dest ja muust sarnasest lihtsalt pinnapealseks. Butafoorilised skeemid ja ilustatud strateegiajutud las jäävad konkursside ajaks, igapäeva elus loevad tulemused.

B)     Kliendil tasuks agentuurilt nõuda palju rohkemat, et seejärel ise paremini mõista, mis kasu tal väljavalitust päriselt on. Massimeedia ei ole tihti liiga täpselt sihitav ning selle planeerimine ja hinnavahendus pole juba ammu liiga suure eraldiseisva väärtusega. Seega tasuks vaadata turundust laiemalt. On see turundustegevuste ja meedialiikide mõju hindamine ning eelarvete optimeerimine läbi ökonomeetrilise mudeldamise, andmemahtude süstematiseerimine, data warehousing ja eesmärgipärane visualiseerimine, tõeliselt sisukad eriuuringud tarbija mõistmiseks, pilgu- ja emotsioonitestid loovlahenduste hindamiseks, kliendibaasi analüüs ja realisatsioon otseturunduse efektiivsuse tõstmiseks, online turunduse automatiseerimine või muud kaasaegsed tehnilised lahendused. Tasub nõudlikum olla, et enda jaoks õige tee leida. Siinkohal tuleb aga valmis olla mugavustsoonist väljumiseks. On vaja julgust muutuda ja muuta.

Minu eesmärk ei olnud kedagi kritiseerida, kaitsta või vastuseid anda, vaid kogu sektorit julgustada. Meediaagentuuride juhid räägivad juba ammu, et nende/meie ärimudel on muutumises. Ehk aitab Martini väljaütlemine kellelgi ka rattaid liigutada.

Meediaagentuuri Initiative juht Indrek Soom

Loe ka: Bigbank: Kvaliteetset meediaagentuuri tööd on turul väga vähe

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BB Finance Group otsib oma meeskonda turundusjuhti

Arista Executive Search

19. juuli 2018